Σαφή σημάδια σταθεροποίησης της κατανάλωσης καυσίμων στην εγχώρια αγορά και σημαντική αύξηση του μεριδίου του ντίζελ κίνησης στις μεταφορές είναι οι κυρίαρχες τάσεις στην αγορά καυσίμων.

Αυτό επισήμαναν στελέχη των Ελληνικών Πετρελαίων στο πλαίσιο εκδήλωσης για την παρουσίαση του διυλιστηρίου Ελευσίνας (πρώην Πετρόλα) μετά την επένδυση για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Όπως επεσήμαναν ο γενικός διευθυντής βιομηχανικών εγκαταστάσεων Δ. Ρούτσης και ο διευθυντής σχέσεων με επενδυτές Β. Τσάιτας, η αναβάθμιση του διυλιστηρίου επέτρεψε την αύξηση των εξαγωγών η οποία υποκατέστησε σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά που μειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια λόγω κρίσης.

Η παραγωγή μαζούτ που ήταν ζημιογόνα διακόπηκε πλήρως και αντικαταστάθηκε από παραγωγή αεροπορικών καυσίμων και, κυρίως, ντίζελ στο οποίο τόσο η χώρα μας όσο και οι περισσότερες χώρες της Μεσογείου είναι ελλειμματικές. Η μισή παραγωγή του διυλιστηρίου Ελευσίνας εξάγεται στις χώρες αυτές, περιλαμβανομένης της Τουρκίας.

Οι εκπρόσωποι των ΕΛΠΕ στάθηκαν επίσης ιδιαίτερα στις επενδύσεις για προστασία του περιβάλλοντος που απορρόφησαν 300 εκατ. από τα 1,4 δισεκ. που ήταν το συνολικό κόστος και επέφεραν μείωση των ρύπων (διοξείδιο του θείου, οξείδια του αζώτου, σωματίδια, υγρά απόβλητα) έως και 84%.

Σε ερώτηση αναφορικά με τη φορολογική επιβάρυνση των καυσίμων ανέφεραν ότι οι φόροι στη χώρα μας είναι υψηλοί και ότι η αποτελεσματική καταπολέμηση του λαθρεμπορίου θα επιτρέψει την αύξηση των εσόδων του Δημοσίου και τη μείωση των φορολογικών συντελεστών. Όσο για την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου τόνισαν ότι έχει μικτές επιπτώσεις στην εταιρία καθώς από τη μία περιορίζει τις ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης και από την άλλη μειώνει την αξία των αποθεμάτων της εταιρίας.