Η φιλοσοφία διασκεδαστικής οδήγησης Mini προσφέρεται τώρα σε μία συναρπαστική, βιώσιμη μορφή. Το Cooper S E Countryman ALL4 είναι το πρώτο μοντέλο της Βρετανικής premium μάρκας με plug-in hybrid σύστημα κίνησης για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους, σε συνδυασμό με σπορ ευελιξία και κορυφαία προσαρμοστικότητα.

Ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται για αποδοτική κινητική ενέργεια. Μαζί, παράγουν συνολική ισχύ 224 hp. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η μέση κατανάλωση των 2,3 – 2.1 lit/100 km και οι εκπομπές CO2 52 – 49 g/km (κύκλος δοκιμών Ε.Ε. για plug-in hybrid μοντέλα).

Το Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει τη φιλοσοφία μεταβλητού εσωτερικού του τελευταίου μέλους της νέας γενιάς του μοντέλου με τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας eDrive του BMW Group και ένα ηλεκτρικό σύστημα AWD.

mnemnicoo1

Κίνηση στους εμπρός τροχούς δίνει ο κινητήρας καύσης, και στους πίσω αντίστοιχα, ο ηλεκτροκινητήρας. Το Cooper S E Countryman ALL4 μπορεί να λειτουργεί μόνο με ηλεκτροκίνηση και σε διαδρομές εκτός πόλης, με τελική ταχύτητα 125 km/h και αυτονομία έως 42 km. Αντλώντας ισχύ από δύο κινητήριες μονάδες, προσφέρει διασκεδαστική οδήγηση ακόμα και σε μη ασφάλτινες διαδρομές.

Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων. Το χώρο κάτω από το καπό καταλαμβάνει ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας Τεχνολογίας TwinPower Turbo από τελευταία γενιά κινητήρων του BMW Group. Από 1500 κυβ. εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 hp. Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι 220 Nm, διαθέσιμη από τις 1 250 rpm. Στο Cooper S E Countryman ALL4, ο κινητήρας καύσης συνδυάζεται με ένα τροποποιημένο 6τάχυτο κιβώτιο Steptronic, που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.

mnemnicoo2

Δεύτερη κινητήρια μονάδα του S E Countryman ALL4 είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Βασισμένος στη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός υβριδικού σύγχρονου μοτέρ, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 88 hp (ιδιαίτερα υψηλή τιμή λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και το βάρος του) ενώ παράγει μέγιστη ροπή 165 Nm που είναι διαθέσιμη άμεσα και από μηδενικές στροφές (κατά την εκκίνηση). Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από άμεση απόκριση ακόμα και στις υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική απόδοση. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω κιβωτίου μιας σχέσης και δύο σταδίων.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται ακριβώς μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αποτελείται από πέντε μονάδες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει 16 κυψέλες, ενώ όπως ο ηλεκτροκινητήρας παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing, το πρότυπο κέντρο του BMW Group για τεχνολογία eDrive. Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 7.6 kWh. Σε έναν επιτοίχιο πίνακα με ισχύ φόρτισης 3.6 kW φορτίζεται πλήρως σε 2:30 ώρες. Η φόρτιση σε στάνταρ οικιακή πρίζα διαρκεί 3:15 ώρες.

mnemnicoo3

Το ευφυές σύστημα διαχείρισης ενέργειας που ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά ισχύος του plug-in hybrid συστήματος διασφαλίζει τη βέλτιστη συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα για διασκεδαστική οδήγηση και απόδοση σε όλες τις περιπτώσεις. Με την ισχύ μόνο του ηλεκτροκινητήρα, το Cooper S E Countryman ALL4 μπορεί να προσφέρει οδηγική εμπειρία μηδενικών ρύπων, σε πολλές περιπτώσεις και σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας. Σε περίπτωση πιο έντονης επιτάχυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα καύσης (boost function). Η συνολική ισχύς του συστήματος 224 hp και η συνδυασμένη ροπή των 385 Nm διατίθενται για σπορ επιταχύνσεις. Το Cooper S E Countryman ALL4 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,8 δευτ.

mnemnicoo4

Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιείται μόνο μία από τις δύο κινητήριες μονάδες, ενώ η άλλη ενεργοποιείται επιπρόσθετα, οποιαδήποτε στιγμή, για βελτίωση της πρόσφυσης, της ευστάθειας και της ευελιξίας. Το απαιτούμενο σήμα για την ενεργοποίηση δίνει η μονάδα Dynamic Stability Control (DSC), που αναλύει συνεχώς τόσο την κατάσταση στο δρόμο όσο και τις επιθυμίες του οδηγού. Η ελεγχόμενη αλληλεπίδραση που επιτυγχάνεται στη μετάδοση ισχύος του κινητήρα καύσης στους εμπρός τροχούς και στους πίσω τροχούς από τον ηλεκτροκινητήρα, βασίζεται στην αρχή που εφαρμόζεται στο i8, αλλά ανάποδα.

mnemnicoo5

Διακόπτης eDrive

Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το διακόπτη eDrive για επιλογή μεταξύ των τριών προγραμμάτων λειτουργίας.

AUTO eDRIVE Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 80 km/h, ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες, ιδιαίτερα στις δυνατές επιταχύνσεις ή όταν η φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από 7%.
MAX eDRIVE Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 125 km/h, κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες ή στο kickdown.
SAVE BATTERY Χρήση του κινητήρα καύσης, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται πάνω από 90% ή αυξάνεται σε αυτό το επίπεδο μέσω της μίζας/γεννήτριας.

 

Στο στάνταρ πρόγραμμα AUTO eDRIVE, το Cooper S E Countryman ALL4 λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 80 km/h. Σε υψηλότερες ταχύτητες και στην περίπτωση πολύ υψηλών φορτίων, ενεργοποιείται αυτόματα και ο κινητήρας καύσης. Σε MAX eDRIVE mode το όχημα βασίζεται μόνο στον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τα 125 km/h. Επιπλέον, το SAVE BATTERY mode μπορεί να ανακουφίσει τη μπαταρία υψηλής τάσης ή να αυξήσει τη φόρτισή της σε τουλάχιστον 90%, ώστε να υπάρχει επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση. Εάν το Cooper S E Countryman ALL4 διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ενεργοποιηθεί η καθοδήγηση διαδρομής, το σύστημα προληπτικής διαχείρισης ενέργειας διασφαλίζει ότι τα κατάλληλα κομμάτια της διαδρομής διανύονται μόνο με ηλεκτροκίνηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα πλοήγησης, η στρατηγική λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εστιάζει στη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Εσωτερικό

Χάρη στη συμπαγή δομή και διάταξη των εξαρτημάτων του eDrive, η plug-in hybrid έκδοση του νέου Countryman διαθέτει ένα ευέλικτο εσωτερικό. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από ένα ελαφρώς υπερυψωμένο πίσω κάθισμα, όπως και το ρεζερβουάρ καυσίμου των 36L. Όταν όλα τα καθίσματα είναι κατειλημμένα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του είναι ελάχιστα μικρότερη από των εκδόσεων με συμβατικό σύστημα κίνησης. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενες 40 : 20 : 40 και αναδιπλούμενες και περιλαμβάνουν ρύθμιση κλίσης.

mnemnicoo6 mnemnicoo7 mnemnicoo8 mnemnicoo9 mnemnicoo10 mnemnicoo11 mnemnicoo12

Σχεδίαση

Διακριτικά αλλά και μοναδικά χαρακτηριστικά, σηματοδοτούν τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του υβριδικού μοντέλου. Η σύνδεση για το καλώδιο φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα καπάκι στην περιοχή του αριστερού φινιστρινιού. Άλλα αποκλειστικά στοιχεία είναι το σήμα “e” στα φινιστρίνια και ένα κίτρινο “S” στο λογότυπο του μοντέλου πίσω, στη μάσκα και τα διακοσμητικά των μαρσπιέ. Στο cockpit ξεχωρίζει μία κίτρινη μονάδα start/stop στο κέντρο του πάνελ ελέγχου και μία ένδειξη επιδόσεων στον πίνακα οργάνων στην κολώνα του τιμονιού. Το Cooper S E Countryman ALL4 περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό του το Radio MINI Visual Boost με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5-ιντσών στο κεντρικό όργανο. Επιπλέον του Mini Country Timer, προβάλλει επίσης πληροφορίες όπως κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης και πρόγραμμα λειτουργίας υβριδικού συστήματος που επιλέγεται μέσω του eDrive. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Wired package που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης Mini Professional, η λειτουργία γίνεται μέσω μιας οθόνης 8,8 ιντσών με νέα σχεδίαση γραφικών και λειτουργία αφής όπως το Touch Controller στην κεντρική κονσόλα.

mnemnicoo16 mnemnicoo17 mnemnicoo18 mnemnicoo19 mnemnicoo20

Εξοπλισμός

Το Cooper S E Countryman ALL4 συνδυάζει διασκεδαστική, αποδοτική οδήγηση με ευέλικτη φιλοσοφία χώρου και όλες τις υπόλοιπες καινοτομίες της νέας έκδοσης του πολυτάλαντου premium, compact μοντέλου. Η δυναμική, εκφραστική σχεδίαση και η βελτιστοποιημένη αξιοποίηση χώρου είναι το ίδιο εντυπωσιακές όσο η υψηλή οδηγική άνεση και το ποιοτικό premium περιβάλλον. Το μοντέλο διατίθεται με Mini Driving Modes στο βασικό εξοπλισμό του. Ανεξαρτήτως του προγράμματος λειτουργίας που έχει επιλεγεί μέσω του διακόπτη eDrive, το σετάρισμα του αυτοκινήτου μπορεί να προσαρμοστεί σε σπορ ή οικονομικό στυλ οδήγησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις.

Νίκος Τσάδαρης