Το «Θεώρημα», δε φέρνει τη σφραγίδα μόνο ενός μαέστρου της 7ης Τέχνης, του Πιερ Πάολο Παζολίνι, αλλά και ενός μαέστρου της κινηματογραφικής μουσικής σύνθεσης, του ανεπανάληπτου Ένιο Μορικόνε. Η ταινία, που διανέμεται από τη NE STAR, θα προβάλλεται από την Πέμπτη 19 Ιουνίου στον κινηματογράφο ΖΕΦΥΡΟΣ.

Ιταλός συνθέτης, ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας. Ταλαντούχος, πολυσχιδής και πολυγραφότατος, είναι ο συνθέτης των ρεκόρ στην ιστορία του κινηματογράφου αφού έχει γράψει περισσότερες από 400 μουσικές επενδύσεις για ταινίες ξεκινώντας από το 1961, ενώ λίγο νωρίτερα έγραφε ασταμάτητα και για την τηλεόραση.

Γεννημένος το 1928, ήταν ο ορισμός της έκφρασης «παιδί θαύμα». Ξεκίνησε να συνθέτει σε ηλικία 6 ετών και στα δώδεκα ο πατέρας του που ήταν τρομπετίστας της τζαζ τον έγραψε στην Accademia di Santa Cecilia της Ρώμης όπου σπούδασε Μουσική και Αρμονία, αποφοιτώντας σε διάστημα δύο ετών ως εξαιρετικό ταλέντο. Στον κινηματογράφο, η πρωτοτυπία των θεμάτων του έμεινε στην ιστορία καθώς είναι ο πλέον αντιπροσωπευτικός συνθέτης των γουέστερν. Χρησιμοποιούσε δε τους πιο ασυνήθιστους για την εποχή ήχους όπως σφυρίγματα, καμπάνες, φωνητικές απαγγελίες, ακόμα και θορύβους πιστολιών ή πυροβολισμούς. Στην διάρκεια της δεκαετίας του ’60 συνέδεσε το όνομα του με την δημιουργία του είδους «γουέστερν σπαγγέτι» που άνθησε στην πατρίδα του με κύριο εκφραστή τον σκηνοθέτη Σέρτζιο Λεόνε.

Οι έξι συνεργασίες τους με πρώτο το κλασικό πλέον Για μια χούφτα δολάρια (1964),αλλά και το Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος (1966) που ακολούθησε, ήταν αντιπροσωπευτικές χαρίζοντας του παράλληλα και την διεθνή αναγνώριση. Συνέχισε γράφοντας μουσική για όλων των ειδών τις ταινίες από αισθηματικές, μέχρι περιπέτειες κοινωνικά, κωμωδίες και θρίλερ. Αναρίθμητες είναι και οι μουσικές επενδύσεις του για την μικρή οθόνη στην πατρίδα του αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο, ενώ στην φιλμογραφία του ξεχωρίζουν συνεργασίες και με άλλους σκηνοθέτες όπως: Μπερτολούτσι, Παζολίνι, Ταβιάνι, Αρτζέντο, Μπράιαν ντε Πάλμα, Ποντεκόρβο, Μάλικ και πλήθος άλλων. Από τις ταινίες του το κοινό θα θυμάται ακόμα: Γκρίνγκο (1963), Η επιστροφή του Ρίνγκο (1965), Μονομαχία στον κόκκινο ήλιο (1966), Κάποτε στη Δύση (1968), Θεώρημα (1968), Κάποτε στην Αμερική (1984), Χάος (1984), Μπάγκσι (1991) κ.ά.