Παράλληλα με την παρουσίαση των νέων (και ανανεωμένων) F700GS και F800GS, η BMW ανακοίνωσε μια νέα πρωτοβουλία ασφαλείας. Ονομάζεται «Safety 360» και είναι μία δράση με τρία σκέλη.

Το πρώτο αφορά στην τοποθέτηση συστημάτων ABS σαν στάνταρ σε όλες τις μοτοσυκλέτες που θα πουλάει από το 2013. Το δεύτερο σκέλος αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας του αναβάτη και το τρίτο φροντίζει την (μετ)εκπαίδευση του αναβάτη.

Η απόφαση της BMW να εγκαταστήσει παντού ABS προλαμβάνει την υποχρεωτική τοποθέτηση των συστημάτων αυτών σε όλες τις μοτοσυκλέτες που θα πουλιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2016 και μετά.

Η βαυαρική εταιρεία είναι η πρώτη παγκοσμίως που προσφέρει κάτι τέτοιο, το οποίο βεβαίως ταιριάζει απόλυτα με το προφίλ της. Η BMW θυμίζουμε ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που τοποθέτησε ABS σε μοτοσυκλέτα του, το 1988.

Η επιμονή και πίστη της εταιρείας στο σύστημα ανταμείβεται, καθώς βρίσκεται διαρκώς στην πρωτοπορία της τεχνολογίας ασφαλείας των διτρόχων, παρότι τελευταία και οι υπόλοιποι κατασκευαστές προσφέρουν κάποια υπέροχα συστήματα στα δικά τους μοντέλα.

Σίγουρα κάποιοι χοντροκέφαλοι θα διαμαρτυρηθούν και όχι μόνο στην Ελλάδα, είναι όμως αναμφισβήτητο ότι κανείς αναβάτης δεν μπορεί στον δρόμο να επιβραδύνει καλύτερα ή με περισσότερο έλεγχο από ένα σύγχρονο σύστημα ABS –και ελάχιστοι προικισμένοι το καταφέρνουν μέσα σε μια πίστα.

Η κίνηση της BMW θα φέρει σύντομα και άλλα πλεονεκτήματα, καθώς μετά την τοποθέτηση του κυκλώματος του ABS, γίνεται πολύ ευκολότερη η προσθήκη και των άλλων συστημάτων, όπως του «ελέγχου ολίσθησης» και εκείνου της «σταθεροποίησης» της μοτοσυκλέτας.

Αυτό το τελευταίο αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη εκδοχή όλων μαζί των βοηθητικών συστημάτων μιας μοτοσυκλέτας και παρότι δεν εγγυάται ότι ο αναβάτης θα μείνει όρθιος ό,τι κι αν κάνει, προσφέρει έναν αυξημένο βαθμό ασφαλείας απέναντι στα τυχαία γεγονότα, στις οδικές συνθήκες –σε κάποιο μικρό βαθμό ακόμα και απέναντι στην ανθρώπινη ανοησία.

Ο «άγιος» ABS από το 2013 θα συνοδηγεί μαζί με κάθε νέα BMW. Κι από βάρος, …τρικάβαλο; Όχι, δα! Τα σύγχρονα συστήματα, παρά την υιοθέτηση δύο καναλιών λειτουργίας πλέον και τρομερής ηλεκτρονικής πολυπλοκότητας, ζυγίζουν λιγότερο από ένα κιλό!