Δέκα νέες παραγωγές, εκ των οποίων επτά ελληνικές, θα παρουσιάσει φέτος το Low Budget Festival στο γκαράζ του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Το χαμηλού προϋπολογισμού φεστιβάλ διοργανώνεται για τρίτη συνεχή χρονιά και θα πραγματοποιηθεί από τις 19 Νοεμβρίου έως τις 18 Δεκεμβρίου.

«Περισσότερο από κάθε άλλη εποχή τώρα είναι η ανάγκη να στηρίξουμε τις ουσιαστικές δυνάμεις του μέλλοντος. Αυτήν τη δύσκολη περίοδο για όλους, πιστεύω ότι θα παραχθεί πολύ ουσιαστικότερο θεατρικό υλικό από οποιαδήποτε άλλη. Είναι η εποχή που θα γεννήσει θέατρο. Και το Low Budget Festival είναι ένα μικρό “μαιευτήριο”.

Δίνει τη δυνατότητα να λάμψουν οι νέοι και δυνατοί άνθρωποι του θεάτρου μας. Δεν είναι λίγες οι παραστάσεις που γεννήθηκαν στο πλαίσιο αυτής της διοργάνωσης και ακολούθησαν τη δική τους αξιοσημείωτη διαδρομή» ανέφερε στη σημερινή παρουσίαση του προγράμματος ο εμπνευστής του φεστιβάλ Λάκης Λαζόπουλος.

Η επικράτηση των ελληνικών έργων στο φετινό Low Budget Festival ήταν «εντελώς συμπτωματική», όπως διευκρινίστηκε, αφού ο κάθε σκηνοθέτης, που προσκλήθηκε, επέλεξε όπως πάντα ελεύθερα έργο και συντελεστές.
«Δεν υπάρχει ζωντανό θέατρο σε μια χώρα που δεν γράφεται θέατρο» τόνισε ο Σίμος Κακάλας και ο Αντώνης Καλογρίδης από την πλευρά του πρόσθεσε: «Τώρα που όλος ο κόσμος έχει στραμμένη την προσοχή του πάνω μας και είναι η στιγμή να κάνουμε τους απολογισμούς μας και να επαναπροσδιοριστούμε, στρεφόμαστε στο ελληνικό έργο. Γιατί προσπαθούμε να βρούμε την χαμένη μας ταυτότητα».

Ο Ένκε Φεζολλάρι ανοίγει το φεστιβάλ με το έργο του Σάκη Σερέφα «Θα σε πάρει ο δρόμος» (19,20,21/11). Πρόκειται για εννέα γλυκόπικρες ιστορίες καθημερινών ανθρώπων που προσπαθούν να επιβιώσουν κόντρα στην κρίση. Ακολουθεί η «Αθανασία» σε κείμενο – σκηνοθεσία και κινηματογράφηση Χρήστου Δήμα με την Άννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους στον ρόλο μιας γυναίκας καθηλωμένης σε αναπηρικό καροτσάκι να διεκδικεί το δικαίωμά της, να «φύγει» με αξιοπρέπεια (22,23,24/11).

Την «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» του Εμμανουήλ Ροϊδη (1894) σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο Θανάσης Σαράντος (25,26,27/11). «Είναι μεγάλη μου χαρά που ασχολούμαι με κείμενα του Ροΐδη και του Παπαδιαμάντη γιατί αποτελούν μια μορφή αντίστασης σε όλα αυτά που βιώνουμε στη σημερινή πραγματικότητα. Πρόκειται για μια πρώτη σκηνική ανάγνωση του έργου του Ροΐδη και αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για εμένα στο οποίο ελπίζω να ανταποκριθώ» είπε ο σκηνοθέτης.

Μια παράσταση βασισμένη στο έργο του συγγραφέα, ποιητή και μεταφραστή Γιώργου Ιωάννου, είναι το «Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα» το οποίο σκηνοθετεί ο Γιάννης Σκουρλέτης (28,29,30/11).
«Πρόκειται για ένα σύγχρονο θέαμα με τρεις ερμηνευτές και πρωτότυπη μουσική. Θεωρώντας τα κείμενα του Ιωάννου αποτύπωμα ζωής του και τον ίδιο έναν από τους σπουδαιότερους εκφραστές του ελληνικού μοντερνισμού της αστικής ζωής, οι Bijoux de Kant επιχειρούν μία νέα ανάγνωση του έργου του, ανιχνεύοντας τα ψήγματα του ρομαντικού λόγου μέσα σε αυτό» ανέφερε ο Γιάννης Σκουρλέτης.

Την «Πάττυ Χύμα» – μια ελεύθερη θεατρική διασκευή του ομώνυμου διηγήματος του Αλμοδόβαρ που έγινε με βάση την ελληνική του έκδοση το 1993 από τις εκδόσεις Βαβέλ και Σέλας σε μετάφραση Βιβής Φωτοπούλου – σκηνοθετεί και ανεβάζει ο Αντώνης Καλογρίδης (1,2,3/12). «Βιογραφήσαμε εκ νέου τη λογοτεχνική πρωταγωνίστρια του Αλμοδόβαρ εν μέσω οικονομικής κρίσης του 2012, ακολουθώντας το τραχύ, κυνικό αλλά κοινωνικά και ατομικά συναισθηματικό χιούμορ του δημιουργού της, όπως νομίζουμε ότι θα εκφραζόταν σήμερα» επισήμανε ο Αντώνης Καλογρίδης.

Το «Speech (less)» του Δημήτρη Γκενεράλη, μια ερευνητική εργαστηριακή δουλειά, η οποία βρίσκεται ακόμη στην αρχική της φάση», σκηνοθετεί η Γιολάντα Μαρκοπούλου (4,5,6/12). Η παράσταση βασίζεται σε υλικό από πολιτικούς λόγους και διαπραγματεύεται το ερώτημα «αν υπάρχει ηγέτης σήμερα και ποιος θα μπορούσε να είναι αυτός».

Την τελική εκδοχή της «Γκόλφω»- υπό τον τίτλο «Goλφω! Director’ s cut»- σκηνοθετεί ο Σίμος Κακάλας. «Από την αρχή θέλαμε να κάνουμε ένα κόμικ. Ήρθε η στιγμή να βάλουμε μια τελεία σε όλο αυτό το κεφάλαιο που ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια με τη Γκόλφω και τον δεκαπεντασύλλαβο» συμπλήρωσε.

Μια αυτοσχεδιαστική κωμική παράσταση υπό τον γενικό τίτλο «Χρονογραμμή» θα παρουσιάσει ο Λάμπρος Φισφής με την ομάδα του (10,11,12/12). «Ένα έργο χωρίς σενάριο, χωρίς σκηνικά και κοστούμια που θα βασίζεται μόνο στις ιδέες που θα μας δίνει το κοινό» είπε ο σκηνοθέτης.

Στη νέα του παραγωγή «Αλεξάντερ πλατς», δουλεύοντας πάνω στο σπουδαίο μυθιστόρημα του Άλφρεντ Ντέμπλιν, ο θίασος Κανιγκούντα επιχειρεί ν’ αποδείξει πως η ομώνυμη πλατεία δεν βρίσκεται στο Βερολίνο, ενώ θέτει ως υπόθεση εργασίας την εξής ιδιότυπη συνθήκη: πρωταγωνιστής του «Αλεξάντερ πλατς» δεν είναι ο Φραντς Μπίμπερκοπφ, αλλά όλες εκείνες οι αναλώσιμες γυναίκες, που τον περιβάλλουν (13,14,15/12).

Το φεστιβάλ κλείνει η παράσταση του Κώστα Γάκη «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο» (16,17,18/12). Δύο νέοι ηθοποιοί αναλαμβάνουν να αναμετρηθούν με το γνωστό κείμενο του Σέξπιρ παίζοντας όλους τους ρόλους του έργου σε ένα παιχνίδι παρενδυσίας και μεταμορφώσεων.