Η δημοφιλέστερη ελληνική οπερέτα, ο «Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε νέα παραγωγή, σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Αραβίδη, Ανδρέα Πυλαρινού και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, από τις 13 Μαΐου και για επτά μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Ολύμπια.

Ενενήντα οκτώ χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου και 70 χρόνια μετά από την ένταξη του στο ρεπερτόριο της ΕΛΣ, ο «Βαφτιστικός» υπήρξε και παραμένει η πιο αγαπητή ελληνική οπερέτα. Δίκαια, τόσο για το έξυπνο, γεμάτο ανατροπές κείμενο όσο, κυρίως, για την μελωδική μουσική, τα τόσα τραγούδια και ντουέτα, που έναν αιώνα τώρα παραμένουν το ίδιο δημοφιλή: «Ψηλά στο μέτωπο», «Στο στόμα, στο στόμα», «Τον καιρό εκείνο, τον παλιό», «Η καρδιά μου πονεί για σας» και τόσα ακόμα.

Η πρόζα και οι στίχοι των τραγουδιών είναι του ίδιου του Σακελλαρίδη. Η υπόθεση αφηγείται μία σειρά από παρεξηγήσεις που προκύπτουν όταν ο Πέτρος Χαρμίδης, στρατιώτης στο μέτωπο και σύζυγος της Κικής, αποφασίζει να υποδυθεί τον βαφτιστικό της Βιβίκας, τον οποίο εκείνη δεν θυμάται οπτικά, και με αυτή την ιδιότητα να την επισκεφτεί στο σπίτι όπου μένει με το σύζυγό της και στο οποίο φιλοξενεί, συμπτωματικά, τη φίλη της Κική.

Ο «Βαφτιστικός» εντάσσεται απόλυτα στην πρώτη δημιουργική περίοδο του Σακελλαρίδη, που χαρακτηρίζεται από την υπαγωγή του στα βιεννέζικα πρότυπα οπερετικής δημιουργίας. Οι χοροί στους οποίους βασίζονται τα μουσικά νούμερα του έργου (βαλς, μαζούρκα, πόλκα και τανγκό), αλλά και η άρθρωσή τους στη μουσική δραματουργία ακολουθούν το βιενέζικο πρότυπο. Είναι ένα από τα έργα που έχουν σημαδέψει την ΕΛΣ αφού, από το 1946 που πρωτοπαρουσιάστηκε από τον οργανισμό, στο Θερινό Θέατρο Λεωφόρου Αλεξάνδρας, έχει παρουσιαστεί σε 33 από τις 76 καλλιτεχνικές περιόδους της ιστορίας της.

Η δημοφιλία του «Βαφτιστικού» αποτυπώνεται στις εκατοντάδες παραστάσεις που έχουν δοθεί μέσα στα 98 χρόνια ζωής του. Το έργο καταγράφηκε άμεσα στον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό ως αναμφισβήτητο κομμάτι της αστικής κουλτούρας.  Στη συνέχεια, όπως είχαν προβλέψει έγκαιρα οι χρονογράφοι και οι κριτικοί της εποχής του, πέρασε πολύ σύντομα από τη σκηνή του θεάτρου στο αστικό σαλόνι και το μικροαστικό ταβερνείο, όπου αυτονομημένα από το έργο, τα μουσικά νούμερα έκαναν τεράστια καριέρα, εντάσσοντας τον Βαφτιστικό, ήδη από την εποχή του, στο πεδίο της λαϊκής κουλτούρας.

ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: €15, €25, €30, €35 – Φοιτητικό, παιδικό: €10 – Περιορισμένης ορατότητας: €7, €10, €12, €20

Στην δεύτερη παράσταση της παραγωγής, το Σάββατο 14 Μαΐου 2016, θα διατεθούν 150 εισιτήρια για ανέργους, στην τιμή των €5.

Πληροφορίες:  Ταμεία Θεάτρου Ολύμπια, Ακαδημίας 59, Αθήνα / Τρίτη – Κυριακή 09.00-21.00 & Δευτέρα, 09.00-16.00, Τηλ. 210 366 2100, Ομαδικές πωλήσεις 210 371 1342

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 13 ΜΑΙΟΥ 2016
13, 14, 15, 18, 20, 21, 22 Μαΐου 2016

Θέατρο Ολύμπια
Ώρα έναρξης: 20.00

Σκηνικά: Αντώνης Δαγκλίδης

Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισουελ
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Διεύθυνση Χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Χορογραφία: Ιρίνα Ακριώτη-Κολιουμπάκινα
Βιβίκα:  Άννα Στυλιανάκη (13,15,20,22/5) – Τζίνα Πούλου (14,18,21/5)
Κική:  Διαμάντη Κριτσωτάκη (13,15,20,22/5) – Δέσποινα Σκαρλάτου (14,18,21/5)

Χαρμίδης: Δημήτρης Πακσόγλου (13,15,20,22/5) – Γιάννης Χριστόπουλος (14,18,21/5)

Ζαχαρούλης: Σταμάτης Μπερής

Συνταγματάρχης: Κωστής Ρασιδάκις (13,15,20,22/5) – Στέφανος Κορωναίος (14,18,21/5)

Κορτάσης: Παύλος Μαρόπουλος (13,15,20,22/5) – Αναστάσιος Στέλλας (14,18,21/5)

Μαρτής: Θανάσης Ευαγγέλου (13,15,20,22/5) – Νίκος Τσαούσης (14,18,21/5)

Μίμης/ Ράφτης: Εμμανουήλ Λορέντζος (13,15,20,22/5) – Νίκος Κατσιγιάννης (14,18,21/5)

Μαγείρισσα: Αγγελική Μαρινάκη (13,15,20,22/5) – Αναστασία Χριστοφιλάκη (14,18,21/5)

Μπαλέτο:  Γεωργία Τρίτση, Αθηνά Βρούβα, Κατερίνα Κήκου, Δέσποινα Μπισμπίκη, Βερόνικα Παπαδημητρίου, Μπλέντι Λατίφι, Ευάγγελος Λαφάρας, Εσμεράλντο Μπίτρο, Ιλίρ Σίπρι