Δύσκολη χρονιά το 2010 και για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά τον κλάδο των αερομεταφορών διεθνώς, έκαμψε και τις αντιστάσεις του «Ελευθέριος Βενιζέλος», με αποτέλεσμα οι θετικοί δείκτες που είχε παρουσιάσει στο πρώτο τρίμηνο του έτους, να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο από τον Απρίλιο και μετά, τόσο σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση, όσο και στον αριθμό των πτήσεων. Πιο μεγάλη είναι η μείωση στις πτήσεις εσωτερικού, ενώ το Σεπτέμβριο καταγράφονται κάποια αμυδρά σημάδια περιορισμού της αρνητικής τάσης.
Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2010 η επιβατική κίνηση εσωτερικού ήταν αυξημένη κατά 18,8%, ενώ το Σεπτέμβριο παρατηρείται μείωση κατά -14,7%, με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στους μήνες Αύγουστο -17,7% και Ιούνιο -17,4% , πάντα σε σχέση με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2009.
Σε επίπεδο 9μήνου η πτώση στην επιβατική κίνηση εσωτερικού παρουσιάζει μείωση κατά -6,4%, ενώ του εξωτερικού κατά -2,3%. Στο σύνολο η επιβατική κίνηση παρουσιάζει μια πτώση της τάξης του -3,8% και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΔΑΑ στο τέλος του έτους ενδέχεται να πλησιάσει ή και να περάσει το -4%. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι εν μέσω της κρίσης δύο αγορές παρουσιάζουν άνοδο της επιβατικής κίνησης στη διάρκεια του 9μηνου. Πρόκειται για τις αγορές της Μέσης και της Άπω Ανατολής.
Ανάλογη είναι και η εικόνα που παρουσιάζουν οι πτήσεις, καθώς στο δίκτυο εσωτερικού ο Ιανουάριος είχε σημαντική αύξηση της τάξης του 19,7% και το Σεπτέμβριο να περνούν σε αρνητικό έδαφος, κατά -16,9%, με τη χειρότερη επίδοση να έχει ο Αύγουστος -18,1%.
Στο δίκτυο του εξωτερικού ο Ιανουάριος άνοιξε με αύξηση των πτήσεων κατά 5,9% για να περάσει το Σεπτέμβριο σε αρνητικό πρόσημο, -5,7% με το χειρότερο μήνα το Μάϊο, όπου η μείωση ήταν της τάξης του -10,3%.
Παρά την οικονομική κρίση, ο ΔΑΑ με την πολιτική που ακολουθεί το τμήμα μάρκετινγκ κατάφερε μέσα στο 2010 να προσελκύσει 8 νέες εταιρίες και συγκεκριμένα Air Canada , Croatia Airlines, Kuban Airlines, Viking Hellas , Estonian Air, Meridiana Fly, Air Transat, Transaero. Παράλληλα, άνοιξαν 7 νέοι προορισμοί προς Εμπρίλ (Ιράκ), Σουλαϊμανίγια (Ιρακ), Ναγιάφ (Ιράκ), Ταλίν (Εσθονία), Βερόνα (Ιταλία), Ζάγκρεμπ (Κροατία) και Αγία Πετρούπολη.
Φυσικό επακόλουθο της πτώσης της επιβατικής κίνησης και των πτήσεων είναι και η μείωση των εσόδων του αεροδρομίου, τα οποία στο 9μηνο παρουσιάζουν μια κάμψη της τάξης του 4% και η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί μέχρι τέλος του έτους.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, μέλος της οικογένειας των μεγάλων διεθνών αεροδρομίων, δεν είναι απλά ένας σημαντικός κόμβος αερομεταφορών, αλλά έχει εξελιχθεί σε πολυδιάστατη οντότητα και σημαντικό μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ΔΑΑ συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η ετήσια «προστιθέμενη αξία» του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε 4,9 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 2,14% του ΑΕΠ της χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στον ΔΑΑ δραστηριοποιούνται περίπου 300 επιχειρήσεις. Παράλληλα, ο ΔΑΑ, ισχυρός μοχλός απασχόλησης, δημιούργησε από το σύνολο των δραστηριοτήτων του περισσότερες από 63.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα στους χώρους του αλλά και ευρύτερα. Ειδικά στην οικονομία της Αττικής, η συνεισφορά του αεροδρομίου ανέρχεται σε €4,1 δισ., ποσό που αντιστοιχεί στο 3,2% του ΑΕΠ του Νομού, ενώ έχουν δημιουργηθεί στην Αττική 48.000 θέσεις εργασίας.