Οι άνθρωποι που συνωστίζονται στα σαλόνια αυτοκινήτου της οικουμένης καρδιοχτυπούν να αντικρίσουν τα νέα «στολίδια» της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Κι όσο κι αν τα μηχανοκίνητα διαμάντια μαγεύουν το κοινό, εκεί που πραγματικά γίνεται ο κακός χαμός είναι στα κονσεπτικά οχήματα, που ποτέ μα ποτέ δεν θα είναι σε θέση να αποκτήσουν!

Το concept car, που πρωτοχρησιμοποιήθηκε από την Buick το 1938 ως μαρκετίστικο τρικ (με το Y-Job), έχει γίνει πλέον σταθερή αναφορά της βιομηχανίας αυτοκινήτου, μοστράροντας τεχνολογίες, υλικά κατασκευής, σχεδιαστικές γλώσσες και καινοτόμες ιδέες που επιδιώκουν να αλλάξουν μια για πάντα τον τρόπο που μετακινούμαστε.

Κι ενώ κάποια μοιάζουν με οχήματα που θα μπορούσαν να κοσμούν τους δρόμους τους μέλλοντος, κάποια άλλα είναι σαν να ξεπήδησαν από ταινίες επιστημονικής φαντασίας! Και βέβαια στην τελευταία δεκαετία έχουμε γίνει συχνά μάρτυρες της μηχανοκίνητης εκζήτησης που χτυπά κατά καιρούς τον κόσμο του αυτοκινήτου.

Ιδού τα concepts λοιπόν που έκαναν την απόλυτη διαφορά…

Lamborghini Sesto Elemento

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού – 2010

Γωνιώδες, κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και γρηγορότερο από το πετάρισμα των ματιών, το Sesto Elemento είναι η γρηγορότερη Lambo που δημιουργήθηκε ποτέ, κάνοντας τις Veneno και Egoista να κρύβονται στη θέα του. Με τα 570 άλογα του V10 κινητήρα του, τη μόνιμη τετρακίνηση και τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα, το «κτήνος» θα βρει τον δρόμο για την παραγωγή, αν και σε εντελώς περιορισμένη διάθεση…

Audi R8 E-Tron

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2009

Την ώρα που το Tesla Roadster απέδειξε πως τα ηλεκτρικά μπορεί πράγματι να είναι γρήγορα, σπορ και πανέμορφα, το Audi R8 E-Tron πήγε το πράγμα στο αμέσως επόμενο επίπεδο! Στο σασί του παραδοσιακού R8, το E-Tron μοστράρει αντίστοιχες επιδόσεις, αν και με σαφώς πιο οικολογική συνείδηση…

BMW Vision EfficientDynamics
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2009

Ο προκάτοχος του i8 Concept, και ένας μόνο από τους πολλούς προκατόχους του, αντικατοπτρίζει το όραμα της BMW για την παραγωγή ενός πανέμορφου supercar με υβριδική τεχνολογία. Η τούρμπο ντιζελοκίνηση συνδυάστηκε αρμονικά με την ηλεκτρική τεχνολογία, κάνοντας το concept ένα από τα απολύτως καλύτερα των τελευταίων 10 χρόνων…

Maybach Excelero
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2005

Όταν η Maybach αποφάσισε να ασχοληθεί με τις επιδόσεις, έκανε τη μεγάλη διαφορά: με τιμή εξωφρενική στα 8 εκατ. δολάρια περίπου, το 700 αλόγων «θηρίο» στήθηκε για να βοηθήσει ταυτοχρόνως και τη βιομηχανία ελαστικών να κατασκευάσει τη νέα γενιά ελαστικών υψηλών επιδόσεων…

Mazda Furai
Ντεμπούτο: Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής – 2008

Το Furai σημαίνει στα ιαπωνικά «ο ήχος του ανέμου», αν και κάτι μας λέει ότι θα ακούσουμε πολλά περισσότερα αν τύχει και συναντήσουμε το «κτήνος» στην πίστα! Βασισμένο στο πρωτότυπο Mazda Le Mans και κινούμενο με αιθανόλη, αποτελεί το όραμα της φίρμας για την οικολογική σπορ αυτοκίνηση του μέλλοντος. Και τι μέλλον είναι αυτό!

Jeep Hurricane
Ντεμπούτο: Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής – 2005

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι η καθαρόαιμη off-road ράτσα των Jeep μπορεί να τα μπλέξει σε περίεργες καταστάσεις, δεν είναι απόλυτα λογικό να αφαιρέσουμε ένα από τα στάνταρ χαρακτηριστικά της αυτοκίνησης που κάνουν τις συνθήκες αυτές απροσπέλαστες; Ιδού λοιπόν το Hurricane, με τους δύο κινητήρες της συνολικής ιπποδύναμης των 670 αλόγων, που στρίβει σε κάθε κατεύθυνση για να μην κολλάει πουθενά! Μιλώντας για τζιπ…

Citroen GT
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού – 2008

Αν ήταν ποτέ ένα αγωνιστικό να ξεπηδήσει μέσα από ηλεκτρονικό παιχνίδι, έτσι θα έμοιαζε αναμφίβολα! Κι αυτό γιατί το κονσεπτικό όχημα της Citroen κατασκευάστηκε πράγματι σε στενή συνεργασία με την Polyphony, τον σχεδιαστικό νου πίσω από το Gran Turismo 5! Απίστευτο πράγματι…

Maserati Birdcage
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης – 2005

Ήταν στη δεκαετία του ’60 όταν η Maserati κατασκεύασε μια σειρά από αγωνιστικά για το Le Mans που ονόμασε «birdcages», λόγω του ιντριγκαδόρικου σασί τους. Όταν έψαχνε λοιπόν να σκαρφιστεί το νέο της πρωτότυπο, αποτάνθηκε στον μόνιμο συνεργάτη της Pininfarina, που γιόρταζε επίσης τα 75 χρόνια λειτουργίας του. Το αποτέλεσμα ήταν το μοναδικό αυτό αγωνιστικό, βασισμένο στη Maserati MC12 GT1 και με κινητήρα δανεισμένο από τη Ferrari Dino F140 V12…

Bugatti Galibier
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες – 2009

Πολύ φυσικό για το σεντάν της Bugatti να μοστράρει εξαιρετικά φανταχτερό εξωτερικό και περισσότερα από 1.000 άλογα στο καπό του, η κομψότητα όμως εδώ παίρνει κυριολεκτικά τον πρώτο λόγο. Κι ενώ οι φήμες έλεγαν ότι θα το βλέπαμε κάποια στιγμή στον δρόμο, έγινε πρόσφατα σαφές πως το όνειρο πάγωσε…

Ford Shelby Cobra GR1
Ντεμπούτο: Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Βόρειας Αμερικής – 2008

Το αλουμινένιο σπορ κουπέ των 605 αλόγων το εκτινάσσει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Ο διάδοχος του θρυλικού supercar ζει και βασιλεύει!

Jaguar C-X75
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού – 2010

Δεν είναι εύκολο για την Jaguar να φτιάξει νέο supercar χωρίς να συγκριθεί με το μοναδικό XJ220, με το X75 ωστόσο τα κατάφερε! Με 0-100 χλμ/ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, παρά την υβριδική καταγωγή του, το ηλεκτρικό μοτέρ των 96 αλόγων συνδυάζεται με 4 ακόμη ηλεκτρικούς κινητήρες 195 αλόγων στους τροχούς, που εκτινάσσουν τη συνολική ιπποδύναμη του «κτήνους» στα 780 αλογάκια…

Hyundai HND-9 Concept
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σεούλ – 2013

Ο turbocharged GDi κινητήρας των 3,3 λίτρων, το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το μοναδικό παρουσιαστικό του έφεραν τα φώτα της δημοσιότητας στην Κορέα. Λέτε το μέλλον να της ανήκει;

Volkswagen L1

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2009

Ο προκάτοχος του φοβερού και τρομερού XL1 δεν ήταν παίξε-γέλασε, παρά το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του. Και τα νέα θέλουν την Ducati να επιδιώκει πρόσφατα να παίξει με το concept, εφοδιάζοντάς το με κινητήρα V-twin 1.198 κυβικών και 190 αλόγων…

BMW H2R
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού – 2004

Από τη σύλληψη μέχρι την κατασκευή του πέρασαν μόλις 10 μήνες, το H2R (Hydrogen Record Car) παραμένει ωστόσο αρχέτυπο για τα αγωνιστικά του μέλλοντος. Ο 6λιτρος V12 κινητήρας του καίει υγρό άζωτο, επιτρέποντας στο κονσεπτικό αγωνιστικό να σπάσει όχι ένα, όχι δύο, αλλά 9 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας…

Toyota Fun Vii
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο – 2011

Εδώ τα πράγματα ξέφυγαν λιγάκι, κάνοντας το Fun Vii φορέα κινητής συνδεσιμότητας! Όλο το όχημα είναι απολύτως διαδραστικό, περιλαμβανομένης της εξωτερικής LED οθόνης που ο κάτοχος εξατομικεύει τη λειτουργία της μέσω εφαρμογής για smartphone. Το αμάξι αλληλεπιδρά με τον περιβάλλοντα χώρο, τα άλλα οχήματα και τους οδηγούς τους, ακόμα και με τον δρόμο επικοινωνεί. Όσο για το εσωτερικό του, η εικονική πραγματικότητα πλοηγεί πλέον το αυτοκίνητο. Κι αν μπορούσε το γυαλί να περάσει τα τεστ ασφαλείας, όλα θα ήταν τελείως διαφορετικά…

Infiniti Emerg-E
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης – 2012

Ο όρος ηλεκτρικό supercar χλευαζόταν ανοιχτά πριν από 10 χρόνια, παρά το γεγονός ότι σήμερα αποτελεί σχεδόν κοινό τόπο. Και μιλώντας για επιδόσεις, το διθέσιο Emerg-E πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 4 δευτερόλεπτα…

Nissan Pivo 2

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο – 2006

Το αμάξι απλά-απλά απαλλάχθηκε από τον βραχνά της όπισθεν: τι να την κάνει την πίσω ταχύτητα όταν το σασί και οι τροχοί του μπορούν να περιστραφούν προς πάσα κατεύθυνση; Μοναδικό από κάθε άποψη…

Alfa Romeo BAT 11
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης – 2008

Η ιστορία του BAT 11 ξεκινά κάπου στη δεκαετία του 1950, παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο παρουσιάστηκε το 2008. Η τελευταία συνεργασία της Alfa Romeo με τον περίφημο σχεδιαστικό οίκο Bertone βασίστηκε στο εκπληκτικό Alfa Romeo 8C Competizione, αν και με πιο ρετρό σχεδιασμό για να παραπέμπει στους πρόγονούς του…

Peugeot Onyx
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού – 2012

Το μοναδικής αισθητικής γαλλικό supercar είναι γεμάτο από τεχνολογικές καινοτομίες που θα χρειαζόμασταν σελίδες να απαριθμήσουμε! Πέρα από πανάλαφρο, διαθέτει και 680 άλογα για να κάνει τη διαφορά στον δρόμο. Ναι, θα παίρναμε ευχαρίστως δύο…

Mazda Taiki
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο – 2007

Σύμφωνα με τη Mazda, το Taiki (στα ιαπωνικά σημαίνει «ατμόσφαιρα») αντικατοπτρίζει τη σπορ σχεδιαστική φιλοσοφία που θέλει να ακολουθήσει ο κατασκευαστής στο μέλλον. Παρά τα λαμπρά της concepts ωστόσο (όπως και το προηγούμενο Furai), η Mazda δεν έχει ρίξει ακόμα στην αγορά supercar. Μήπως ήρθε η ώρα;

Mercedes-Benz BIOME Concept Car
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες – 2010

Εδώ το μέλλον έκανε όντως την εμφάνισή του, όταν η Mercedes-Benz σχεδίασε το BIOME, ένα αμάξι που δεν διαθέτει ίχνος μετάλλου, καθώς είναι εξολοκλήρου καμωμένο από ένα νέο υλικό που ονόμασαν BioFiber. Το κονσεπτικό πρωτότυπο παίρνει όλη την απαραίτητη ενέργεια από τον ήλιο απελευθερώνοντας στην ατμόσφαιρα οξυγόνο, κάτι που σημαίνει ότι όχι μόνο είναι απόλυτα οικολογικό, αλλά κάνει καλό και στον πλανήτη!

Pininfarina Sergio Concept
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης – 2013

Στις 3 Ιουλίου 2012, ο 85χρονος θρύλος της αυτοκίνησης Sergio Pininfarina εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο. Ήταν λοιπόν απόλυτα λογικό να παραχθεί ένα αυτοκίνητο-φόρος τιμής στον μεγάλο οραματιστή και σχεδιαστή! Το roadster βασίζεται φυσικά στη Ferrari 458 Spider, διαθέτει πάντως ολοκαίνουριο σασί από ανθρακονήματα. Και, κόντρα στους χαλεπούς καιρούς, αναμένεται πράγματι να κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό…

Peugeot Flux

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2007

Το Flux σχεδιάστηκε ως σπορ αμάξι κινούμενο αποκλειστικά με υδρογόνο, που μπορεί μάλιστα να κάνει μόνο του τις απαραίτητες ρυθμίσεις αν ο οδηγός του αποφασίσει να το βγάλει εκτός δρόμου!

Citroen Survolt

Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης – 2010

Το αγριωπό σπορ όχημα βασίζεται 100% στη δύναμη της ηλεκτρικής ενέργειας, με τα δύο μοτέρ του να αποδίδουν περισσότερους από 300 ίππους. Παρά την καταπληκτική υποδοχή του από κοινό και αγορά, το όχημα δεν πάτησε δυστυχώς ποτέ δρόμο…

Opel Monza
Ντεμπούτο: Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης – 2013

Το πανούργο κουπέ της Opel αναβιώνει την ονομασία Monza από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, με τρόπο ωστόσο εντελώς σύγχρονο. Πέρα από την υβριδική του τεχνολογία, φιλοξενεί στο εσωτερικό του LED σύστημα προβολής…