«Μέσα από την τεχνολογία που αναπτύσσεται, εκσυγχρονίζουμε το ταξί, εξυπηρετώντας εκατομμύρια επιβάτες, ενισχύοντας σημαντικά τα έσοδα των συνεργατών μας». Η Άσπα Τοπαλίδου συνοψίζει μέσα σε μία φράση όλη τη φιλοσοφία της FREENOW, της εταιρείας που αποτέλεσε τον καταλύτη για τη μετάβαση στον κόσμο των εφαρμογών για την κάλυψη καθημερινών αναγκών μετακίνησης.
Η γενική διευθύντρια της FREENOW Ελλάδας οραματίζεται μια ψηφιακή κοινωνία εναρμονισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα, προσφέροντας προτάσεις και λύσεις απέναντι στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων αστικών κέντρων. Η αναβάθμιση των υπηρεσιών μετακίνησης οφείλει να είναι ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της Πολιτείας. «Το μέλλον πρέπει να έχει λιγότερα ιδιωτικά οχήματα και εμείς επενδύουμε συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση», σημειώνει η κυρία Τοπαλίδου.
Η FREENOW θέλει ν’ αποδεικνύει, εμπράκτως και σε κάθε επίπεδο, πως είναι μέρος των κοινωνιών στις οποίες λειτουργεί. Αν και είναι διεθνής πλατφόρμα, επέλεξε να καταβάλλει φόρους στο ελληνικό κράτος. «Πιστεύουμε σε βιώσιμες κοινωνίες, όπου καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του και θεωρούμε ότι η τεχνολογία δεν μπορεί να έχει τους δικούς της κανόνες», εξηγεί στο Newsbeast η κυρία Τοπαλίδου. «Γιατί να αναζητούμε παραθυράκια για να μην το κάνουμε; Οφείλουμε να υπηρετούμε το κοινωνικό σύνολο και να αναλαμβάνουμε το αντίστοιχο κόστος. Ακόμα και αν πληρώνουμε περισσότερους φόρους σε σχέση με τον ανταγωνισμό και χάνουμε οδηγούς που προτιμούν ένα άλλο πλαίσιο λειτουργίας», προσθέτει.
Σε ό,τι αφορά τη βαριά βιομηχανία της χώρας, τον τουρισμό, η Άσπα Τοπαλίδου είναι βέβαιη πως η FREENOW μπορεί να προσφέρει καθοριστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. «Εγκαινιάσαμε την B2B υπηρεσία μας. Διευρύνουμε το πορτφόλιο μας, παραμένοντας ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες με ένα ευρύ φάσμα κλάδων που εφάπτονται των μεταφορών, όπως τη φιλοξενία, την εστίαση και την ψυχαγωγία», τονίζει μεταξύ άλλων το έμπειρο στέλεχος της ελληνικής αγοράς.
Η κυρία Τοπαλίδου, περιγράφοντας τη στρατηγική της εταιρείας, θα ήθελε να διαπιστώσει πως η Ελλάδα διαθέτει μια αγορά φιλική στις ψηφιακές εφαρμογές μετακινήσεων. «Ως FREENOW το μόνο που ζητάμε είναι διαφανείς κανόνες και ελεγκτικούς μηχανισμούς», τόνισε.
Ακολουθεί η συνέντευξή της.
– Η FREENOW διαθέτει περισσότερους από 9.000 οδηγούς και πάνω από 1,2 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες. Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας; Σε ποιες αγορές σκοπεύετε να μπείτε;
Σήμερα η FREENOW έχει την ιστορικά υψηλότερη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί και το υψηλότερο ποσοστό αποδοχής διαδρομών από τους οδηγούς συνεργάτες μας. Οι χρήστες της εφαρμογής βρίσκουν ταξί άμεσα. Πλέον εκτός από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, η εφαρμογή μας είναι διαθέσιμη και στο Ηράκλειο και τη Χερσόνησο της Κρήτης, με τους ντόπιους αλλά και τους τουρίστες να την έχουν αγκαλιάσει. Δουλεύουμε ήδη για τις επόμενες περιοχές, ωστόσο, ως η μεγαλύτερη ιδιωτική πλατφόρμα Mobility As A Service στην Ευρώπη, επεκτείνουμε πέρα από το γεωγραφικό μας αποτύπωμα και το εύρος των υπηρεσιών μας. Έτσι, εκτός από τις υπηρεσίες ταξί και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, μπορεί κανείς πλέον να νοικιάσει και αυτοκίνητο μέσα από την εφαρμογή της FREENOW εύκολα και γρήγορα και να μετακινηθεί όπου επιθυμεί. Το μέλλον πρέπει να έχει λιγότερα ιδιωτικά οχήματα, και εμείς επενδύουμε συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση.
– Πώς προσαρμόζετε τις υπηρεσίες σας βάσει των αναγκών των επιβατών; Τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει και σας έχει φέρει στην πρώτη θέση των Taxi App στην Ελλάδα;
Από το 2011 που η εταιρεία ιδρύθηκε στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα που ως FREENOW πια έχουμε παρουσία σε 9 χώρες με περισσότερους από 48 εκατομμύρια χρήστες, το βασικό ζητούμενο είναι η αξιοπιστία και οι ποιοτικές υπηρεσίες. Πράγμα όχι εύκολο, καθώς χρόνο με τον χρόνο, η ζήτηση εκτοξεύεται και ο αριθμός των ταξί στην Ελλάδα παραμένει σταθερός. Συνεπώς, πρέπει μια πλατφόρμα σαν τη FREENOW να είναι ελκυστική τόσο στους συνεργάτες της οδηγούς ταξί όσο και στους επιβάτες. Παρακολουθούμε λοιπόν την αγορά και παράλληλα πιάνουμε τον σφυγμό της. Έτσι φέτος, για πρώτη φορά, ικανοποιήσαμε ένα πάγιο αίτημα των χρηστών μας και λανσάραμε τρεις νέους στόλους. Πέρα από την κλασική επιλογή ταξί, πλέον οι επιβάτες μας μπορούν να καλέσουν «large trunk» ταξί, όταν έχουν πολλές και μεγάλες αποσκευές, «priority» ταξί για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση τις ώρες αιχμής, αλλά και «premium» ταξί όταν οι περιστάσεις επιζητούν μία αναβαθμισμένη εμπειρία. Μέσα από την τεχνολογία που αναπτύσσεται, λοιπόν, εκσυγχρονίζουμε το ταξί, εξυπηρετώντας εκατομμύρια επιβάτες και ενισχύοντας σημαντικά τα έσοδα των συνεργατών μας.
– Μια πόλη όπου δραστηριοποιείται η FREENOW έχει ατού στις μετακινήσεις σε σχέση με μια πόλη όπου δεν μπορεί να γίνει χρήση των υπηρεσιών σας;
Οι ψηφιακές πλατφόρμες διευκόλυναν σημαντικά τη ζωή των χρηστών παγκοσμίως. Πλέον πληρώνεις εύκολα, αξιολογείς τις υπηρεσίες, επιλέγεις άμεσα και απλά αυτό που ακριβώς χρειάζεσαι και έχεις μεγαλύτερη ασφάλεια γνωρίζοντας ποιος οδηγός θα πραγματοποιήσει τη μετακίνησή σου. Επιπλέον, σε πόλεις ή περιοχές που στερούνται ανεπτυγμένου δικτύου δημοσίων συγκοινωνιών, η δυνατότητα να καλέσεις ένα ταξί στο σημείο που είσαι, δίχως να πρέπει να περπατήσεις για να βρεις στον δρόμο ή να μην έχεις το άγχος της στάθμευσης, σώζει χρόνο, αλλά και χρήματα. Οι εφαρμογές, πέρα από τα υπόλοιπα θετικά, έφεραν και διαφάνεια στην τιμολόγηση, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για την προστασία των χρηστών. Η πρόσβαση, λοιπόν, σε υπηρεσίες όπως αυτές που προσφέρει η FREENOW μας φέρνουν πιο κοντά, μειώνοντας παράλληλα την εξάρτηση από τα ΙΧ.
– Εξηγήστε μας το σκεπτικό της εταιρείας που, αν και είναι διεθνής πλατφόρμα, επέλεξε να καταβάλλει φόρους στο ελληνικό κράτος.
Σε αντίθεση με αρκετές άλλες εταιρείες τεχνολογίας, στη FREENOW έχουμε κάνει μια ξεκάθαρη και συνειδητή στρατηγική επιλογή, να είμαστε μέρος των κοινωνιών στις οποίες λειτουργούμε. Οι ίδιοι άνθρωποι που χρησιμοποιούν την εφαρμογή μας και την κάνουν επιτυχημένη, πληρώνουν φόρους και καταβάλουν ΦΠΑ στο κράτος. Επομένως, εμείς γιατί να αναζητούμε παραθυράκια για να μην το κάνουμε; Πιστεύουμε σε βιώσιμες κοινωνίες, όπου καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του και θεωρούμε ότι η τεχνολογία δεν μπορεί να έχει τους δικούς της κανόνες. Οφείλουμε να υπηρετούμε το κοινωνικό σύνολο και να αναλαμβάνουμε το αντίστοιχο κόστος. Ακόμα και αν πληρώνουμε περισσότερους φόρους σε σχέση με τον ανταγωνισμό και χάνουμε οδηγούς που προτιμούν ένα άλλο πλαίσιο λειτουργίας. Ωστόσο, το κάνουμε ως ενεργοί πολίτες των χωρών όπου δραστηριοποιούμαστε.
– Ποιος είναι ο αντίκτυπος της FREENOW στον τουρισμό;
Έχοντας πρόσβαση σε πάνω από 43 εκατομμύρια χρήστες από 9 ευρωπαϊκές αγορές, η FREENOW μπορεί να προσφέρει καθοριστικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Μόνο πέρσι, εξασφαλίσαμε στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί περισσότερες από 500.000 διαδρομές διεθνών χρηστών μας τους μήνες του καλοκαιριού. Επιπλέον, εγκαινιάσαμε την B2B υπηρεσία μας, την υπηρεσία Client Travel, με την οποία η FREENOW δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, κρουαζιερόπλοια κ.ά., να εξυπηρετήσουν την ανάγκη των επισκεπτών τους για μετακίνηση με ταξί. Μέσω μιας πλήρως αυτοματοποιημένης τεχνική λύσης, χωρίς αναμονή σε τηλεφωνικές γραμμές, οι επιχειρήσεις βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την εμπειρία των πελατών τους και των υπαλλήλων τους. Έχοντας ήδη μια παρακαταθήκη πέντε ετών συνεργασίας με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, διευρύνουμε το πορτφόλιο μας, παραμένοντας ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες με ένα ευρύ φάσμα κλάδων που εφάπτονται των μεταφορών, όπως τη φιλοξενία, την εστίαση και την ψυχαγωγία.
– Το αύριο των ψηφιακών πλατφορμών. Πόσο κοντά είμαστε σε μια ψηφιακή κοινωνία;
Η taxibeat, συνέχεια της οποίας είναι η FREENOW, δημιουργήθηκε το 2011 και αποτέλεσε τον καταλύτη για τη μετάβαση στον κόσμο των εφαρμογών για την κάλυψη καθημερινών αναγκών μετακίνησης. Από τότε μέχρι σήμερα, η αγορά των μετακινήσεων με ταξί έχει αλλάξει επίπεδο. Οι οδηγοί έχουν προσαρμοστεί στη νέα εποχή και εμείς ως επιβάτες έχουμε εξοικειωθεί με τις ψηφιακές εφαρμογές. Το μόνο που δεν έχει αλλάξει είναι η έλλειψη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τις ψηφιακές πλατφόρμες, που θα προστατεύει οδηγούς, επιβάτες, αλλά και τα δημόσια έσοδα. Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν είναι σήμερα μια αγορά φιλική στις ψηφιακές εφαρμογές μετακινήσεων, σε αντίθεση με χώρες όπως η Ρουμανία, η Πολωνία και φυσικά η Γερμανία, η Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, κ.ά. Εμείς ως FREENOW το μόνο που ζητάμε είναι διαφανείς κανόνες και ελεγκτικούς μηχανισμούς. Ποιος μπορεί να διαφωνήσει με αυτό; Κι έχουν δίκιο σε αρκετά αιτήματά τους οι εκπρόσωποι των οδηγών, όπως και πολλοί επιβάτες που διαμαρτύρονται για θεμελιώδη ζητήματα προστασίας καταναλωτή. Ζητάμε λοιπόν από την Πολιτεία να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να προστατέψει τα συμφέροντα τόσο των οδηγών ταξί, όσο και των επιχειρήσεων, όπως η FREENOW, που πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα, επενδύουν στη χώρα και συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μετακίνησης. Τότε, ίσως μπορέσουμε να πούμε ότι είμαστε ένα βήμα πιο κοντά σε μια ψηφιακή κοινωνία, που ακολουθεί ευρωπαϊκά πρότυπα.