Εντατικές προσπάθειες, προκειμένου να ζωντανέψει και πάλι η αγορά «Καπάνι» (αγορά Βλάλη) στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, με στόχο να εξυπηρετούνται οι καταναλωτές και να ευνοηθούν στο σύνολό τους οι 250 καταστηματάρχες που λειτουργούν μέσα σε αυτήν, πραγματοποιούν φορείς. Μάλιστα, με δεδομένη τη μείωση, κατά 40% της αγοραστικής κίνησης στη διάρκεια των εορτών, είναι πιο επιτακτική από ποτέ η ανάληψη δραστικών πρωτοβουλιών.

Στη διάρκεια γιορτής που διοργανώθηκε σήμερα στο Καπάνι, προκειμένου να παρουσιαστεί και το λογότυπο που φτιάχτηκε για αυτήν, ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Άρης Ανδρεάδης, επισήμανε ότι σήμερα υπάρχουν 250 ενεργά καταστήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων είναι πλέον ηλικίας 25-35 χρόνων και καθημερινά περνούν από την αγορά περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι, που όσοι ψωνίζουν εξ αυτών, δαπανούν κατά κεφαλήν 10 με 20 ευρώ. Μεταξύ άλλων επισήμανε, ότι «σε καμία χώρα, τουλάχιστον στην ΕΕ, δεν υπάρχει αντίστοιχη αγορά σαν αυτήν του Καπανίου» και τόνισε ότι οι τουρίστες από Ρουμανία, Σερβία, Σκόπια, Ρωσία, που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη, σπεύδουν να την επισκεφτούν και κυρίως προμηθεύονται οπωροκηπευτικά και προϊόντα ελαιόλαδου.

Όπως είπε, πλέον καταγράφεται έντονο το ενδιαφέρον των καταστηματαρχών που λειτουργούν στην αγορά, προκειμένου να «ανεβάσουν την επισκεψιμότητα και άρα τον τζίρο τους» και στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε, ότι δυστυχώς η σήμανση με το λογότυπο ήταν μέχρι σήμερα σχεδόν ανύπαρκτη, παρά τις προσπάθειες που έγιναν και γίνονται. Πρόσθεσε, ότι με δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον των καταστηματαρχών, είτε από ιδίους πόρους, είτε σε συνεργασία με τους φορείς, «θα φροντίσουμε να ενισχύσουμε τη σήμανση με το λογότυπο της αγοράς».

Επιπλέον, όπως σημείωσε, ο σύλλογος βρίσκεται στο στάδιο συγκέντρωσης προσφορών από σχετικές εταιρείες, προκειμένου να εκδίδεται ανά 15νθήμερο ένα τετρασέλιδο φυλλάδιο, που θα γνωστοποιούνται οι προσφορές εντός της αγοράς του Καπανίου.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Στάθης Συμεωνίδης, εκτιμά ότι στο Καπάνι θα «κατεβάσει ρολά» ένα 5% των καταστημάτων τον επόμενο μήνα και υπογράμμισε ότι την αγορά μπορεί να την επισκέπτονται πολλές χιλιάδες άτομα καθημερινά, αλλά το ζήτημα είναι ποιοι είναι οι πελάτες και τι τζίρο κάνουν. Είπε ότι η πλειονότητα των πελατών είναι συνταξιούχοι και φοιτητές, ενώ όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «οι πιο εύποροι οικονομικά καταναλωτές, δεν έρχονται στην συγκεκριμένη αγορά».

Πρόσθεσε, ότι παρά τις βελτιώσεις που έγιναν στις υποδομές την τελευταία 20ετία, η δυνατότητα πρόσβασης του καταναλωτή στην αγορά είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων στάθμευσης. «Σήμερα τα οχήματα που παρκάρουν εμποδίζουν την προσβασιμότητα των καταναλωτών στην αγορά», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι η απομάκρυνση κολωνακίων -μεταξύ άλλων- από τα πεζοδρόμια στην Αριστοτέλους, η απαγόρευση στάθμευσης και η εντατικοποίηση των ελέγχων από τη δημοτική αστυνομία, αποτελούν ορισμένα βασικά σημεία, που αν ρυθμιστούν θα δώσουν ανάσα στην αγορά.

Τονίζεται, ότι οι το λογότυπο για το «Καπάνι», δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του ΚΕΠΑ και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, το Resilient Thessaloniki, το Youthnest και το Creativity Platform, στο πλαίσιο του έργου «Design For Europe» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όσοι παρευρέθηκαν στη σημερινή γιορτή, είχαν τη δυνατότητα να ανεβάσουν στα social media μια φωτογραφία, ή selfie με το νέο λογότυπο, με τη χρήση της καινοτόμας εφαρμογής Bubbllz (εφαρμογή για έξυπνα κινητά, όπου μέσω web πλατφόρμας, δίνεται η δυνατότητα σε καταστήματα, επιχειρήσεις, οργανωμένες αγορές και brand, να διαφημίζονται στα social media, μέσω περιεχομένου που παράγουν οι ίδιοι οι χρήστες) και να συμμετέχουν αυτόματα σε κλήρωση με πλούσια δώρα – προσφορές των επιχειρηματιών της αγοράς.

Υπενθυμίζεται, ότι όσοι επισκέφθηκαν ή έκαναν ψώνια στο «Καπάνι» στην περίοδο των εορτών, είχαν την ευκαιρία να δουν την τοποθέτηση σήμανσης με τη νέα ταυτότητα στις εισόδους και σε κεντρικά σημεία της αγοράς, ενώ περίπου 80.000 σακούλες με το λογότυπο διανεμήθηκαν στα καταστήματα.