Είκοσι πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη του πρώτου υπεραυτοκινήτου NSX που έθεσε νέα πρότυπα, η έκδοση παραγωγής του πολυαναμενόμενου διαδόχου του, πραγματοποιεί ευρωπαϊκή παρουσίαση στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η Honda θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το νέο σπορ υβριδικό υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο το καλοκαίρι του 2015, ενώ οι παραδόσεις τους ευρωπαίους πελάτες θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.

Προσφέροντα μία «νέα σπορ εμπειρία» στην κατηγορία του, το NSX αμφισβητεί τις συμβατικές απόψεις για τα supercars, όπως συνέβη και με την πρώτη γενιά του μοντέλου πριν από 25 χρόνια.

Το 2015 NSX αντλεί ισχύ από έναν DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που συνδυάζεται με 9-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και τρεις ηλεκτροκινητήρες. Η Sport Hybrid τεχνολογία ενσωματώνεται σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο πολλαπλών υλικών, με εφαρμογές και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σαν ένα «ανθρωποκεντρικό υπεραυτοκίνητο» που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε κάθε παράμετρο της σχεδίασης, η επόμενη γενιά NSX προσφέρει «διαισθητική» και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού χάρη στην προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο.

Tο NSX βασίζεται στη φιλοσοφία «επιδόσεις μελετημένες με ακρίβεια»-«precision crafted performance». Η εξέλιξη του 2015 NSX ξεκίνησε από λευκό φύλλο χαρτί και χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια εντατικής προσπάθειας από μία παγκόσμια ομάδα σχεδίασης και μηχανολογίας, με επικεφαλής τους μηχανικούς του κέντρου εξέλιξης της Honda στο Raymond, Οχάιο.

Το αμάξωμα είναι χαμηλό και φαρδύ, με ανάγλυφες επιφάνειες, μία δυναμική φυσιογνωμία και πίσω φώτα που παραπέμπουν στο πρώτο NSX.

Οι χαρακτηριστικές πλευρικές εισαγωγές αέρα και οι κολόνες C συλλέγουν τον αέρα που κατευθύνεται στον κινητήρα, ενώ οδηγούν τη ροή πάνω από το πίσω τμήμα για αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης. Για να χωρέσει σε διαμήκη διάταξη ο νέος V6 twin-turbo και το 9-τάχυτο κιβώτιο DCT, το όχημα παραγωγής αυξήθηκε σε μήκος (+79 mm) και πλάτος (+25 mm) ενώ η καμπίνα είναι ελαφρώς τραβηγμένη προς τα εμπρός, συγκριτικά με τις αναλογίες του NSX Concept που παρουσιάστηκε το 2013.

Κάθε στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο τη συνολική διαχείριση της ροής του αέρα, επιδιώκοντας αφενός αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Οι δοκιμές αυτές οδήγησαν σε αρκετές σημαντικές αλλαγές από την πρωτότυπη στην τελική σχεδίαση του αμαξώματος, μεταξύ των οποίων τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό, νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, τροποποιημένες πλαϊνές εισαγωγές και βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή.

«Tο NSX σχεδιάστηκε από μέσα προς τα έξω δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον οδηγό», δήλωσε ο Johnathan Norman, project leader εσωτερικής σχεδίασης του NSX.

Το εσωτερικό του NSX προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, απλά και φιλικά προς το χρήστη χειριστήρια, αλλά και κορυφαία εργονομία, με τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν κορυφαία στήριξη, εξαιρετική άνεση και εύκολη πρόσβαση για τον οδηγό και το συνοδηγό.

Το ταμπλό οργάνων του NSX διαθέτει μία δυναμική οθόνη TFT που προβάλλει διάφορες ομάδες δεδομένων του αυτοκινήτου και ρυθμίσεις σύμφωνα με τις επιλογές του οδηγού μέσω του χειριστηρίου του Integrated Dynamics System στην κεντρική κονσόλα. Καθώς ελέγχει αυτόν τον ισχυρό όγκο πληροφοριών για τον οδηγό, θεωρήθηκε εύλογο να τοποθετηθεί στο κέντρο του και το μπουτόν εκκίνησης (Power) του σπορ υβριδικού συστήματος κίνησης.

Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το «γυμνό» μεσαίο πλαίσιο (midframe) ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας «γυμνής» σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.

Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών που συνδυάζεται με 9-τάχυτο κιβώτιο DCT. Ο κινητήρας V6 χρησιμοποιεί σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9-τάχυτο κιβώτιο DCT προσφέρει γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα.

Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ άμεσης μετάδοσης που τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, υποστηρίζει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις αλλαγές σχέσεων. Οι εμπρός τροχοί του NSX κινούνται από δύο ανεξάρτητα υψηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν άμεση απόκριση και δυναμική κατανομή ροπής αριστερά-δεξιά.

Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής πέρα από τη βελτίωση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση με μηδενική υστέρηση και απόκριση που μοιάζει να «προβλέπει» τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το περιβόητο Nurburgring Nordschleife.

Τηρώντας την παράδοση του NSX (του παγκοσμίως πρώτου πλήρως αλουμινένιου supercar) το νέο NSX υιοθετεί πρωτοποριακή σχεδίαση αμαξώματος πολλαπλών υλικών με παγκόσμιες πρωτιές στις εφαρμογές υλικών και τις διαδικασίες παραγωγής.

Χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή όπου εφαρμόζονται επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης.

Το NSX υιοθετεί την παγκοσμίως πρώτη τεχνολογία χύτευσης, που συνδυάζει τη σχεδιαστική και κατασκευαστική ευελιξία μιας διαδικασίας χύτευσης με την αντοχή και τις ιδιότητες επιμήκυνσης ενός σφυρήλατου υλικού, κάτι που μειώνει σημαντικά το βάρος. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).

Το NSX διαθέτει ένα Προηγμένο Σπορ Πακέτο με βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης, κινητήρας, δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες , μπαταρία Sport Hybrid και μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) – ώστε να συγκεντρώνεται η μάζα του οχήματος χαμηλά και προς το κέντρο, για καλύτερη ισορροπία και δυναμική απόκριση. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα χαρίζει στο NSX το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία.

Το NSX χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στην άσφαλτο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact – 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω – τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19×8.5 ιντσών μπροστά και 20×11 ιντσών πίσω.

Δυναμικό, φυσικό και αξιόπιστο φρενάρισμα διασφαλίζουν τα πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες monoblock δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.

Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού – σε τιμόνι, φρένο και γκάζι – σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά και δυναμική ευστάθεια.

Το Integrated Dynamic System του NSX περιλαμβάνει προγράμματα Quiet, Sport, Sport+ και Track. Το σύστημα προσαρμόζει την απόκριση του κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου, του πλαισίου, καθώς και τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το οδηγικό περιβάλλον. Το Quiet mode επιτρέπει την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με χαμηλές ταχύτητες για σύντομο διάστημα. Η δυναμική απόκριση γίνεται πιο έντονη με κάθε επόμενη αλλαγή προγράμματος, από Sport σε Sport+ mode και με αποκορύφωμα το Track mode, όπου το NSX αποκαλύπτει όλες τις δυνατότητες των επιδόσεών του.

Το NSX περιλαμβάνει επίσης σύστημα ελέγχου εκκίνησης – launch control για επίτευξη της απόλυτης επιτάχυνσης από στάση, με τη βοήθεια τόσο του κινητήρα όσο και των τριών ηλεκτροκινητήρων.

Το NSX θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Οχάιο, όπου περίπου 100 άριστα εκπαιδευμένα στελέχη θα ασχολούνται με την κατασκευή του αμαξώματος, τις εργασίες βαφής και την τελική συναρμολόγηση.