Οικονομικοί, λόγω χαμηλότερων πάγιων εξόδων από την έκδοση βενζίνης, και όχι μόνο είναι οι λόγοι αγοράς της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του νέου Hyundai i30. Φυσικά το μοντέλο διατηρεί όλα τα «νικηφόρα» χαρακτηριστικά του.

Με τις πωλήσεις των diesel εκδόσεων των νέων μοντέλων να πλησιάζουν γοργά το 50% επί του συνόλου των πωληθέντων, σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στην Ελλάδα, κάθε νέο μοντέλο οφείλει να παραθέτει στην γκάμα του μία ανταγωνιστική diesel έκδοση. Αυτό συμβαίνει με το νέο Hyundai i30, που ως diesel χρησιμοποιεί έναν 1.400άρη κινητήρα 90 ίππων.

Εμφάνιση: Νέα Εποχή

Μακρύτερο, φαρδύτερο και πιο χαμηλό από το προηγούμενο, το νέο Hyundai i30 διαθέτει ένα από τα πιο όμορφα αμαξώματα της κατηγορίας.

Τα εντυπωσιακό εμπρόσθιο μέρος, με τη νέα οικογενειακή μάσκα, «δένει» με τους ανάγλυφους προβολείς που βρίσκουν το ταίρι τους με το ζευγάρι πίσω φωτιστικών.

Από το πλάι τα νεύρα και οι καμπύλες «παίζουν» όμορφα με τις σκιές, όσο το φαρδύ αμάξωμα δείχνει να «κάθεται» με αυτοπεποίθηση πάνω στους τροχούς που είναι ακροβολισμένοι στις γωνίες τους αυτοκινήτου.

Το εσωτερικό είναι λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά η ώριμη αισθητική είναι έκδηλη παντού. Από τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, μέχρι τους αεραγωγούς στην κεντρική κονσόλα.

Κινητήρας: Οικονομική εναλλακτική

Δεν πρόκειται για την πιο σύγχρονη κινητήρια εναλλακτική στη γκάμα του νέου μοντέλου, καθώς οι «Sigma» κινητήρες είναι 1,6 λίτρου. Επί του παρόντος, το 1.400άρι turbo diesel μοτέρ παράγει 90 ίππους και 224 Nm ροπής.

Το δεύτερο νούμερο είναι από μόνο του αρκετό για τα το «πουλήσει» έναντι της βενζίνης (140 Nm), καθώς η υπεροχή του ντίζελ στις μετρήσεις είναι εμφανής στα νούμερα των ρεπρίζ.

Το άλλο νούμερο που «δείχνει» προς τη σωστή κατεύθυνση είναι αυτό της κατανάλωσης (4,1 λτ./100 χλμ.) αλλά και των εκπομπών ρύπων (109 γρ./χλμ.) που είναι σημαντικά χαμηλότερα της βενζίνης (6,0 λτ./100χλμ. – 139 γρ/.χλμ.) παρασύροντας προς τα κάτω τα πάγια έξοδα του αυτοκινήτου.

Η ποιότητα λειτουργίας είναι εξαιρετική, με τις μετρήσεις θορύβου να το επιβεβαιώνουν αυτό σε όλα τα επίπεδα, πέραν των υψηλών στροφών. Πράγμα που μας «φέρνει» στο γεγονός ότι, το μεσαίο φάσμα του στροφομέτρου είναι και το πιο ωφέλιμο, αφού κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. το μοτέρ δεν έχει επαρκή δύναμη.

Πάντως, όπου χρειάζονται πολλές αλλαγές, το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο δεν έχει πρόβλημα να τις διεκπεραιώσει με ακρίβεια.

Χώροι – ποιότητα: Το δυνατό του σημείο

Σε αυτό τον τομέα, το νέο μικρομεσαίο Hyundai έχει κάνει jack-pot. Οι χώροι για επιβάτες είναι οι καλύτεροι της κατηγορίας, όσον αφορά στο χώρο για τα πόδια πίσω και το εσωτερικό πλάτος, ενώ δεν πάει πίσω και ο χώρος αποσκευών που διαθέτει 378 λίτρα.

Καλή εντύπωση προκαλούν οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα και στο εσωτερικό, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και πάνω στις πόρτες.

Παράλληλα, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική (ειδικά σε σχέση με τα δεδομένα του παρελθόντος), ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι απρόσκοπτη.

Ακόμα ένας τομέας στον οποίο το νέο Hyundai διακρίνεται είναι αυτό της ποιότητας. Τα υλικά και η συναρμογή τους, πείθουν με την όψη και την υφή τους, ενώ η συναρμογή τους δείχνει ανθεκτική.

Στο δρόμο: Άνετος δρομέας

Τον πολιτισμένο χαρακτήρα που εισπράττεις από τη θέση του οδηγού, ολοκληρώνει η οδηγική εμπειρία του Hyundai i30. Το νέο μοντέλο προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση κάτω από όλες τις περιστάσεις.

Το πλαίσιό του είναι στιβαρό και τα περιθώρια πρόσφυσης πολύ μεγάλα, ενώ το ESP επεμβαίνει διακριτικά ακόμα και όταν τα πράγματα γίνουν ακραία.

Το τιμόνι διαθέτει το σύστημα Flex Steer που επιτρέπει τη διαμόρφωση της υποβοήθησης σε τρία επίπεδα, αλλά πέρα από απλά συνεργάσιμο σε στροφές και ευθείες, δεν μπορεί πουθενά να γίνει ιδιαίτερα επικοινωνιακό. Επίσης τα φρένα, ενώ έχουν καλή αίσθηση, έχουν μέτρια απόδοση, ελαφρώς χειρότερη της βενζινοκίνητης έκδοσης.

Συμπέρασμα

H diesel έκδοση του νέου Hyundai i30 μοιάζει ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από το, έτσι κι αλλιώς πολύ καλό, βενζινοκίνητο.

Έχει όλα τα προσόντα που καθιστούν το μοντέλο πολύ ανταγωνιστικό (ποιότητα, άνεση, ευρυχωρία, ασφάλεια) συν του ότι, ο κινητήρας του είναι –σημαντικά- πιο οικονομικός, ενώ προσφέρει και πιο καλές ρεπρίζ.

Ωστόσο, η διαφορά τους αγγίζει τα 2.000 ευρώ για τη βασική έκδοση (Classic), πράγμα που σημαίνει ότι, για την πιο σωστά εξοπλισμένη (Comfort), το κόστος «ανεβαίνει» στα 16.500 ευρώ. Οπότε η επιλογή παραμένει, βασικά, θέμα αναγκών κίνησης.

Πηγή: autotriti.gr