Στο ΤΕΙ Αθήνας απονεμήθηκε το βραβείο καλύτερης ιστοσελίδας, για τον ιστότοπό του open courses.teiath.gr, στο πλαίσιο της ημερίδας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο κτίριο του πανεπιστημίου Αθηνών για την ανασκόπηση της πορείας και η αξιολόγηση των επιτευγμάτων των Ανοικτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων, έργο που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ τα τρία τελευταία χρόνια. Η ιστοσελίδα βραβεύτηκε για το φιλικό της περιβάλλον στους χρήστες και τη διασύνδεση της με σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και άλλες ιστοσελίδες.

Στην ημερίδα, η οποία είχε τίτλο “Τρία χρόνια ανοικτά μαθήματα: η πορεία, τα επιτεύγματα, η επόμενη ημέρα”, βραβεύθηκαν, επίσης, ανοικτά μαθήματα, τα οποία διακρίθηκαν ως εξαιρετικά υποδείγματα μαθημάτων, με βάση κυρίως την τεχνική αρτιότητα, τα πολυμεσικό υλικά και τα μεταδιδόμενα τους. Συνολικά, βραβεύθηκαν δεκαεπτά μαθήματα, από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το ΤΕΙ Πειραιά, το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Αθήνας, το πανεπιστήμιο Πάτρας, το πανεπιστήμιο Κρήτης, το ΤΕΙ Ηπείρου, το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το έργο “Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα”, μέσα στα τρία χρόνια λειτουργίας του, με τη σύμπραξη περισσότερων από 25 πανεπιστήμιων και ΤΕΙ και τη συμμετοχή περισσότερων από 2.500 διδασκόντων, μετρά περισσότερα από 2.500 ακαδημαϊκά μαθήματα, τα οποία παρέχονται δωρεάν για όλους, μέσω διαδικτύου.

Οι ομιλητές της ημερίδας τόνισαν ιδιαίτερα τη σημασία της ανοικτής γνώσης, όχι μόνο για τους φοιτητές και τους διδάσκοντες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας και για τους πολίτες που θέλουν να λάβουν εξειδικευμένη γνώση για τους τομείς ενδιαφέροντός τους.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρης Χασάπης, χαιρετίζοντας την ημερίδα, αναφέρθηκε στη σημασία της διάθεσης τής ακαδημαϊκής γνώσης σε όλους τους πολίτες και παράλληλα τη σημασία της εφαρμογής της δια βίου μάθησης στην πράξη.

Από τη μεριά του, ο αναπληρωτής πρύτανης Ερευνητικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, καθηγητής Θωμάς Σφηκόπουλος, χαρακτηρισε “στοίχημα των πρυτανικών αρχών” τη συνέχιση της δράσης αυτής.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι παρουσιάσεις από τους υπεύθυνους καθηγητές Κωνσταντίνο Τσιμπάνη και Παντελή Μπαλαούρα των τριών βασικών υποδομών του έργου: της Εθνικής Πύλης Αναζήτησης (μαθημάτων, διαλέξεων, καθηγητών) και των πλατφορμών διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου “open eclass” (σύστημα δημιουργίας και διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων) και “OpenDelos” (πλατφόρμα πολυμεσικού εκπαιδευτικού περιεχομένου).

Ιδιαίτερα, ο κ. Τσιμπάνης χαρακτήρισε επιτυχημένη την πορεία του έργου, καθώς «άνοιξε έναν καινούριο δρόμο» και δημιουργήθηκαν υποδομές που αποτελούν επένδυση για το ακαδημαϊκό μέλλον. «Δεν πρόκειται για τεχνολογικά κουφάρια», είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Είναι μια δράση φιλόδοξη, αποτελεί μια σημαντική πρόκληση και υλοποιεί το όραμα για το πανεπιστήμιο του αύριο, σήμερα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ένα από τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ που συμμετέχουν στην εν λόγω δράση έχει αναπτύξει τη δική του ιστοσελίδα, στην οποία “ανεβάζει” μαθήματα, είτε με τη μορφή διαλέξεων μαγνητοσκοπημένων ή ζωντανών (μέσω live streaming), είτε με τη μορφή αρχείων διαφανειών και σημειώσεων. Μάλιστα, το πανεπιστήμιο Πατρών αναδεικνύεται “πρωταθλητής” ανάμεσα στα Ιδρύματα, καθώς είναι εκείνο που, μέχρι σήμερα, έχει “φορτώσει” στην διαδικτυακή πύλη τον μεγαλύτερο αριθμό μαθημάτων (340 ανοικτά μαθήματα, τα 71 με βίντεο). Ακολουθούν στην πρώτη τετράδα, το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το ΤΕΙ Αθήνας.