Την δέσμευση ότι τα παιδιά θα έχουν καθηγητές και δασκάλους από την πρώτη μέρα στα σχολεία επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης. Σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ ανέφερε:

«Το σχολείο αναβαθμίζεται, ειδικά στα Δημοτικά σχολεία υπάρχει 100% πληρότητα σε δασκάλους. Σε αντίθεση με το παρελθόν που μόνο, ένα στα τρία Δημοτικά είχε ειδικά μαθήματα, φέτος από τετραθέσια και πάνω, όλα τα Δημοτικά σχολεία, θα έχουν πλούσιο πρόγραμμα με πλήθος ειδικών μαθημάτων, όπως πληροφορική κ.α. Επιπλέον, όλα Δημοτικά θα είναι εξάωρα γιατί αυτό επιτάσσει η εκπαιδευτική πολιτική καθώς τα παιδιά ήταν κουρασμένα την 7η ώρα.

Το σχολείο εκφυλίζεται όταν καταντά εξεταστικό κέντρο» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι, η δύναμη του σχολείου είναι η τάξη, το μάθημα, να μην έχει άγχος ο μαθητής και να προωθεί την ομαδοσυνεργατική συνεργασία».

Θα υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία, ενώ σχεδιάζεται η αναμόρφωση των προγραμμάτων και των βιβλίων, επισήμανε ο υπουργός. Ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι το υπουργείο προσανατολίζεται σε κοινή διδασκαλία των φυσικών επιστημών, όπως γίνεται με επιτυχία στο εξωτερικό, καθώς και στην Κύπρο. Τα τρία μαθήματα φυσική, χημεία, βιολογία θα έχουν κοινό πρόγραμμα και κοινά βιβλία, εξήγησε.

Όσον αφορά στο αίτημα των εκπαιδευτικών για μόνιμες προσλήψεις υποστήριξε ότι τα επόμενα τρία χρόνια μέχρι το 2020 εκτιμώντας τα κενά θα μετατρέπεται ο αριθμός των αναπληρωτών σε μονίμους.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «για πρώτη χρονιά φέτος οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται από το ΑΣΕΠ και όχι από το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για μια σημαντική διαδικασία που ενισχύει την αντικειμενικότητα στην εκδίκαση των ενστάσεων και επιπλέον αποτελούσε συνταγματική επιταγή, που δεν είχε εφαρμοστεί, εδώ και 17 χρόνια. Για πρώτη φορά έχουν προσληφθεί τόσοι πολλοί αναπληρωτές πριν ξεκινήσουν τα σχολεία , 6.000 ήδη έχουν προσληφθεί».

Για την κριτική που του ασκήθηκε το προηγούμενο διάστημα για κατάργηση του ολοήμερου και των τμημάτων ένταξης απάντησε: «Τώρα έρχεται η ώρα της αλήθειας, το ολοήμερο έχει περίπου τον ίδιο αριθμό παιδιών και τα ίδια τμήματα. Μετά από 10 χρόνια ιδρύσαμε 400 τμήματα ένταξης και 100 ειδικά σχολεία με 9.000 εκπαιδευτικούς για την εκπαιδευτική αγωγή».

«Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από τη σχολική μονάδα και όχι εκδικητικά. Επιβεβλημένος ο διάλογος για να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Θα αξιοποιήσουμε την παγκόσμια εμπειρία. Η ευθύνη επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να επιστρέψει στο σχολείο και όχι στο φροντιστήριο. Στόχος είναι στο Λύκειο να υπάρχουν λιγότερα μαθήματα και διδασκόμενα σε βάθος», πρόσθεσε ο κ.Φίλης.

Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης της προσευχής ξεκαθάρισε ο υπουργός γιατί υπάρχει προεδρικό διάταγμα.