Όταν εμφανίστηκε μόνο του το Triumph Tiger Explorer, ήταν φανερό ότι θα ακολουθούσε μία ακόμα έκδοση με περισσότερο «περιπετειώδη» χαρακτήρα. Λογικό, αφού και το «μικρό» Tiger 800 κατασκευάζεται αντίστοιχα σε δύο εκδόσεις, την αμιγώς δρόμου και την XC (Cross Country) με περισσότερο χωμάτινο προσανατολισμό.

Η ώρα του δεύτερου Explorer ήρθε τώρα, και αναμένεται να παρουσιαστεί στην Έκθεση της Κολωνίας Intermot σαν μοντέλο 2013. Θα φοράει τον ίδιο τρικύλινδρο με την έκδοση δρόμου, που αποδίδει 135 ίππους και 12,31 χιλιογραμμόμετρα ροπής από 1.215 κυβ. εκατοστά.

Το ΧC διαφοροποιείται κυρίως από αλλαγές / προσθήκες στα περιφερειακά -όπως οι ακτινωτές ζάντες 19″ εμπρός και 17″ πίσω, οι προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, οι προβολείς ομίχλης, τα προστατευτικά κάγκελα και η αλουμινένια ποδιά.

Όπως και το «απλό» Explorer, το XC φοράει ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire), cruise control, traction control, ABS (απενεργοποιούμενο κατά βούληση) και τελική μετάδοση με άξονα.

Για την ώρα το μοναδικό χρώμα που συνοδεύει το μοντέλο είναι το χακί πράσινο, ενώ έχουν εμφανιστεί και επεξεργασμένες εικόνες σε κόκκινο και μπλε. Το διάστημα μεταξύ των service δηλώνεται στα 16.000 χλμ, μάλλον συντηρητικό, αν σκεφτεί κανείς ότι για το Mutlistrada είναι στα 18.000χλμ.

Η επιλογή του εμπρός τροχού με διάμετρο 19 ιντσών περιορίζει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να περιμένει κανείς φοβερά πράγματα από μια μοτοσυκλέτα 1.200 κυβικών με βάρος αρκετά πάνω από τα 200 κιλά -χωρίς το παραμικρό φορτίο.

Στην Έκθεση Intermot, στις αρχές Οκτωβρίου, θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ από την Triumph έχει αφεθεί να πλανάται η προσμονή για μια σχετικά χαμηλή τιμή, ειδικά σε κάποιες κρίσιμες αγορές…