Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή. Νικητής του πρώτου GP της σεζόν 2012 ήταν ο Jorge Lorenzo με την Yamaha M1. Ο αγώνας ήταν ένα θρίλερ, όπως ακριβώς ονειρεύονταν όλοι, διοργάνωση και θεατές. Νέοι κανονισμοί, νέα λάστιχα, νέες μοτοσυκλέτες, όλα συνέβαλαν σε έναν αμφίρροπο αγώνα με εναλλαγές θέσεων, θέαμα και αρκετή δόση αγωνίας.

Ο Ισπανός πρωταθλητής του 2010 με τη βελούδινη οδήγησή του κατάφερε δύο πράγματα: διατήρησε από την αρχή την επαφή με τα 2 Ηonda των Stoner και Pedrosa, αλλά συντήρησε ιδανικά και τα λάστιχά του, ώστε να κάνει στο τέλος την κίνησή του. Πράγματι στον 18ο γύρο κάλυψε τη διαφορά των δύο δευτερολέπτων από τον Casey Stoner και πέρασε άνετα μπροστά, ενώ ταυτόχρονα αμύνθηκε με επιτυχία στις επιθέσεις του Pedrosa.

Όμως είναι μόνον θρίαμβος του Lorenzo και της στρατηγικής του το αποτέλεσμα; Πολλοί θα το ήθελαν, γιατί έτσι αποδεικνύεται ότι υπάρχει αντίδοτο στην παντοδυναμία των Honda.

Η Yamaha σίγουρα κάλυψε την απόσταση από την RC213V με την νέα Μ1 και η μοτοσυκλέτα της είναι αυτή τη στιγμή πιο ολοκληρωμένη και εύκολη από της Honda. Όμως θα πρέπει να βρεθεί και το αντίδοτο στον Stoner. Γιατί χτες, ο Stoner έχασε τη νίκη τουλάχιστον όσο την κέρδισε ο Lorenzo.

Μπορεί τα λάστιχα να έπαιξαν έναν ρόλο, όμως μεγαλύτερο έπαιξε το «arm pump» στα χέρια του Stoner. Ίσως και λόγω του έντονου chatter (κοσκινίσματος), ο Stoner υπέφερε από το πρήξιμο και την παράλυση των πήχεων που τον είχε ταλαιπωρήσει ξανά το 2010. Ελπίζει ότι δεν θα χρειαστεί εγχείρηση στα μέσα της σεζόν, είπε, αλλά κανείς δεν ξέρει. Αν κάτι τέτοιο συμβεί, τότε πράγματι το πρωτάθλημα παίζεται…

Τα δύο Honda ξεκίνησαν ταχύτερα, με τον Pedrosa να εκτινάσσεται εκπληκτικά από την 3η σειρά και να φθάνει σε κλάσμα δευτερολέπτου δίπλα στον Stoner.

Ο Lorenzo που ξεκίνησε πρώτος έμεινε στην εξωτερική γραμμή της Κ1 και κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία του. Προσπάθησε μάλιστα να ξεφύγει, αλλά κατά πως το συνηθίζει, ο Stoner δεν κρατιόταν με τίποτα.

Πέρασε τον Pedrosa και στον 4ο γύρο προσπέρασε καθαρά τον Lorenzo πάνω στην γραμμή τερματισμού, κάνοντας επίδειξη της δύναμης της Honda και έχοντας καλύτερη έξοδο στην προηγούμενη στροφή.

Ύστερα έφυγε μπροστά και εκεί φάνηκε ότι ο αγώνας τελείωσε. Ο Αυστραλός δημιούργησε μια διαφορά και συνέχισε να οδηγεί, συντηρώντας την προσεκτικά.

Αυτό που κανείς μας δεν μπόρεσε να αντιληφθεί, ήταν ότι ο πρωταθλητής είχε ήδη πρόβλημα με τα χέρια του, όπως το 2010 στο Silverstone. Η κατάσταση διαρκώς χειροτέρευε, ωστόσο μέχρι τον 15 από τους 22 γύρους ο Stoner κατάφερε να την ελέγχει.

Μετά όμως το πράγμα άρχισε να γίνεται αφόρητο, έχανε πολλά μέτρα σε κάθε φρενάρισμα, ενώ μετά βίας κρατούσε ανοιχτό το γκάζι στις ευθείες. Οι χρόνοι του άρχισαν να χειροτερεύουν φανερά –και φυσικά οι δύο επερχόμενοι Ισπανοί μυρίστηκαν τα προβλήματα και όρμησαν.

Ο Lorenzo πρώτος, ο Pedrosa δεύτερος, μείωσαν τη διαφορά και πέρασαν τον Αυστραλό. Ο Pedrosa έχασε πολύ χρόνο μέχρι να προσπεράσει τον συναθλητή του και όταν τα κατάφερε, ο Lorenzo είχε δημιουργήσει ήδη μια ικανή διαφορά.

Ο Dani προσπάθησε να τον πιάσει και πράγματι αν ο αγώνας είχε άλλους 3 γύρους θα βλέπαμε όμορφη μάχη. Έπιασε τον Lorenzo και τον πέρασε κάποια στιγμή αλλά σε λάθος σημείο. Ο ψυχρόαιμος Jorge ανταπάντησε αμέσως και έτσι τερμάτισαν, πρώτος ο αναβάτης της Yamaha, δεύτερος ο Pedrosa και τρίτος ο Stoner με ημιπαράλυτα χέρια. Χρειάστηκε βοήθεια για να ξεκαβαλήσει από τη μοτοσυκλέτα στο παρκ-φερμέ.

Πίσω από τις θέσεις βάθρου, μεγάλη μάχη έδωσαν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα οι δύο αναβάτες της Tech 3 που φαίνονται να ανήκουν σε δική τους ξεχωριστή κλάση. Ο Andrea Dovizioso προηγούνταν μέχρι τον γύρο 17, οπότε υποχώρησε στην πίεση του Cratchlow. O Άγγλος είχε δηλώσει ότι θα ακολουθήσει στρατηγική που θα του επιτρέψει να έχει δυνάμεις και λάστιχα στο τέλος του αγώνα. Ήταν πολύ εντυπωσιακός όλο το σαββατοκύριακο, ειδικά καθώς δείχνει να έχει κατακτήσει μια ωριμότητα που έλλειπε πέρσι.

Ο Nicky Hayden αναδείχθηκε νικητής στη μάχη για την 6η θέση, αμυνόμενος με επιτυχία στις επιθέσεις των Alvaro Bautista, Stefan Bradl και Hector Barbera. Πιο ορμητικά επιτέθηκε ο Barbera, αλλά διάλεξε λάθος τρόπο –όταν έκανε την κίνησή του, υπερεκτίμησε τις δυνάμεις του, έχασε τη γραμμή του, βγήκε για λίγο εκτός πίστας και όταν επέστρεψε βρέθηκε πολλές θέσεις πίσω.

Εξαιρετικό ντεμπούτο έκανε στα MotoGP ο πρωταθλητής Moto2 Γερμανός Stefan Bradl. Τερμάτισε 8ος αλλά μέχρι τα ¾ του αγώνα οδηγούσε πειστικά για την 6η θέση.

Το Κατάρ ήταν άλλη μια απογοήτευση για τον Valentino Rossi. Οδήγησε συστηματικά αλλά χωρίς ενθουσιασμό και τερμάτισε 10ος, τελευταίος των Ducati.

Το ειδύλλιο με την εταιρεία φτάνει στο τέλος του. Μετά τον αγώνα δήλωσε ότι και αυτή η GP12 δεν είναι η Ducati που ζήτησε, ότι αδυνατεί να μπει γρήγορα στις στροφές, και ότι εξακολουθεί να υποστρέφει. Είναι προφανές ότι αρχίζει να απογοητεύεται και αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, η χρονιά θα είναι πιο δύσκολη από την περσινή.

Έκπληξη η φθίνουσα πορεία του Ben Spies. Από νωρίς άρχισε να πηγαίνει προς τα πίσω! Δεν έγινε γνωστό ποιο ήταν το πρόβλημα, σε κάποια στιγμή όμως ακούστηκε ο Αμερικανός να λέει, «αυτά παθαίνεις άμα οδηγείς μοτοσυκλέτα που έχει πέσει δύο φορές», και αμέσως μετά ότι ένιωθε σαν να οδηγάει με τρακτερωτά λάστιχα (χώματος). Κατάφερε πάντως να μείνει μπροστά από τον Colin Edwards που κέρδισε άνετα τη μάχη των CRT πάνω στην αναγεννημένη NGM Mobile Suter BMW.

To πρωτάθλημα συνεχίζεται σε Ευρωπαϊκό έδαφος με τον αγώνα στην Jerez της Ισπανίας σε τρεις εβδομάδες.

Αποτελέσματα αγώνα MotoGP Κατάρ 2012:
Θέση Αρ. Αναβάτη Αναβάτης Μοτοσυκλέτα Χρόνος Διαφορά

1 99 Jorge LORENZO YAMAHA 42’44.214
2 26 Dani PEDROSA HONDA 42’45.066 0.852
3 1 Casey STONER HONDA 42’47.122 2.908
4 35 Cal CRUTCHLOW YAMAHA 43’01.328 17,114
5 4 Andrea DOVIZIOSO YAMAHA 43’01.634 17,420
6 69 Nicky HAYDEN DUCATI 43’12.627 28,413
7 19 Alvaro BAUTISTA HONDA 43’12.660 28,446
8 6 Stefan BRADL HONDA 43’13.678 29,464
9 8 Hector BARBERA DUCATI 43’15.598 31,384
10 46 Valentino ROSSI DUCATI 43’17.879 33,665
11 11 Ben SPIES YAMAHA 43’41.121 56,907
12 5 Colin EDWARDS SUTER 43’42.302 58,088
13 14 Randy DE PUNIET ART 43’54.864 1’10,650
14 68 Yonny HERNANDEZ BQR-FTR 44’00.157 1’15,943
15 41 Aleix ESPARGARO ART 44’10.947 1’26,733
16 22 Ivan SILVA BQR-FTR 44’27.541 1’43,327
17 54 Mattia PASINI ART 44’31.633 1’47,419
18 77 James ELLISON ART 44’36.096 1’51,882

Δεν τερμάτισαν

9 Danilo PETRUCCI IODA (7 γύροι)
17 Karel ABRAHAM DUCATI (15 γύροι)
51 Michele PIRRO FTR (7 γύροι)