Σε σφράγιση και στεγανοποίηση του καταπέλτη του ημιβυθισμένου πλοίου «Παναγία Τήνου» στην προβλήτα της πύλης Ε-4, στο λιμάνι του Πειραιά, προχώρησαν από χθες τα ειδικά συνεργεία, καθώς την επόμενη εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα την Τετάρτη, θα αρχίσει η απάντληση των υδάτων.

Το «Παναγία Τήνου» ήταν παροπλισμένο εδώ και καιρό στο λιμάνι του Πειραιά- καθώς το ΝΑΤ είχε προχωρήσει σε κατάσχεση λόγω οφειλών- και τη Μεγάλη Τρίτη, υπό αδιευκρίνιστη μέχρι στιγμής αιτία, παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων παίρνοντας επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών.

Οι εργασίες που είχαν ξεκινήσει το πρωί τα ειδικά συνεργεία σταμάτησαν προσωρινά το μεσημέρι, καθώς απαιτούνται ειδικές άδειες από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, μία τυπική διαδικασία, η οποία αναμένεται γρήγορα να διευθετηθεί.

Το πρωί, οι δύτες πραγματοποίησαν έρευνες στα ύφαλα του πλοίου που έχει καθίσει στον πυθμένα της θάλασσας από τη μία πλευρά και όπου εντοπιζόταν κάποια τρύπα ή ρωγμή σφραγιζόταν με ξύλινα πώματα.

Η επιχείρηση της απάντλησης των υδάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κάποιο μεγάλο ρήγμα, θα ξεκινήσει πιθανότατα επόμενη Τρίτη ή Τετάρτη, 3 ή 4 Μαϊου, καθώς όπως εξήγησε στέλεχος των συνεργείων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι μία διαδικασία που εάν ξεκινήσει δεν μπορεί να σταματήσει και θα διαρκέσει περισσότερα από δύο με τρεις ημέρες. Στη συνεχεία, όταν το πλοίο ευθυγραμιστεί θα επιχειρηθεί από το εσωτερικό του να εντοπιστεί το συγκεκριμένο ρήγμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις και με βάση τα σχέδια του πλοίου, το «Παναγία Τήνου» έχει γεμίσει από τη μία πλευρά με 25.000 τόνους νερού, ενώ στο εσωτερικό του τα νερά φαίνεται να έχουν προκαλέσει μεγάλες ζημιές στα περισσότερα σημεία.

Τα πιο πολλά σημεία του πλοίου έχουν βιντεοσκοπηθεί, ωστόσο λόγω της θολούρας των νερών δεν διακρίνονται πολλά πράγματα.

Τα ειδικά συνεργεία που έχουν αναλάβει τη διαχείριση του συγκεκριμένου πλοίου από τον ΟΛΠ έχουν τοποθετήσει αντιρρυπαντικό φράγμα γύρω από το «Παναγία Τήνου». Σύμφωνα με την πρώτη πληροφόρηση, από την ημιβύθιση του πλοίου δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ στο εσωτερικό του δεν υπήρχαν ποσότητες καυσίμων παρά μόνο λιπαντικά στοιχεία στο μηχανοστάσιο.