H ιστορία ξεκίνησε να γράφεται το 2011. Τότε ιδρύθηκε η εταιρεία που έμελλε να αλλάξει το τοπίο στα ταξί. Έξι χρόνια αργότερα η ιστορία συνεχίζεται. Αυτή τη φορά όμως και όπως παρουσίασε πρώτο και αποκλειστικά το newsbeast.gr, με όχημα τον ισχυρότατο επιχειρηματικό όμιλο της Daimler. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Στα πρώτα βήματα της ιδέας που εξελίχθηκε σε success story, o Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής του taxibeat, είχε παρουσιάσει το επιχειρηματικό του πλάνο στο Οpenfund, στο οποίο ως ένα εκ των ιδρυτικών του μελών συμμετείχε και ο Απόστολος Αποστολάκης. Ο ίδιος σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει παλαιότερα στο newsbeast.gr είχε αφηγηθεί χαρακτηριστικά: «Ο Νίκος Δρανδάκης ήρθε σ’ εμένα με μία κόλα χαρτί, στην οποία είχε στήσει ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο και το παρουσίασε στο Open Fund. Ανήκα στην ιδρυτική ομάδα του Open Fund, το οποίο επιχορηγούσε αυτού του είδους τις πρωτοβουλίες. Η συγκεκριμένη ιδέα εντυπωσίασε όλα τα μέλη του Fund. Έτσι, αποφασίσαμε να χρηματοδοτήσουμε την κίνηση του Δρανδάκη, με το ποσό των 45.000 ευρώ. Η εφαρμογή άρχισε σύντομα να παρουσιάζει τα πρώτα θετικά δείγματα γραφής μετά τις πρώτες διαδρομές στην Αθήνα, παρά τις αμέτρητες κινητοποιήσεις και απεργίες στην πόλη εκείνο το χρονικό διάστημα. Πίστεψα τόσο στη δυναμική του taxibeat, όσο και στις ικανότητες του Νίκου Δρανδάκη».

Τα 3 εκατ. ευρώ της Humminbird

Καθοριστικής σημασίας ήταν όμως και η επένδυση της Humminbird, επενδύοντας 3.000.000 ευρώ το 2013, αναγνωρίζοντας επί της ουσίας τη δυναμική του taxibeat στην αγορά.

H τακτική της αναδίπλωσης

Ουδείς οφείλει όμως να παραγνωρίσει το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες του taxibeat κατάφεραν να παρακάμψουν όποια εμπόδια παρουσιάστηκαν στο δρόμο τους και να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη διαδρομή. Παρά το βήμα που έκανε κάποια στιγμή το taxibeat στη Βραζιλία, δεν κατάφερε να εδραιωθεί καθότι επιχειρηματίες στην τοπική αγορά με καλύτερες προσβάσεις, κατάφεραν τότε να αντλήσουν μεγαλύτερα κεφάλαια και να εκτοπίσουν επί της ουσίας την ελληνική πλατφόρμα. Εφαρμόζοντας την τακτική Pivot, το taxibeat αναδίπλωσε τις δυνάμεις του όπως συνέβη και σε ανάλογες περιπτώσεις σε Ρουμανία, Σκανδιναβία και Παρίσι. Και εν τέλει κατάφερε να εξαπλωθεί στη Λίμα του Περού, και να γίνει leader και στη συγκεκριμένη αγορά εκτός από την ελληνική.

Το χτύπημα της Daimler

Σε ό,τι αφορά την κίνηση της Daimler αποκτά εξέχουσα σημασία αν αναλογιστεί κανείς τη δυναμική τόσο της εταιρείας, όσο και της εφαρμογής MyTaxi, την οποία διαχειρίζεται και ενώ ο ανταγωνισμός στο τοπίο των μετακινήσεων διαρκώς ενισχύεται με δεδομένη την ύπαρξη της Uber.

Οι φήμες εξαγοράς από την Uber

Κάποια στιγμή μάλιστα είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι η Uber είχε την πρόθεση να αγοράσει το taxibeat, ωστόσο δεν κατέληξαν σε επιχειρηματική συμφωνία. Στο ίδιο πλαίσιο με το Uber λειτουργεί και η βρετανική εφαρμογή Gett, η οποία ωστόσο υπολείπεται σημαντικά σε μερίδια αγοράς. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η διαφορά της My Taxi αλλά και του taxibeat με το Uber και τις συν αυτώ πλατφόρμες μετακίνησης πολιτών, είναι ότι οι πρώτοι συντάσσονται και συνεργάζονται με τα ταξί, ενώ η Uber επιχείρησε και εν πολλοίς κατάφερε – κυρίως στο εξωτερικό – να παραμερίσει το επάγγελμα του οδηγού ταξί. Σε πολλές των περιπτώσεων πη κίνησή της προκάλεσε σοβαρές αντιδράσεις από τους οδηγούς, εξαναγκάζοντας τις εκάστοτε κυβερνήσεις να ενισχύσουν το νομοθετικό πλαίσιο.

Πώς γεννήθηκε το taxibeat

Όπως έχει περιγράψει κατά καιρούς πάντως ο Νίκος Δρανδάκης, μιλώντας για τη γέννηση του taxibeat, η αρχή έγινε ένα βράδυ στην Κηφισιά. Έψαχνε ταξί και δεν έβρισκε, καθώς είχε πάει χωρίς το αυτοκινητό του. Σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να υπάρχει μία εφαρμογή στο κινητό, η οποία θα φέρει κοντά τον πελάτη με τον οδηγό. Η αρχή για την εταιρεία που θα χτυπούσε έξι χρόνια αργότερα 40 και πλέον εκατομμύρια ευρώ είχε μόλις γίνει…