«Επί ξύλου κρεμάμενοι» βρίσκονται ιδιώτες και εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων, που έχουν στην κατοχή τους περισσότερα από 10.000 χαρτιά για απόσυρση, τα οποία έχουν κατατεθεί μέχρι το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου, οπότε και σταμάτησε να ισχύει το μέτρο. Το βέτο των θεσμών στο μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. από τη μία και τα «ναι μεν, αλλά» της κυβέρνησης στο ζήτημα της παράτασής του για τουλάχιστον ακόμη ένα δίμηνο από την άλλη, τούς στερεί τη δυνατότητα αξιοποίησής τους, ενώ σε περίπτωση που δεν υπάρξει αναδρομική ισχύ, κινδυνεύουν να χάσουν και το όποιο όφελος.

Την ίδια στιγμή, περίπου 6.000 αυτοκίνητα παραμένουν ακινητοποιημένα στα τελωνεία, με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) να προειδοποιεί για μαζικές ακυρώσεις παραγγελιών. «Στις δεδομένες συνθήκες είναι δύσκολο για έναν αγοραστή να πληρώσει όλο το ποσό της φορολογίας. Εάν δεν δοθεί άμεσα λύση, πολλοί θα υποχρεωθούν να ακυρώσουν τις παραγγελίες», επισημαίνει στον Ελεύθερο Τύπο ο γενικός διευθυντής του Συνδέσου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.Α.) Δημήτρης Πάτσιος.

Κάποιες εταιρίες, προκειμένου οι πελάτες τους να μη ζητήσουν πίσω τα χρήματα, που είχαν προκαταβάλει, αποφάσισαν να τους κάνουν δώρο το όφελος της απόσυρσης. Όπως, όμως, εξηγεί ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.), Κωνσταντίνος Κυράτσος, η κίνηση αυτή απευθύνεται μόνο στους πελάτες της λιανικής. «Δεν αφορά τα εταιρικά οχήματα, που αντιστοιχούν στο 45% των συνολικών πωλήσεων», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, το αίτημά τους να επεκταθεί το μέτρο της απόσυρσης και για τα μεταχειρισμένα Ι.Χ. δεν βρίσκει ευήκοα ώτα στο οικονομικό επιτελείο. «Είναι η μοναδική κυβέρνηση, με την οποία δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Παρά τα υπομνήματα και τις αναλύσεις για το όφελος, που θα προκύψει για το κράτος από την επέκταση του μέτρου, εκείνοι επιμένουν να μη συνδιαλέγονται μαζί μας», καταλήγει ο κ. Κυράτσος.

Αξίζει να σημειωθεί πως η απόσυρση προβλέπει απαλλαγή 50% έως 100% από το τέλος ταξινόμησης του καινούργιου οχήματος, βάσει του κυβισμού του νέου – προς ταξινόμηση – αυτοκινήτου. Ειδικότερα, το όφελος διαμορφώνεται:

● Μέχρι 300 ευρώ για νέο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά και φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ.
● Μέχρι 960 ευρώ, από 901 μέχρι 1.400 κυβικά και φορολογητέα αξία έως και 8.000 ευρώ.
● Μέχρι 1.430 ευρώ, από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά και φορολογητέα αξία έως και 11.000 ευρώ.
● Μέχρι 2.800 ευρώ, από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.

«Το θέμα μάς απασχολεί, καθώς όταν δεν υπάρχουν πωλήσεις, δεν έχουμε έσοδα. Πολύ σύντομα θα φέρουμε διάταξη, που θα δώσει τέλος. Δεν μπορώ να πω χρονικό διάστημα και για ποια τιμή. Θα λυθεί το πρόβλημα πολύ σύντομα» είπε ο υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή των ΑΝ.ΕΛ Δημήτρη Καμμένου.

Από το Φεβρουάριο του 2010 έως το Δεκέμβριο του 2015, οπότε έληξε το μέτρο, έχουν απομακρυνθεί περίπου 500.000 οχήματα.