Αν υπήρχε μια τεχνολογία απλή στην εφαρμογή της, που γλυτώνει από τον επιχειρηματία χρόνο, χρήμα και γραφειοκρατικό κόπο, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σύσταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα ήταν παράλογη η καθυστέρηση στην υιοθέτησή της; Και όμως, αυτή είναι η κατάσταση με την ηλεκτρονική τιμολόγηση στη χώρα μας, η οποία αν και νομοθετημένη από το 2006, χρησιμοποιείται μόλις από το 22% των επιχειρήσεων, καθιστώντας την Ελλάδα ουραγό μεταξύ των ευρωπαίων εταίρων. Νομικά ισότιμη με το έντυπο τιμολόγιο και με Κοινοτικό στόχο να αποτελέσει ως το 2020 την κύρια μέθοδο τιμολόγησης εντός της Ε.Ε., η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι ένα σύγχρονο μέσο που συμπιέζει χρόνο και κόστος, προσφερόμενο τόσο για ελεύθερους επαγγελματίες όσο και για επιχειρήσεις που εκδίδουν τιμολόγια παροχής υπηρεσιών και τύπους παραστατικών που δεν απαιτούν θεώρηση από την Εφορία. Πρόκειται για μια διαδικασία εξίσου γρήγορη και εύκολη με την αποστολή ενός email, χάρη στην οποία δε χρειάζεται πλέον μια επιχείρηση να εκτυπώνει τιμολόγια, ούτε να ξοδεύει για κοστοβόρα (και επιβαρυντικά προς το περιβάλλον) αναλώσιμα. Πέρα όμως από το κέρδος σε χρόνο και χρήμα, το σημαντικότερο πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι η άμεση και διαρκής πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο κινήσεων της επιχείρησης που παρέχεται στον επαγγελματία, καθώς και η αυτοματοποιημένη και «έξυπνη» διαδικασία διαχείρισης που αποτρέπει τυχόν λάθη ή παραλήψεις. Ας δούμε όμως την διαδικασία που απαιτείται από την στιγμή που ένας επαγγελματίας αποφασίσει να περάσει στην ηλεκτρονική εποχή και τιμολογιακά, επιλέγοντας κάποια σχετική υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Το πρώτο βήμα είναι να αποκτήσει άδεια χρήσης (δηλαδή να «ανοίξει λογαριασμό»), μέσα από μια απλή εγγραφή του στην ιστοσελίδα της υπηρεσίας. Η υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης αναλαμβάνει από εκεί και πέρα όχι μόνο τη δημιουργία, αποστολή και διαχείριση των τιμολογίων, αλλά και τη συντήρηση και αναβάθμιση της εφαρμογής με βάση την εθνική νομοθεσία και τις εκάστοτε ανάγκες των επιχειρήσεων. Οι σύγχρονες εφαρμογές ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ειδικά όσες τρέχουν στο διαδίκτυο (Cloud based) είναι πολύ απλούστερες στη χρήση από τα λογιστικά πακέτα για PC του παρελθόντος, και όσοι χρήστες χρησιμοποιούν π.χ. το Facebook ή το Gmail με άνεση δεν θα συναντήσουν κανένα πρόβλημα. Όσο για τη χρέωση, το πιο συνηθισμένο μοντέλο είναι αυτό της μηνιαίας ή ετήσιας συνδρομής, η οποία, ανάλογα με τον πάροχο, μπορεί να «σπάει» σε διαφορετικά πλάνα που δίνουν πρόσβαση σε περισσότερους χρήστες και πιο εξειδικευμένες λειτουργίες ή καλύπτουν μεγαλύτερο αριθμό πελατών/προμηθευτών. Και ενώ η υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην Ελλάδα είναι ακόμα στα πρώτα της στάδια (αν και όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες στρέφονται προς τα εκεί), το ενθαρρυντικό είναι ότι στον τομέα των υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχουμε ήδη καινοτόμες προσπάθειες από ηλεκτρονικούς παρόχους. Μια τέτοια είναι η online πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης Elorus, η πρώτη cloud πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην Ελλάδα, η οποία δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες πλατφόρμες του εξωτερικού (το αντίθετο μάλιστα, αφού από φέτος δραστηριοποιείται και εκτός Ελλάδας), ενώ ταυτόχρονα παρέχει ελληνικό περιβάλλον διαχείρισης και πλήρη εναρμόνιση με την ελληνική λογιστική νομοθεσία.

Εκτός της δημιουργίας, διαχείρισης και ηλεκτρονικής αποστολής των τιμολογίων μιας επιχείρησης, το Elorus έχει τη δυνατότητα να οργανώνει τα οικονομικά της στοιχεία (έσοδα / έξοδα), παρέχοντας πλήρη εποπτεία και σταστιστικά για τις διάφορες κινήσεις, ενώ προσφέρει επιπλέον λειτουργίες όπως η αποδοχή πιστωτικών καρτών (ολοένα και πιο απαραίτητη με τις αλλαγές στη νομοθεσία) και την δυνατότητα αυτοματοποιημένης συνεργασίας με το λογιστή της επιχείρησης. Για τον επιχειρηματία ή τον ελεύθερο επαγγελματία που θέλει να περάσει στην ηλεκτρονική εποχή της τιμολόγησης, η υπηρεσία Elorus είναι μια από τις πλέον αξιόπιστες και ικανές προτάσεις, με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι πρόκειται για 100% ελληνική προσπάθεια. Για όσους θα ήθελαν να την δοκιμάσουν, η υπηρεσία Elorus παρέχει δωρεάν πλάνο το οποίο καλύπτει απεριόριστα τιμολόγια για έως 3 πελάτες. Μάλιστα καθώς το δωρεάν πλάνο δε λήγει ποτέ, εκτός από test drive πριν την αναβάθμιση σε μεγαλύτερο πλάνο, μπορεί άνετα να καλύψει τις ανάγκες όσων συνεργάζονται τακτικά με έως 3 συγκεκριμένους επαγγελματίες. Αποδοτική σε χρόνο και σε χρήμα (ενδεικτικά το ανώτερο πλάνο στο Elorus κοστίζει 18 ευρώ/μήνα για απεριόριστους πελάτες και χρήστες ― λιγότερο δηλαδή από το κόστος των αναλώσιμων που καθιστά περιττά), αλλά και κοινοτικός στόχος, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ήρθε για να μείνει. Η έγκαιρη υιοθετησή της αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα και επένδυση για το μέλλον της επιχειρησής σας.