Στην Ελληνική Μυθολογία ο Αιγυπιός, γιος του Ανθέα και της Βούλιδας, εξαπατημένος από τον Νεόφρονα ήρθε σε σαρκική επαφή με την μητέρα του, χωρίς να την γνωρίσει.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Όταν αποκαλύφθηκε η αιμομιξία όλοι τους μεταμορφώθηκαν σε πουλιά ενώ η Βούλιδα σε ερωδιό, που έτρωγε τα μάτια άλλων πουλιών. Είναι εμφανής η σχέση του τίτλου του έργου με το εντυπωσιακό πουλί, που απεικονισμένο με ανοιγμένα τα φτερά του, αποτελεί μέρος του σκηνικού.

Η πλήρης ακινησία των φτερούγων σε αντίθεση με την πτώση των ψυχών και το πέταγμα του έρωτα από την άλλη, δίνει έμφαση στη συμβολικότητά του. «Ο ερωδιός» της Νατάσσας Αναγνώστου βουτά στο σκοτεινό ασυνείδητο, στην αμφιθυμία της ψυχής, σ’ ένα εξαντλητικό συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο.    Κάπου στην περιφέρεια  σ’ ένα τόπο ακριτικό υπάρχει ένα ψυχιατρικό ίδρυμα το οποίο υπολειτουργεί. Οι ογδόντα τέσσερις τρόφιμοι είναι παρατημένοι στην ζοφερή τους μοίρα και στις αυθαίρετες υπηρεσίες μιας παράξενης νοσοκόμας.

Η Διευθύντρια -με την οποία η προαναφερόμενη διατηρεί μιαν ιδιότυπη επαγγελματική σχέση- έχει καταφύγει στην υποστήριξη, με το αζημίωτο φυσικά, μιας καταξιωμένης εφημερίδας. Ο μιλημένος δημοσιογράφος που θα επισκεπτόταν το ίδρυμα για να συντάξει μια αναληθή έκθεση, ώστε  να εισπράξουν την σημαντική κρατική επιχορήγηση, εμποδίστηκε να μεταβεί εκεί. Στη θέση του εμφανίστηκε ένας ευσυνείδητος δημοσιογράφος που ανέτρεψε τα σχέδια της Διευθύντριας, με κίνδυνο να κλείσει το ακατάλληλο ψυχιατρείο. Στη σύντομη παραμονή του εκεί ο νεαρός άντρας γνώρισε και ερωτεύτηκε την όμορφη Μυρτώ μ’ έναν έρωτα που πλήρωσε πολύ ακριβά.

Το έργο είναι μια καταγγελία της επαγγελματικής ασυνειδησίας και της μεθοδευμένης ασυδοσίας που ταλαιπωρεί την χώρα. Επίσης της ανίερης αιμομιξίας που καταστρέφει αμέτρητες ψυχές.

Η σκηνοθετική δουλειά της Μελίνας Σκούφου αναδεικνύει με ευαισθησία τον ανθρώπινο πόνο, την ανεξέλεγκτη δύναμη και την δαιμονική διαύγεια της παράνοιας, καθώς και την δύναμη του έρωτα.

Η Νατάσσα Ανσγνώστου ως νοσοκόμα (περιορίζομαι να αποκαλύψω άλλες λεπτομέρειες για να είναι ενδιαφέρον το έργο) χτίζει ένα ρόλο απεχθή και αντιπαθέστατο. Δεν πληρεί τις προϋποθέσεις  για τη δουλειά που κάνει, είναι σκληρή, πανούργα, απότομη «με χέρια λερωμένα», σατανική και αδίστακτη στη σκέψη. Είναι το πρόσωπο που προξενεί  τα πιο αντιφατικά συναισθήματα γιατί έχει τον πιο διαταραγμένο νου. Ως εκ τούτου αδίστακτα επικίνδυνη  κάνει τα πάντα για να επιβιώσει.

Ο Θοδωρής Τούμπανος  – Μιχάλης Ευστρατίου οδηγείται υποκριτικά με την ενσυναίσθηση που καλλιεργήθηκε μέσα του, από ένα προσωπικό του δράμα. Ευσυνείδητος, καθαρός, αλληλέγγυος, βαθιά ανθρώπινος, ευαίσθητος και ερωτευμένος είναι μια σύντομη πηγή ελπίδας και φωτός.

Ως Μυρτώ η Βέρα Μακρομαρίδου  κλέβει την παράσταση. Σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο ανυπεράσπιστος είναι κάποιος με ομορφιά ψυχής, στο κακό. Πόσο εξαρτώμενος, υποταγμένος, παγιδευμένος, φοβισμένος, ανίσχυρος, κατευθυνόμενος και ελεγχόμενος από ψυχοτρόπους ουσίες. Πόσο έγκλειστος σε βάσανα που δεν έχουν τελειωμό, πόσο αναζητά παθιασμένα το φως του έρωτα και του γαλάζιου ουρανού.

Η Μαρία Βασιλοπούλου συγκινητική στους τρυφερούς μονολόγους της ως πάσχουσα μάνα. Βρίσκω κάπως ασύνδετη την παρουσία της σε σχέση με τα άλλα πρόσωπα, το μόνο κοινό είναι η επιθυμία να πετάξει με τα φτερά του ερωδίου. Δικαιολογώ βέβαια και το ψαλίδι στα χέρια της,  αφού είναι ένα ίδρυμα που υπολειτουργεί. Η παρουσία της Διευθύντριας – Ελένης Γιαννακάκη είναι ερμηνευτικά στυγνή, απόμακρη και ψυχρή.

Εκπληκτική μουσική, φωτισμοί που δημιουργούν  ένα καταθλιπτικό και μοναχικό περιβάλλον. Θεωρώ πολύ ευρηματικό το σκηνικό  με τις πέντε λευκές πόρτες που ανοιγοκλείνουν διαδοχικά, αφήνοντας περάσματα σε τοπία ψυχικά και σε πληγωμένα συναισθήματα.Όπου διαπιστώνεις όπου καθένας είναι εν δυνάμει ερωδιός που μπορεί να φάει τα μάτια του άλλου. Η παράσταση αν και δεν ευτύχησε την κάθαρση θα τραβήξει το ενδιαφέρον σας.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Μελίνα Σκούφου
Μουσική: Σταύρος Βούλτσος
Σκηνικά: Γιώργος Κυριακού
Φωτογραφίες, βίντεο: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Make up artist: Ρούλα Λιανού

Παίζουν (αλφαβητικά): 
Νατάσσα Αναγνώστου, Μαρία Βασιλοπούλου, Έλενα Γιαννακάκη, Βέρα Μακρομαρίδου, Θοδωρής Τούμπανος

Θέατρο Π.Κ > Ν. Κόσμος – Κουκάκι

Διεύθυνση: Κασομούλη 30 & Ρενέ Πυώ 2 Τηλέφωνο: 2109011677
Δευτέρα: 21:00
Τρίτη: 21:00

Εισιτήρια

Κανονικό: 10 ευρώ | Μειωμένο (φοιτητές – άνεργοι – ατέλειες): 5 ευρώ