Το 2015, στις 21 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού, το βίντεο της ActionAid Ελλάς με ένα κοινωνικό πείραμα κατά του ρατσισμού να υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και να διαδραματίζεται σε μια στάση λεωφορείου, έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα αλληλεγγύης. Θυμίζοντας ότι ενωμένοι είμαστε δυνατότεροι απέναντι στο ρατσισμό και καλώντας τον καθένα μας να αναρωτηθεί πώς τοποθετείται απέναντί του, έγινε viral μέσα στην πρώτη ώρα με περισσότερες από 1,1 εκατομμύριο προβολές στο YouTube.

Στα φετινά Effie, αυτή η αντιρατσιστική καμπάνια απέσπασε τις ανώτερες διακρίσεις συμπεριλαμβανομένης και του μεγάλου βραβείου Grand Effie 2016. Αυτά, όμως, δεν είναι τα μόνα βραβεία με τα οποία έχει διακριθεί η συγκεκριμένη αντιρατσιστική καμπάνια, καθώς έχει επίσης αποσπάσει 5 Social Media Awards, 5 βραβεία Ermis (δημιουργικότητας) και έχει βρεθεί στη 2η θέση του YouTube Ads Leaderboard.

Βραβεία που αποδεικνύουν ότι ο χαμηλός οικονομικός προϋπολογισμός και τα περιορισμένα μέσα προώθησης που διαθέτει μια ΜΚΟ δεν μπορούν να εμποδίσουν την μαζική διάδοση των μηνυμάτων της και τις διακρίσεις όταν συνυπάρχουν πρωτότυπες ιδέες, ουσιαστικά μηνύματα, υψηλοί στόχοι, πολύ μεράκι και συνεργάτες σαν τη –βραβευμένη Agency of the Year – McCann Athens, που από το 2011 είναι η διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται με την ActionAid σχεδιάζοντας καινοτόμες ενέργειες.

Gerasimos Kouvaras - Hara Tasoglou
Η βράβευση με τον Γεράσιμο Κουβαρά, γενικό διευθυντή της ActionAid Ελλάς, ο οποίος κρατάει το βραβείο Brand of the Year και τη Χαρά Τασόγλου, επικεφαλής Επικοινωνίας της ActionAid Ελλάς, η οποία κρατάει ένα Grand Effie και ένα Gold Effie

Σήμερα, το ζητούμενο είναι το μήνυμα αλληλεγγύης που ανέδειξε το κοινωνικό πείραμα να συνεχιστεί, καθώς το έχουν μεγάλη ανάγκη όχι μόνο οι συνάνθρωποί μας που πληγώνονται καθημερινά από το ρατσισμό, αλλά και η ίδια η ελληνική κοινωνία. Ο ρατσισμός ξεκινάει και από εμάς και τελειώνει από εμάς και η ActionAid διεθνώς βρίσκεται εδώ και 44 χρόνια δίπλα στους πιο περιθωριοποιημένους και αδικημένους συνανθρώπους μας, όπου και αν βρίσκονται.

Σημειώνεται πως τα διαφημιστικά βραβεία Effie αποτελούν τον πιο σημαντικό θεσμών βραβείων στο χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Έχουν παγκοσμίως αναγνωριστεί ως τα μοναδικά βραβεία αποτίμησης της αποτελεσματικότητας μιας καμπάνιας. Τα Effie παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 1968 από την Αμερικανική Ένωση Marketing στη Νέα Υόρκη και σήμερα βρίσκονται σε 6 ηπείρους και 42 χώρες.