Περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο αρωμάτων και καλλυντικών, παρά τις εκπτώσεις και προσφορές, διαπιστώνει μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε.
Η οικονομική ύφεση και τα μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής προκάλεσαν τον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατ’ επέκταση στην υποχώρηση της ζήτησης για τα προϊόντα του κλάδου, σύμφωνα με την Infobank Hellastat.
Όπως προκύπτει από στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών, η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2012 στα 846 εκατ. ευρώ, μειούμενη περαιτέρω κατά 9,1% έναντι του 2011.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, αξιοσημείωτη κάμψη υπέστησαν τα προϊόντα μαλλιών (-12,7%, στα 240 εκατ. ευρώ), τα είδη προσωπικής υγιεινής (-8,1%, στα 170 εκατ. ευρώ) και τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος (-5,2% στα 275 εκατ. ευρώ).
Επιπλέον, τα αλκοολούχα αρωματικά υποχώρησαν κατά 12,1%, ενώ τα είδη προϊόντα μακιγιάζ σημείωσαν κάμψη 10%.
Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, η υποχώρηση της ζήτησης έχει οδηγήσει τους λιανέμπορους στην παροχή σημαντικών προσφορών και εκπτώσεων. Σημειώνεται ωστόσο ότι η πολιτική αυτή έχει προκαλέσει τη συρρίκνωση των περιθωρίων κερδοφορίας του κλάδου.
Στη μελέτη αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 38 επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα, οι συνολικές πωλήσεις του δείγματος το 2012 υποχώρησαν περαιτέρω κατά 11,7%, στα 370,46 εκατ. ευρώ.
Τα συνολικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) εμφάνισαν σημαντική πτώση κατά 31,7% στα 11,94 εκατ. ευρώ, ενώ οι προ φόρων ζημιές διευρύνθηκαν σε 6,92 εκατ. ευρώ.
Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ παρέμεινε σταθερό στο 6,3% ενώ το περιθώριο ΚΠΦ συρρικνώθηκε σε 0,5%.
Οι εταιρείες του δείγματος έχουν μοχλεύσει σε σημαντικό βαθμό τα κεφάλαιά τους ( 2,6 προς 1).
Ο εμπορικός κύκλος διαμορφώθηκε στις πέντε μόλις ημέρες ενώ η μέση αποδοτικότητα των Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) συνέχισε την καθοδική της πορεία, διαμορφούμενη σε 5,9%.