Η θυγατρική Designworks του BMW Group και η Shell συνεργάστηκαν στην εξέλιξη μίας καινοτόμου αντλίας εφοδιασμού υδρογόνου η οποία βελτιώνει σημαντικά τη διαδικασία ανεφοδιασμού. Τα οχήματα υδρογόνου έχουν αποδείξει ότι γίνονται όλο και πιο πρακτικά σε καθημερινή χρήση και έχουν τη δυναμική μιας εναλλακτικής λύσης με χαμηλούς ρύπους στις μεταφορές του μέλλοντος.

P90255575_lowRes_designworks-a-bmw-gr

Το σχέδιο της νέας αντλίας θα προσφέρει μία ευχάριστη εμπειρία στους οδηγούς στο πρατήριο και θα ενθαρρύνει την υιοθέτηση του υδρογόνου ως καύσιμο για τις μεταφορές του μέλλοντος. Η παρουσίασή της γίνεται στην Έκθεση του Αννόβερου από τις 24 έως τις 28 Απριλίου 2017.

Σχεδιάζοντας μία νέα φιλοσοφία ανεφοδιασμού

P90255501_lowRes_designworks-a-bmw-gr

Η Designworks, ένας σχεδιαστικός οίκος εξοικειωμένος με τις σχεδιαστικές προκλήσεις που αφορούν τις μεταφορικές ανάγκες του αύριο, ανέλαβε να αναπτύξει για λογαριασμό της Shell το σχέδιο μίας νέας αντλίας ανεφοδιασμού υδρογόνου. Η Designworks προσέγγισε το θέμα εφαρμόζοντας την καινοτόμο και ολιστική μέθοδο έρευνας και σχεδιασμού της BMW, Fixstern (fixed star). Η πρωτοποριακή αυτή προσέγγιση της καινοτομίας δημιουργεί ένα όραμα για το μέλλον, ένα κοινό στόχο που μοιράζονται όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, στον οποίο ευθυγραμμίζονται μεταξύ τους και τον φέρνουν σε πέρας.

 

«Πέρα από το ότι προάγει την προϊοντική καινοτομία, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη της μεθόδου Fixstern είναι η δυνατότητά της να δημιουργεί δεσμεύσεις γύρω από ένα κοινό σκοπό, παρέχοντας ένα χειροπιαστό όραμα στους διάφορους εταίρους ενός προγράμματος ώστε να το φέρουν σε πέρας από κοινού», λέει χαρακτηριστικά η Sonja Schiefer, Διευθύντρια του στούντιο Designworks στο Μόναχο.

 

Αντλία υδρογόνου νέας φιλοσοφίας

P90255502_lowRes_designworks-a-bmw-gr

 

Οι αντλίες υδρογόνου που υπάρχουν σήμερα στην αγορά βασίζονται στις αντίστοιχες που έχουν σχεδιαστεί για τα συμβατικά καύσιμα. Αποσκοπώντας σε έναν κόσμο με καθαρή ενέργεια, η Designworks δημιούργησε το Oasis, το σχέδιο μίας αντλίας διαφορετικής από αυτές σχήματος “H” ή “L” που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αγορά. Πρόκειται για διαφορετικό τύπο προϊόντος σε σχήμα “I” που θυμίζει πυλώνα, ιδιαίτερα φιλικό στην όψη. Το σχέδιο της Oasis είναι εμπνευσμένο από σχήματα της φύσης και ξεχωρίζει με την κομψότητά του, τόσο από κοντά όσο και από απόσταση.

P90255505_lowRes_designworks-a-bmw-gr

Το σχέδιο της αντλίας της Shell είναι λιτό και απέριττο ενώ όλα τα μηχανικά μέρη είναι μη ορατά. Όταν ο χρήστης πλησιάζει στην αντλία, τον υποδέχεται ένα σύστημα φωτισμού για καθοδήγηση, μία οθόνη με πλούσιο πληροφοριακό υλικό και ένα καινοτόμο στόμιο για ανεφοδιασμό. Ο φωτισμός της αντλίας καθοδηγεί τη ροή των αυτοκινήτων στο πρατήριο παρέχοντας με ακριβή και ευνόητο τρόπο πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα της αντλίας και τον εναπομείναντα χρόνο ανεφοδιασμού. Τα ευανάγνωστα γραφικά στην οθόνη που βρίσκεται στην εμπρόσθια πλευρά της αντλίας έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν σαφείς και κατανοητές πληροφορίες. Δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να ελέγχει το χρόνο και το κόστος ανεφοδιασμού ενώ του επιτρέπουν πρόσβαση σε χάρτες για να ελέγξει τις λεπτομέρειες της διαδρομής του ή του παρέχουν πληροφορίες από τον κόσμο του υδρογόνου.

 

Η ομάδα σχεδιασμού δημιούργησε ένα νέο μηχανισμό απασφάλισης και εναπόθεσης του στομίου ανεφοδιασμού που διευκολύνει τη χρήση. Για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία κατά τον ανεφοδιασμό, έχει προβλεφθεί η ενσωμάτωση μιας οθόνης ακριβώς πάνω στο στόμιο, η οποία παρέχει στο χρήστη αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία. Εκτός του ότι προσφέρει μία πρωτόγνωρη εμπειρία ανεφοδιασμού, το σχέδιο της νέας αντλίας, χάρη στην σαφή σχεδιαστική γλώσσα και την ευχρηστία του, δίνει ένα σαφές μήνυμα για το μέλλον του υδρογόνου.

P90255503_lowRes_designworks-a-bmw-gr

 

Ο Oliver Bishop, Hydrogen General Manager της Shell, δήλωσε: «Oι πελάτες βρίσκονται στην καρδιά αυτού του εγχειρήματος. Είμαστε ικανοποιημένοι από τη συνεργασία μας με την Designworks στην ανάπτυξη της νέας αντλίας υδρογόνου, η οποία θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε στους πελάτες μας μία βελτιωμένη εμπειρία με το υδρογόνο. Δεν θα καταστήσει μόνο πιο εύκολη τη διαδικασία ανεφοδιασμού αλλά θα συντελέσει στο να γίνει το υδρογόνο ακόμη πιο ελκυστική επιλογή στο μέλλον».

 

Το σχέδιο της αντλίας παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες (24 έως τις 28 Απριλίου) στην Έκθεση του Αννόβερου, στο Stand B59, Hall 27.

 

Νίκος Τσάδαρης