Η Nissan Μεγάλης Βρετανίας συνεργάστηκε με τη Sony Interactive Entertainment Europe, για να δημιουργήσει το απόλυτο όχημα για τους gamers: το τηλεχειριζόμενο Nissan GT-R/C.

Με την εμπορική κυκλοφορία του Gran Turismo Sport στην Ευρώπη να έχει οριστεί στις 18 Οκτωβρίου, η ιαπωνική μάρκα σηματοδοτεί τα 20 χρόνια συμμετοχής της στις εκδόσεις των video games του Gran Turismo, με ένα μοναδικό, ειδικά τροποποιημένο μονοθέσιο αυτοκίνητο που «οδηγείται» εξ ολοκλήρου από την μονάδα χειρισμού DualShock 4 του PlayStation.

nissan1

Μικρές «χειρουργικές» κινήσεις των κουμπιών ή του joystick της συγκεκριμένης συσκευής, είναι αρκετές για να απελευθερώσουν την θηριώδη δύναμη του GT-R. Το τηλεχειριζόμενο όχημα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα άνω των 210 χλμ την ώρα, χωρίς να βρίσκεται οδηγός πίσω από το τιμόνι του.

Το GT-R/C δοκιμάστηκε στην πίστα του Silverstone, από τον οδηγό αγώνων της Nismo, Jann Mardenborough,. Ο Jann ήλεγχε το GT-R/C από το θάλαμο διακυβέρνησης ενός ελικοπτέρου Robinson R44 Raven II, το οποίο είχε λάβει ειδική άδεια για να επιχειρεί σε χαμηλό υψόμετρο.

Ο Mardenborough είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς που έχουν βγει από το GT Academy, του επαναστατικού προγράμματος ανακάλυψης και ανάπτυξης οδηγών αγώνων της Nissan. Ο Jann επιλέχθηκε για να είναι ο πρώτος οδηγός του GT-R/C, λόγω του ταλέντου του τόσο στο Gran Turismo, όσο και στον  μηχανοκίνητο αθλητισμό.

nissan2

Το GT-R/C κατασκευάστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από την JLB Design Ltd., χρησιμοποιώντας ένα GT-R 542bhp V6 R35 του 2011.

Στον ταχύτερο γύρο του Mardenborough (1:17:47) στο Silverstone με το  GT-R/C, η μέση ταχύτητα ήταν στα 122 χλμ/ω και η τελική ταχύτητα «άγγιξε» τα 210 χλμ/ω.

nissan3

Το GT-R/C είναι εξοπλισμένο με τέσσερα ρομπότ που ελέγχουν το τιμόνι, το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα και το γκάζι. Έξι υπολογιστές που είναι τοποθετημένοι στο καπό, επεξεργάζονται τα δεδομένα με ταχύτητες που φτάνουν τις 100 φορές το δευτερόλεπτο.

Ο μη τροποποιημένος ελεγκτής PS4 DualShock 4 συνδέεται με έναν μικροεπεξεργαστή, ο οποίος «ερμηνεύει» τα σήματα του joystick και των κουμπιών και τα μεταδίδει στα εποχούμενα συστήματα του GT-R/C. Η ασύρματη λειτουργία έχει εμβέλεια ενός χιλιομέτρου.

Παράλληλα, ένας αισθητήρας Racelogic VBOX Motorsport έχει εγκατασταθεί για να αναμεταδίδει τα δεδομένα ταχύτητας σε μια οθόνη LCD στο cockpit του ελικοπτέρου, βοηθώντας τον Mardenborough να αντιληφθεί  την ταχύτητα του οχήματος στις  στροφές της πίστας.

nissan4

Το GT-R/C είναι επίσης εξοπλισμένο με δύο ανεξάρτητα συστήματα ασφαλείας που λειτουργούν σε διαφορετικές ραδιοσυχνότητες, επιτρέποντας σε δύο επιπρόσθετους χειριστές να εφαρμόσουν πλήρη πέδηση με ABS και να «σβήσουν» τον κινητήρα, σε περίπτωση που ο κύριος χειριστής χάσει τον έλεγχο του οχήματος.

nissan5

Εντός του 2018, το GT-R C θα χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, προωθώντας την μελλοντική σταδιοδρομία των μαθητών στους τομείς των Επιστημών, της  Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των  Μαθηματικών (STEM).

Νίκος Τσάδαρης