H δεύτερη γενιά Note, πωλείται σχεδόν ένα χρόνο στη χώρα μας και καλύπτει το κενό που αφήνει το Micra στο ψηλό σκαλοπάτι της μικρής κατηγορίας.

Σχεδιαστικά το Note, παρά τη φρέσκια σχεδίαση, διαθέτει συγκρατημένη προσωπικότητα, θυμίζει πολυχρηστικό (βλέπε πολυμορφικό), έχει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και μερικές έντονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες (όπως τα φώτα), που του δίνουν νεανικό «χαρακτήρα», ενώ εντυπωσιάζει με την αεροδυναμική του (Cd: 0,30), κάτι που δύσκολα γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά.

Στο εσωτερικό, οι ιάπωνες σχεδιαστές παραδίδουν μαθήματα εκμετάλλευσης χώρων και χρηστικότητας, τόσο σε χώρους επιβατών, όσο και σε χώρους αποσκευών και μικροαντικειμένων. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά, αλλά δείχνουν καλής ποιότητας και έχουν ικανοποιητική συναρμογή. Η εργονομία είναι μεν καλή καθώς συνηθίζεις πολύ γρήγορα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα χειριστήρια, σημειώνουμε όμως πως το κάθισμα του οδηγού δεν ρυθμίζεται καθ’ ύψος και το τιμόνι δεν ρυθμίζεται ως προς το μέσα-έξω.

Αν και χωρίς δυνατότητα αφαίρεσης καθισμάτων, το εσωτερικό προσφέρει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης χάρη και στην εύκολη αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων που στην έκδοση της δοκιμής μας μετατοπίζονται και κατά το διαμήκη άξονα, μεταβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τη συνολική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από τα 295 στα 411 λίτρα.

Μπροστά από το συνοδηγό εκτός από το ντουλαπάκι, υπάρχει και ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος ακριβώς από πάνω του, ο οποίος φιλοξενεί και την είσοδο του USB. Στη βάση της κονσόλας μεταξύ των καθισμάτων υπάρχουν τρεις μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα, μαζί με 2 ποτηροθήκες. Ο πίνακας οργάνων έχει πιο μοντέρνα γραφικά από το υπόλοιπο ταμπλό που στην επιλογή «Eco» του κινητήρα αποκτά διαφορετικό χρωματισμό, με εναλλαγή μπλε-πράσινου ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, ενώ η οθόνη του trip computer είναι ευμεγέθης. Τέλος, το τιμόνι φιλοξενεί τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control.

Το επίπεδο εξοπλισμού εντυπωσιάζει, κυρίως στα συστήματα ασφαλείας (προειδοποίηση τυφλού σημείου Blind Spot Warning, απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Lane Departure Warning, σύστημα ανίχνευσης εμποδίων Moving Object Detection System), αλλά και στον εξοπλισμό άνεσης, όπως το σύστημα infotainment με οθόνη 5,8”, που επιτρέπει συνδεσιμότητα με Bluetooth, θύρα USB και συμβατότητα με iPod/iPhone.

Η έκδοση του νέου Note που δοκιμάσαμε, είναι εφοδιασμένη με τον diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων της Renault, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 90 ίππους, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να φτάνει τα 20,4 χλγμ., από μόλις 1750 στροφές. Το χαμηλό βάρος και η ροπή του κινητήρα, συντελεί στις ικανοποιητικές επιδόσεις, παρά το ότι η κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου είναι «ανοικτή» για λόγους οικονομίας. Ο κινητήρας είναι εύστροφος σε όλη τη μπάντα των στροφών, το τούρμπο δεν ξαφνιάζει πουθενά και εντυπωσιάζει η έλλειψη κραδασμών ή θορύβου, κάτι στο οποίο συντελεί και η ηχομόνωση της καμπίνας.

Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος το μακρύ κιβώτιο, το στάνταρ σύστημα start/stop και την επιλογή «Eco» που αλλάζει σε οικολογικό το set-up του κινητήρα, μπορεί να πετύχει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, που στην περίπτωσή μας δεν ξεπέρασε τα 5,0 λτ./100 χλμ., παρά το ότι δεν είμαστε ιδιαίτερα χαλαροί στα περίπου 1.000 χλμ. που ζήσαμε μαζί του.

Ταυτόχρονα, οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 92 γρ./χλμ., απαλλάσσοντας τον κάτοχό του από τα τέλη κυκλοφορίας.

Στο δρόμο το πιο στιβαρό πλαίσιο (βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, το δάπεδο «V» που γνωρίζουμε από το Micra, η οποία προσφέρει καλύτερη ακαμψία από πριν, ενώ παράλληλα συμβάλει και στη συνολική μείωση του βάρους) της 2ης γενιάς Note και οι μικροί πρόβολοι συντελούν στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά ιδιαίτερα εντός πόλης, ενώ η ανάρτηση, χωρίς να έχει ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση, φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε λογικά επίπεδα. Μοναδική παρατήρηση εδώ, η μέτρια αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης στον οδηγό, αν και η ευχρηστία του τιμονιού καλύπτει πολλά από τα κενά.

Επιπλέον η άνεση δεν υπολείπεται, ενώ οι θόρυβοι κύλισης και κινητήρα μένουν έξω από την καμπίνα επιβατών.

Σε γρήγορους ρυθμούς το Note εμφανίζει γρήγορα προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή, ενώ για την όποια υπερβολή φροντίζουν τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης.

Τα φρένα τέλος, έχουν καλή αίσθηση και η απόδοσή τους παρά το ότι πίσω διαθέτουν ταμπούρα αποδεικνύεται τουλάχιστον ικανοποιητική με ακινητοποίηση από 100-0 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 40,0 μ.

Καταλήγοντας να σημειώσουμε επιγραμματικά ότι, το νέο Note είναι ένα συμπαγές μικρό αυτοκίνητο αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους, γεροδεμένη κατασκευή, ικανοποιητικές επιδόσεις, σεβασμό στο περιβάλλον και οικονομία καυσίμου χάρη στον πολύ οικονομικό diesel κινητήρα.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την τιμή που ξεκινά από τα 14.500 ευρώ (με απόσυρση), τότε έχουμε μια από τις καλύτερες μικρομεσαίες προτάσεις της αγοράς, που ίσως είναι και η καλύτερη αν συνυπολογίσουμε την αποτελεσματικότητα της αντιπροσωπείας.

Υπέρ
Χώροι
Κινητήρας
Οικονομία καυσίμου
Φρένα
Ευκολία χρήσης

Κατά
Συντηρητική σχεδίαση
Μέτρια εργονομία