Υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τάχθηκε σήμερα η πλειοψηφία των βουλευτών και εκπροσώπων φορέων, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση των εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ) για συσπείρωση ενάντια στην ενδεχόμενη πώληση του 51% των μετοχών της εταιρείας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα, συνέκλιναν στη θέση ότι πρέπει να δρομολογηθούν άμεσες κινήσεις για την ανάπτυξή του, ώστε να μη χαθεί άλλος χρόνος προς όφελος του εγχώριου και διεθνούς ανταγωνισμού. Πάντως, δεν έλειψαν οι «ηχηρές» απουσίες, αφού στη συνάντηση δεν παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, πλην του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, και των χρηστών του λιμανιού (τελωνειακών και ναυτικών πρακτόρων).

Τι είπαν οι εργαζόμενοι

Να σταματήσει άμεσα τη διαδικασία πώλησης του 51% το λιμανιού, κάλεσε την κυβέρνηση η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, ενώ ταυτόχρονα ζήτησε να προχωρήσει τάχιστα, σε συνεννόηση με τους φορείς της πόλης, λύση που θα κρατάει τον δημόσιο χαρακτήρα του. Φόβους ότι τυχόν πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα φέρει αυξήσεις στα τιμολόγια διακίνησης εμπορευμάτων εξέφρασε -μεταξύ άλλων- ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, ισχυριζόμενος ότι η COSCO έχει αυξήσει άνω του 30% τα τιμολόγια για τα εγχώρια φορτία στον Πειραιά, ενώ έφερε εργασιακό μεσαίωνα στο λιμάνι.

Οι βουλευτές

«Παραμένουμε απαρέγκλιτα στη γραμμή του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού» σημείωσε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης. Η βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ιδίου κόμματος, Λίτσα Αμμανατίδου, επισήμανε ότι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και γενικά οι τομείς εθνικού συμφέροντος δεν μπορούν παρά να είναι δημόσια. Νέα ισορροπία στο λιμάνι, με ισχυρό δημόσιο και «μια διοίκηση που θα εκπροσωπεί το δημόσιο συμφέρον και θα σχεδιάζει για το λιμάνι και αν προκύψουν αποδοτικές συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα θα τις υλοποιεί», επιθυμεί ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος. ‘Οταν οι τρεις βουλευτές ερωτήθηκαν τι θα πράξουν σε περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει την πώληση του 51%, ο κ. Μηταφίδης σημείωσε ότι δεν απαντά σε υποθέσεις και ότι θα πάρει θέση αν προκύψει το θέμα, η κ Αμανατίδου δεν απάντησε, ενώ ο κ. Φάμελλος τόνισε ότι οι θέσεις του είναι γνωστές.

Υγιές σχέδιο αποκρατικοποίησης για το λιμάνι ζήτησε ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι πρέπει «να γίνει ξεκάθαρο ότι όσον αφορά τη δημόσια γη μιλάμε για παραχώρηση χρήσης», ενώ πρόσθεσε ότι η λιμενική πολιτική και η προάσπιση του δημόσιου συμφέροντος είναι η ομπρέλα κάτω από την οποία θα πρέπει να προχωρήσει η διαδικασία αξιοποίησης του ΟΛΘ. Διευκρίνισε πάντως ότι δημόσιο συμφέρον δεν σημαίνει υποχρεωτικά και δημόσιος χαρακτήρας.

«Καμιά ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι» ξεκαθάρισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής, ενώ ο γενικός γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ, Χρόνης Μακρίδης, ζήτησε να σταματήσει άμεσα η διαδικασία της πώλησης και πρόσθεσε ότι το κόμμα του δέχεται την ανάγκη για μεταρρυθμίσεις αρκεί να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον. Το μέλος της εκτελεστικής γραμματείας της ΔΗΜΑΡ, Νίκος Γρεκούσκης, σημείωσε ότι το κόμμα τάσσεται αποκλειστικά υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού.

«Είμαστε εναντίον της πώλησης» ξεκαθάρισε κι ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, υπενθυμίζοντας ότι χτες ελήφθη σχετική απόφαση από τον φορέα, ενώ διευκρίνισε ότι διακρίνονται υπηρεσίες και λειτουργίες του, που θα μπορούσαν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι του δήμου Θεσσαλονίκης, δημοτικών και περιφερειακών παρατάξεων, καθώς και του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου και συνδικαλιστικών φορέων.