Το νέο (8η γενιά) Ford Fiesta ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Ford στην Κολωνία και έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των συνολικά 40+ χρόνων από την ημέρα κυκλοφορίας του, το 1976.

Η Ford έχει επενδύσει περίπου 293 εκατομμύρια Ευρώ σε νέες διαδικασίες παραγωγής στο εργοστάσιο της Κολωνίας με την προοπτική ένα Fiesta να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 68 δευτερόλεπτα.

Το λανσάρισμα του νέου Fiesta ξεκινά από την Ελλάδα, αφού η χώρα μας θα υποδεχτεί τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής. Οι πρώτες εκδόσεις αναμένονται σε λίγες ημέρες με τις παραδόσεις να αρχίζουν τον Ιούλιο. Με νέες τεχνολογίες, αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά, πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, τιμές που ξεκινούν από τα 12.990 ευρώ και 8 χρόνια εγγύηση, είναι βέβαιο πως θα γίνει και πάλι το σημείο αναφοράς για την κατηγορία των σούπερ μίνι!

Εμφάνιση

Ο σχεδιασμός του Fiesta ανέκαθεν το έκαναν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Κατά τη διάρκεια της πορείας του, το δημοφιλές Ford έχει κερδίσει πολλά σχεδιαστικά βραβεία. Η εμφάνιση του νέου Fiesta είναι βασισμένη στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου. Διατίθεται σε 3-θυρο και 5-θυρο αμάξωμα και διαθέτει πιο φινετσάτη και κομψή σχεδίαση.

Το προφίλ είναι πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές που σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο αμάξωμα σε μήκος κατά 71 χλστ και σε πλάτος κατά 12 χλστ, προσδίδει μία πιο premium εμφάνιση.

Στο πίσω μέρος, τα νέα οριζόντια φώτα αναδεικνύουν το μεγαλύτερο πλάτος του αυτοκινήτου και παράγουν μια χαρακτηριστική εμφάνιση.

Εσωτερικό

Η σχεδιαστική προσέγγιση του εσωτερικού αποφασίστηκε ύστερα από αμέτρητες ώρες αξιολόγησης της αλληλεπίδρασης των ανθρώπων με τα οχήματά τους, επιτρέποντας στη σχεδιαστική ομάδα να αποκτήσει πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο συνύπαρξης ανθρώπων-αυτοκινήτων και τη χρήση του εσωτερικού σε καθημερινή βάση.

Το αποτέλεσμα είναι μία οδηγοκεντρική σχεδίαση εσωτερικού, εμπνευσμένη από έξυπνες συσκευές και tablets που έχουν άμεση απήχηση σε μία ευρεία βάση πελατών. Η Εργονομική σχεδίαση για τα χειριστήρια, τις ενδείξεις των οργάνων και της κεντρικής οθόνης που παρέχει σαφείς πληροφορίες με μια ματιά, καθώς και η χρήση υλικών που είναι ευχάριστα στην αφή, συμβάλουν σε μία αίσθηση ευρυχωρίας, υψηλής ποιότητας κατασκευής και δημιουργούν ένα κομψό και σύγχρονο εσωτερικό.

Η διάταξη και η θέση της κεντρικής οθόνης είναι πιο ελκυστική. Διαθέτει ελάχιστους διακόπτες και χειριστήρια, και βρίσκεται πιο κοντά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το τιμόνι έχει επίσης λιγότερα χειριστήρια. Ο αριθμός διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό, συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ πολλά χειριστήρια συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις στην οθόνη αφής 8 ιντσών.

Επιπλέον, πρόσθετα πακέτα εξατομίκευσης του εσωτερικού χώρου προσφέρουν διαφορετικές επιλογές σε στοιχεία όπως το χρώμα στις ραφές των καθισμάτων ή τη γκάμα αποχρώσεων και υλικών της ταπετσαρίας, ώστε να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη τάση των πελατών για διαφοροποίηση και παράλληλα να ενισχύσουν το στοιχείο της αποκλειστικότητας, διατηρώντας όμως πάντα την ισορροπία και την αρμονία του εσωτερικού.

«Έξυπνο» και Ασφαλές

Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του νέου Fiesta, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού προσφέρουν τη μέγιστη ασφάλεια, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τεχνολογίες μεγαλύτερης κλάσης αυτοκινήτων.

Το αμάξωμα αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση, ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα.

Ταυτόχρονα, οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνεργασία μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 μ., περισσότερο από το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου. Ο μακρύς κατάλογος των προσφερόμενων τεχνολογιών περιλαμβάνει:

  • Σύστημα Περιορισμού της Ταχύτητας (Adjustable Speed Limit Device –  ASLD)
  • Αυτορυθμιζόμενο Σύστημα Ελέγχου Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control – ACC)
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
  • Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης και Αναχώρησης από Θέση Στάθμευσης για παράλληλο και κάθετο παρκάρισμα (Active Park Assist with Perpendicular Parking & Park Out Assist)
  • Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition – TSR)
  • Προειδοποίηση Εκτροπής από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning – LDW)
  • Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Aid  – LKA)
  • Σύστημα Ελέγχου Επαγρύπνησης του Οδηγού (Driver Alert Control – DAC)
  • Αυτόματη Εναλλαγή Μικρής / Μεγάλης Σκάλας Προβολέων (Auto High Beam – AHB)
  • Σύστημα ένδειξης Απόστασης από το Προπορευόμενο Αυτοκίνητο (Distance Indication)
  • Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning)
  • Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (Collision Mitigation System)
  • Αναγνώριση πεζών (Pedestrian Detection)
  • Σύστημα Ελέγχου Τυφλού Σημείου (Blind Spot Information System – BLIS)
  • Σύστημα Προειδοποίησης Κάθετα Κινούμενων Οχημάτων (Cross Traffic Alert – CTA)

Αναβαθμισμένο Ποιοτικά

Πίσω από το τιμόνι του νέου Fiesta αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή την βελτιωμένη ποιότητα. Το νέο Fiesta είναι το πιο αθόρυβο στην κατηγορία του με επίπεδο θορύβου βελτιωμένο κατά 7% από το απερχόμενο. Η πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος προσφέρει μειωμένους θορύβους, κραδασμούς και τριγμούς από το σύστημα κίνησης. Η βελτιωμένη μόνωση του κινητήρα και το ηχο-απορροφητικό παρμπρίζ συμβάλουν στην δημιουργία μιας premium εμπειρίας ταξιδιού για οδηγό και επιβάτες.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του, συγκαταλέγεται το γνωστό Door Edge Protector της Ford που περιλαμβάνει ένα κρυμμένο ελαστικό προστατευτικό τοποθετημένο εσωτερικά της πόρτας, το οποίο μετακινείται σε κλάσμα του δευτερολέπτου καθώς η πόρτα ανοίγει και καλύπτει την ακμή της, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτό τη βαφή και το αμάξωμα από ζημιές σε στενούς χώρους παρκαρίσματος.

Β&Ο Play

Το νέο Fiesta διαθέτει το νέο σύστημα ήχου B&O PLAY, το ισχυρότερο σύστημα για όχημα της κατηγορίας του, ικανό να προσφέρει την υπέρτατη εμπειρία ήχου που θα σας ξεσηκώσει με συνολική ισχύ 675 watt. Το σύστημα διαθέτει δέκα ηχεία με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω  τμήμα του ταμπλό, όπως επίσης ψηφιακή επεξεργασία σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) που ελέγχει την ισοστάθμιση και τη μίξη με Surround Sound για ακόμα πιο πλούσιο και ισχυρό ήχο, ανεξαρτήτως θέσης μέσα στο όχημα.

Για την σωστή ρύθμιση του συστήματος, oι μηχανικοί αφιέρωσαν ένα χρόνο, ακούγοντας πάνω από 5.000 μουσικά κομμάτια για να διασφαλίσουν ότι η premium τεχνολογία των 675-watt έχει θαυμάσια απόδοση, με όλους τους ερμηνευτές, από την Adele και τους Foo Fighters μέχρι τον Jay-Z (αλλά και στην περίπτωση μιας χαλαρωτικής, κλασσικής μουσικής) ανεξάρτητα από την ένταση του ήχου.

Κατά τη διάρκεια δοκιμών, η ομάδα άκουσε επίσης θρυλικές ζωντανές ηχογραφήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η ενέργεια και το συναίσθημα μεταφέρονται αυτούσια στον ακροατή, ενώ ηχογράφησε ακόμα και δικά της κομμάτια ώστε να καλυφθεί όλο το φάσμα του ήχου.

SYNC3

Το Fiesta είναι το δεύτερο μοντέλο της μάρκας που λανσάρεται με το σύστημα διασύνδεσης SYNC3, μετά το Kuga. Στην τελευταία του γενιά, το σύστημα SYNC3 προσφέρει ταχύτερη απόδοση, απλούστερες εντολές και νέο σχεδιασμό των γραφικών που το κάνουν ακόμα πιο εύχρηστο. Σας επιτρέπει να συνδέσετε το κινητό σας τηλέφωνο με το αυτοκίνητο και να το χειρίζεστε μέσα από την μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών. Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να χειρίζεστε και τις λειτουργίες των συστημάτων του αυτοκινήτου, όπως τον κλιματισμό, το σύστημα ήχου ή τον πλοηγό. Επιπλέον, ο χειρισμός των λειτουργιών του SYNC3 μπορεί να γίνει με απλές φωνητικές εντολές. Για παράδειγμα, αρκεί απλά να πείτε «I need a coffee» «I need petrol» και «I need to park» για να εντοπίσετε γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού ή πάρκινγκ αυτοκινήτων και να βρέίτε σταθμούς τρένων, αεροδρόμια και ξενοδοχεία.

Η οθόνη αφής 8 ιντσών του Fiesta που παραπέμπει σε tablet και υιοθετεί λειτουργίες pinch & swipe, κάνουν τον χειρισμό της όμοιο με την οθόνη του κινητού σας. Όσοι διαθέτετε iPhone μπορείτε να ενεργοποιήσετε την εφαρμογή Apple CarPlay για να ακούσετε μουσική, να στείλετε και να λάβετε μηνύματα, ή να λάβετε βελτιστοποιημένες οδηγίες για τις συνθήκες κυκλοφορίας, παραμένοντας πάντα προσηλωμένοι στο δρόμο.

Όσοι διαθέτετε κινητό με λειτουργικό σύστημα Android μπορείτε να ενεργοποιήσετε το Android Auto. Με το Android Auto μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να απολαύσετε με μεγαλύτερη ασφάλεια ήδη γνωστές και αγαπημένες εφαρμογές και υπηρεσίες, όπως το Google Search, το Google Maps και το Google Play.

Το SYNC3 προσφέρει επίσης το SYNC AppLink, που επιτρέπει τον έλεγχο με φωνητικές εντολές μιας σειράς εφαρμογών (apps) για smartphones

Νέοι Κινητήρες

Το νέο Fiesta θα προσφέρεται στην Ελληνική αγορά με ανανεωμένη γκάμα κινητήρων που θα περιλαμβάνει τους γνωστούς από το προηγούμενο μοντέλο κινητήρες βενζίνης 1.0L EcoBoost (100PS, 125PS & 140PS), αλλά και έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.1L απόδοσης 85 ίππων. Ανανεωμένη είναι και η γκάμα των κινητήρων πετρελαίου. Ο γνωστός 1,5L TDCi έχει πλέον αυξήσει την ισχύ του στους 120 ίππους, ενώ θα διατίθεται μία πιο οικονομική παραλλαγή του κινητήρα αυτού με απόδοση 85 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με νέα 6τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων χαρίζοντας απολαυστική οδήγηση και εξαιρετική οικονομία καυσίμου με χαμηλές εκπομπές CO2.

Πλούσια γκάμα & Εξοπλισμός

Η βασική έκδοση Trend απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο σούπερμίνι χωρίς να είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν πολλά χρήματα, ενώ η έκδοση Business εντυπωσιάζει με την πληρότητα του διαθέσιμου στάνταρ εξοπλισμού αποτελώντας μία εξαιρετική «value for money» επιλογή. Για όσους το στυλ και ο premium εξοπλισμός αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, η επιλογή της έκδοσης Titanium είναι αναπόφευκτη, ενώ όσοι αρέσκονται στο να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την φημισμένη οδική συμπεριφορά των αυτοκινήτων Ford, θα επιλέξουν την σπορτίφ έκδοση ST-Line και την κορυφαία σπορ ST.

Το νέο Fiesta θα είναι το πρώτο Ford Vignale στην κατηγορία των σούπερμίνι, διαθέτοντας αποκλειστική σχεδίαση και πολυτέλεια. Η γκάμα συμπληρώνεται με την crossover έκδοση Active που διαθέτει σχεδιασμό SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπάρες οροφής, πλαϊνά προστατευτικά, αλλά και κορυφαία δυναμική συμπεριφορά.

Η παραγωγή του νέου Ford Fiesta ξεκίνησε πρώτα με τις εκδόσεις Trend, Business και Titanium, ενώ οι εκδόσεις ST-Line και Vignale αναμένονται αργότερα μέσα στη χρονιά. Το λανσάρισμα των εκδόσεων Active και ST είναι προγραμματισμένο για την επόμενη χρονιά.

Νίκος Τσάδαρης