Σε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη 6 Ιουλίου, η ελληνική αντιπροσωπεία της VW παρουσίασε στους εκπροσώπους του τύπου, το Arteon, ένα πολυτελές 5θυρο Gran Turismo που τοποθετείται πάνω από το γνωστό μας Passat, στοχεύοντας πολυτελείς εκδόσεις, όπως τα «συγγενή» Audi A4 & A5, τις BMW σειράς 4 αλλά και 5 και φυσικά τη σειρά Ε της Mercedes.

GK5_4722

Η παρουσίαση έγινε στατικά (δεν οδηγήσαμε το αυτοκίνητο), με την συμμετοχή και του γερμανού σχεδιαστή του αυτοκινήτου κ. Τομπίας Σέλμαν, που επεσήμανε σαν δυνατά σημεία του νέου μοντέλου την εντυπωσιακή σχεδίαση, τους πολύ μεγάλους χώρους, την ποιότητα, τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και την πληθώρα τεχνολογιών που διαθέτει.

GK5_4909

Το Arteon έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα MQB της VW και διαθέτει 10% καλύτερη ακαμψία σε σχέση με ένα μοντέλο τριών όγκων (sedan), ενώ διαθέτει και πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή (0,265).

Το πολυτελές εσωτερικό του εντυπωσιάζει με τη κατασκευαστική αρτιότητα και τα υλικά κορυφαίας επιλογής, ενώ τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού προβλέπουν και «αντιδρούν» στους περιορισμούς των ορίων ταχύτητας, στις στροφές και στους κυκλικούς κόμβους.

Επίσης, το Arteon εφοδιάζεται στάνταρτ με τον Ψηφιακό & Διαδραστικό Πίνακα Οργάνων (Active Info Display) και το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας «Discover Pro» με την οθόνη 9,2 ιντσών και την λειτουργία ανέπαφου χειρισμού Gesture Control.

Όσον αφορά τους χώρους, αυτοί υπέρ επαρκούν για 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών κρίνεται έως και …αχανής με χωρητικότητα από 563 έως 1.557 λίτρα.

GK5_5096

Το Arteon εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ως εξής:

ένα 2λτ βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 ίππων και δύο 2λτ TDI (diesel) με 150 και 240 ίππους. Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, καθώς επίσης έναν 2λτ TSI και έναν 2λτ TDI με 190 ίππους.

GK5_5107

Όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων. Μάλιστα, το DSG είναι στάνταρντ από τους 190 ίππους και πάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 ίππων και ο TDI των 240 PS συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της VW.

Οι υποψήφιοι πελάτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο εκδόσεις, που διαφέρουν και αισθητικά μεταξύ τους, τις «Elegance» και «R-Line».

Η πρώτη προβάλλει ένα πιο κομψό προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ η δεύτερη τονίζει το σπορτίφ ύφος, που έχει το νέο μοντέλο της VW.

GK7_1046

Ο βασικός εξοπλισμός των εκδόσεων είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων:

  • Ορθοπεδικά καθίσματα ergoComfort σε συνδυασμό Δέρμα – Alcantara (θερμαινόμενα, του οδηγού με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις)
  • Πλήρως Ψηφιακό & Διαδραστικό Πίνακα οργάνων 12,3”
  • Air Care Climatronic 3-ζωνών
  • Προνοητικό Adaptive Cruise Control
  • Προβολείς LED
  • Προνοητική λειτουργία φωτισμού στροφής (R-Line)
  • Προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης «Progressive steering»
  • Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις «Dynamic Chassis Control»
  • Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας «Lane Assist»
  • Σύστημα ελέγχου του εμπρός χώρου του αυτοκινήτου «Front Assist»
  • Σύστημα προστασίας πεζών (περιλαμβάνει επιτήρηση πεζών και ενεργό καπό)
  • Αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης «Park Assist»
  • Κάμερα οπισθοπορείας «Rear Assist»
  • Σύστημα αυτόμ. προσαρμογής φωτισμού μεγάλης σκάλας «Light Assist»
  • Ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά τεχνολογίας AirStop®
  • Σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας
  • Όλες τις διαθέσιμες Mobile Online υπηρεσίες «Car-Net»

Οι τιμές ξεκινούν από 39.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.5 TSI, με κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η πιο φθηνή πετρελαιοκίνητη έκδοση κοστίζει 42.150 ευρώ.

Στην κορυφή του τιμοκαταλόγου βρίσκονται οι τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης 280 ίππων με 54.800 ευρώ και πετρελαίου 240 ίππων με 55.850 ευρώ.

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα, θα αρχίσουν να παραδίδονται, από τον προσεχή Νοέμβριο

5 αστέρια από τον EuroNCAP

Λίγο μετά την παρουσίαση ήρθε και η είδηση της επιβράβευσης του Arteon από τον οργανισμό Euro NCAP.

Στις πρόσφατες δοκιμές αξιολόγησης το Arteon πέτυχε άριστα αποτελέσματα σε όλες τις δοκιμασίες πρόσκρουσης, παίρνοντας την υψηλότερη βαθμολογία των 5 αστεριών.

Η διάκριση αυτή επισφραγίζει την αποτελεσματικότητα των συστημάτων υποβοήθησης που είναι στάνταρ καθώς και τις επιδόσεις του στον τομέα της «προστασίας πεζών» (Pedestrian protection). Σύμφωνα με τον Euro NCAP, το Arteon αναδείχθηκε ως το πολυτελές μοντέλο με την υψηλότερη επίδοση στην προστασία των πεζών, με την επιτυχία αυτή να οφείλεται σε ένα μεγάλο μέρος στο εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης πέδησης (emergency braking) που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του.

Η συνολική αξιολόγηση των 5 αστέρων διαμορφώνεται κυρίως από τέσσερις δοκιμές. Στην προστασία ενηλίκων το νέο gran turismo της VW πέτυχε μία επίδοση στο 96% του μέγιστης δυνατής, όταν στην προστασία των παιδιών το ποσοστό αυτό ήταν εξίσου υψηλό αγγίζοντας το 85%. Η πολύ υψηλή επίδοση του 85% στην προστασία των πεζών οφείλεται εν μέρει στον πετυχημένο συνδυασμό και λειτουργία του στάνταρ συστήματος αυτόνομης πέδησης και στην προστασία για τους πεζούς.

Στην προστασία που προσφέρουν τα συστήματα υποβοήθησης το Arteon σημείωσε μία ακόμη υψηλή επίδοση (82%), χάρη σε ένα ολοκληρωμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνει το Front Assist και το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (preCrash), την υπενθύμιση χρήσης ζώνης ασφαλείας για όλες τις θέσεις, το Adaptive cruise control και το νέας γενιάς ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist).

 Νίκος Τσάδαρης