Για άλλη μια φορά, η Seat απέδειξε τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρουν τα μοντέλα της, στις απαιτητικές δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP. Το νέο Ibiza που κατασκευάστηκε στη Βαρκελώνη, πάνω στη νέα πλατφόρμα MQB A0, απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία και αξιολογήθηκε με 5 αστέρια.

Η αναγνώριση αυτή έρχεται λίγο μετά την πρώτη εμφάνιση του νέου Arona, που αποτελεί μία ακόμη προσθήκη στην γκάμα της φίρμας, στα πλαίσια της μεγαλύτερης “επιθετικής” προϊοντικής πολιτικής στην ιστορία της, η οποία περιλαμβάνει το λανσάρισμα των Leon, Ibiza, Ateca και του επερχόμενου 7θέσιου SUV το 2018.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι εδώ και αρκετούς μήνες όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν υποβληθεί σε μεγαλύτερο αριθμό δοκιμών και πολύ πιο απαιτητικών. Αυτός είναι και ο λόγος που η επίτευξη πέντε αστέρων σε αυτές τις υψηλού κύρους ανεξάρτητες δοκιμές ασφαλείας έχει πολύ μεγαλύτερη αξία.

Προκειμένου να δοκιμαστεί η ασφάλεια των επιβαινόντων παιδιών με αξιόπιστο τρόπο, χρησιμοποιούνται ανδρείκελα δοκιμών σύγκρουσης που προσομοιώνουν παιδιά ηλικίας 6 έως 10 ετών. Οι δοκιμές πλευρικής σύγκρουσης είναι επίσης πολύ σημαντικές δοκιμές όπως και η δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης σε άκαμπτο εμπόδιο. Η ποσότητα των ανδρείκελων που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις δοκιμές έχει αυξηθεί. Επίσης το είδος τη κατασκευής τους είναι τέτοιο ώστε να αντικατοπτρίζει τις πραγματικές συνθήκες ατυχήματος με τον πιο αντικειμενικό τρόπο.

Σε κάθε μία από τις κατηγορίες που αποτελούν τις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, το νέο Ibiza πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα, ξεχωρίζοντας ιδιαίτερα στην κατηγορία της προστασίας επιβαινόντων ενηλίκων, με ποσοστό 95%. Τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί στις κατηγορίες προστασίας παιδιών, πεζών καθώς και συστημάτων υποβοήθησης ασφάλειας είναι επίσης εντυπωσιακά.

Η αποτελεσματικότητα του Αυτόνομου Συστήματος Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (Front Assist) ξεχωρίζει ιδιαίτερα μεταξύ των Συστημάτων Υποβοήθησης. Χρησιμοποιώντας την Τεχνολογία Ραντάρ σε συνδυασμό με ABS και ESC, το αυτοκίνητο όχι μόνο αισθάνεται και αντιδρά όταν εντοπίζει άλλα αυτοκίνητα αλλά και πεζούς. Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, το όχημα μπορεί να φρενάρει με τον πιο ασφαλή και γρήγορο τρόπο.

Οι δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP είναι πολύ πιο απαιτητικές από το 2016 όχι μόνο στην ενεργητική ασφάλεια αλλά και στην παθητική.

Το νέο Ibiza διαθέτει ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιορισμού φορτίου όχι μόνο στα μπροστινά καθίσματα αλλά και στα πίσω. Αυτό προσφέρει πολλά οφέλη στην ανταπόκριση στις πιο απαιτητικές προκλήσεις στην ασφάλεια ενηλίκων και παιδιών καθώς οι προεντατήρες μειώνουν τη χαλαρότητα της ζώνης γύρω από τον κορμό και τη λεκάνη του επιβάτη κατά τη στιγμή της σύγκρουσης, εξασφαλίζοντας την καλύτερη συγκράτηση τόσο για στους ενήλικες όσο και στα παιδιά.

Τα συστήματα Isofix και Top Tether στα πίσω καθίσματα προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό του Ibiza καθώς και ο περιοριστής ταχύτητας, το τρίτο πίσω προσκέφαλο, το προηγμένο σύστημα προειδοποίησης για ζώνη ασφαλείας για όλα τα καθίσματα και οι 6 αερόσακοι.

Σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control και το κιβώτιο DSG, το Ibiza μπορεί να διατεθεί με Σύστημα Stop & Go που φρενάρει και επιταχύνει το όχημα σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Τέλος, το νέο Ibiza ξεπερνά τα τρέχοντα πρότυπα Euro NCAP και προσφέρει στάνταρ: Hill Hold Control, Automatic lights-on, Multicollision Brake, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και φώτα ημέρας.

Νίκος Τσάδαρης