Το κόκκινο κρασί και το κρέας είναι δύο είδη που κυριαρχούν στις εξαγωγές της Αργεντινής, υπάρχει ωστόσο και μία λιγότερο γνωστή στο ευρύ κοινό «βιομηχανία» που συμμετέχει με δύο άλλα είδη στον κατάλογο με τα εξαγώγιμα προϊόντα: σπέρμα και κατεψυγμένα έμβρυα βραβευμένων αλόγων ράτσας που παίζουν πόλο!

Το σπέρμα, που θεωρείται κορυφαίας ποιότητας, μπορεί να πουληθεί από 1.000 έως 10.000 δολάρια ανάλογα με τη γενεαλογία του επιβήτορα.

Όπως λέει στη Daily Mail ο Cristian Sporleder, ιδιοκτήτης του εργαστηρίου γενετικής GeNeTec το οποίο ασχολείται με αυτή τη δραστηριότητα την τελευταία 5ετία, «υπάρχει τεράστια ζήτηση για αργεντίνικα άλογα που διαπρέπουν στο πόλο».

Ο 43χρονος, πρώην παίκτης του πόλο ο ίδιος και κτηνίατρος, εξηγεί πως τα έμβρυα προκύπτουν από την ένωση σπέρματος και ωαρίων των αλόγων με την καλύτερη απόδοση. Το γενετικό υλικό τοποθετείται σε παρένθετες… φοράδες, επιτρέποντας έτσι στα θηλυκά άλογα που έχουν κορυφαίες επιδόσεις στο πόλο να συνεχίσουν να αγωνίζονται χωρίς να εγκυμονούν.

Οι ενδιαφερόμενοι, προσθέτει, αναζητούν το «τέλειο άλογο» και για το λόγο αυτό μπορούν να αγοράσουν μόνο το σπέρμα και να γονιμοποιήσουν τεχνητά τα δικά τους θηλυκά. Η δεύτερη επιλογή είναι να αγοράσουν κανονικό έμβρυο.

Για 20.000 δολάρια η GeNeTec συλλέγει τα ωάρια αλόγων με pedigree, τα γονιμοποιεί και τοποθετεί τα έμβρυα στις παρένθετες μητέρες.

«Το σημαντικό στοιχείο στην εμβρυομεταφορά είναι πως η δωρήτρια φοράδα συνεχίζει τις αθλητικές τις δραστηριότητες, κάτι που σημαίνει πως δεν χρειάζεται ποτέ να σταματήσει να παίζει πόλο», συμπληρώνει ο Sporleder.

Έξω από το εργαστήριό του στην περιοχή Los Cardales, βόρεια του Μπουένος Άιρες, επιβήτορες με ανάστημα βραβευμένο και γυαλιστερό σοκολατί δέρμα συνωστίζονται στο στάβλο. Εκεί εξαναγκάζονται να «συνουσιαστούν» με ένα κατά φαντασίαν ομοίωμα θηλυκού αλόγου, προκειμένου το σπέρμα τους να συλλεχθεί και να πουληθεί…

Η εταιρεία του Sporleder παρέχει στην ιστοσελίδα της, προς τους αγοραστές και τους μεσάζοντες, καταλόγους με την κατάταξη και τις επιδόσεις των αλόγων αλλά και φωτογραφίες τους, ούτως ώστε οι πελάτες να μπορούν να ψάχνουν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που αναζητούν.

Ο Sporleder επισημαίνει πως η απροθυμία των παικτών πόλο και των ομάδων τους να απομακρύνουν τα θηλυκά άλογά τους από τους αγωνιστικούς χώρους ώστε να κυοφορήσουν είναι αυτή που γέννησε τη ζήτηση για παρένθετες μητέρες. Ωστόσο η παγκόσμια οικονομική κρίση και η αναστάτωση της αργεντίνικης οικονομίας είχαν επίπτωση και στην εταιρεία του καθώς η ζήτηση μειώθηκε.

Οι πελάτες του προέρχονται από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Ευρώπη και τη Βενεζουέλα αλλά η μεγαλύτερη βάση των πελατών του είναι στην Αργεντινή