Το πολυαναμενόμενο Škoda Kodiaq, το πρώτο μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία των μεγάλων, οικογενειακών SUV, είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.

Βραβευμένο, πριν ακόμα λανσαριστεί στην αγορά, με τον τίτλο «Best Large SUV», από τον καταξιωμένο θεσμό «2017 Βest Cars» του Βρετανικού περιοδικού «What Car?», το Kodiaq αποτελεί μοντέλο στρατηγικής σημασίας για την μάρκα.

Το επιβλητικό εξωτερικό του μοντέλου είναι στιβαρό όσο και ελκυστικό με καθαρές, ακριβείς δυναμικές γραμμές, με εντυπωσιακά διπλά φωτιστικά σώματα και εμβληματική μάσκα. Το δυναμικό προφίλ του ενισχύει παράλληλα και την αεροδυναμική του αμαξώματος. Τα πίσω φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED και έντονες κρυστάλλινες λεπτομέρειες, στο χαρακτηριστικό σχήμα C, τυπικό στοιχείο των Škoda, κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει.

koda2

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Kodiaq το κατατάσσουν στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact SUV μοντέλων. Το συνολικό μήκος είναι 4,697 μ., το πλάτος 1,882 μ. και το ύψος 1,676 μ. (με μπάρες οροφής), ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,791 μ.

Το Kodiaq διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και την εξαιρετική εργονομία και άνεση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Με χωρητικότητα από 720 λίτρα (5θέσια έκδοση) έως 2.065 λίτρα (με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα), προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του.

Αποτελεί επίσης το πρώτο 7θέσιο μοντέλο της μάρκας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου διατίθενται δύο ακόμα θέσεις με την προσθήκη 3ης σειράς καθισμάτων. Σε αυτή την περίπτωση το μοντέλο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς στο εσωτερικό του φορτίων μήκους έως και 2,8 μέτρων.

Το Kodiaq διαθέτει στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό του περισσότερα από 40 συστήματα «Simply Clever», οκτώ εκ των οποίων είναι καινούργια και προσφέρουν πρακτικές και έξυπνες λύσεις που κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών.

Τα προστατευτικά των θυρών, οι ηλεκτρικές παιδικές ασφάλειες για τις πίσω πόρτες, η λειτουργία Digital Voice Enhancement, η λειτουργία SmartLink+ είναι κάποιες από τις νέες «Simply Clever» λύσεις και ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Με τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η μάρκα στον τομέα του infotainment και της διαδικτύωσης, το Kodiaq γίνεται το πρώτο Skoda με δυνατότητα συνεχούς συνδεσιμότητας. Με την εφαρμoγή Škoda Connect και τις πρωτοποριακές και καινοτόμες online υπηρεσίες, το Kodiaq ορίζει τη νέα εποχή στην πλοήγηση, την πληροφόρηση και τη διασκέδαση.

koda3

Η εφαρμογή Connect περιλαμβάνει δύο κατηγορίες λειτουργιών ανάλογα με το ηχοσύστημα:

  • Infotainment Online: ενημέρωση χαρτών, τιμές καυσίμων στα πρατήρια (εφόσον είναι διαθέσιμες), πληροφορίες για θέσεις στάθμευσης (εφόσον είναι διαθέσιμες), online ειδήσεις, πληροφορίες για τον καιρό καθώς και σημεία ενδιαφέροντος (POI).
  • Care Connect: οι υπηρεσίες πρόληψης (τηλέφωνο ανάγκης, επικοινωνία με οδική βοήθεια ή εξυπηρέτηση πελατών και προγραμματισμός service), όπως και οι υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης (πληροφορίες οδήγησης, ενημέρωση περιοχής και ταχύτητας, κλείδωμα / ξεκλείδωμα από μακριά κλπ.)

Για πρώτη φορά στο Kodiaq, η λειτουργία SmartLink+, η οποία αποτελεί βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, ενσωματώνει και τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με το υπάρχον λογισμικό Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink™. Όλες οι δημοφιλείς υπηρεσίες διαθέσιμες σε μία μόνο εφαρμογή: δεδομένα πλοήγησης, μουσική και ειδήσεις, στοιχεία λειτουργίας του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος infotainment , ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού.

koda4

Το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα πολυμέσων Bolero infotainment, το οποίο ανήκει στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, περιλαμβάνει οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 8 ιντσών, καθώς και τη λειτουργία Digital Voice Enhancement.

Το σύστημα πλοήγησης Amundsen infotainment, προσφέρει επιπλέον δυνατότητα πλοήγησης, ενώ το κορυφαίο infotainment της γκάμας, με την ονομασία Columbus navigation, διαθέτει επίσης μνήμη 64GB, και DVD.

Το Kodiaq είναι διαθέσιμο με δύο TSI και δύο TDI κινητήρες. Τόσο οι βενζινοκίνητες όσο και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις διαθέτουν υπετροφοδότηση και σύστημα άμεσου ψεκασμού ενώ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, καθώς και ένα πανίσχυρο σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών, τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης.

koda5

Ο βασικός βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής. Η μέτρηση της κατανάλωσης, σύμφωνα με τα νέα πρότυπα NEDC, είναι 6,0 λιτ./100χλμ., και οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γρ./χλμ. . Διατίθεται με το χειροκίνητο 6άρι και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Διαθέτει το σύστημα ACT (Active Cylinder Technology) που έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης των κυλίνδρων Νο2 και Νο3, όταν το φορτίο και ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα είναι χαμηλά. Προσφέρεται με χειροκίνητο 6άρι ή 6άρι DSG και 4κίνηση.

Ο 2.0 TDI είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη έχει ισχύ 150 ίππους, ροπή 340 Nm και χρειάζεται κατά μέσο όρο 5 λίτρα diesel για κάθε 100 χλμ. ενώ εκπέμπει 131 γρ. CO2/km. Η 2κίνητη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με το κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Η 4κίνητη έκδοση προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Η κορυφαία έκδοση 2.0 TDI αποδίδει 190 ίππους και η ροπή της φτάνει τα 400 Nm. Ο κινητήρας αυτός επιταχύνει το μεγάλο SUV σε μόλις 8,6 δλ. (0-100 χλμ./ώρα), εξασφαλίζοντάς του τελική ταχύτητα που φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Διαθέτει στάνταρ 7άρι κιβώτιο DSG και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της φίρμας.

Στις 4κίνητες εκδόσεις η μονάδα ελέγχου υπολογίζει σε μόνιμη βάση το ιδανικό ποσοστό ροπής για τον πίσω άξονα. Η οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης θεωρητικά εξαφανίζεται χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου που λειτουργεί με βάση τις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Το ποσοστό της ροπής που μπορεί να κατανεμηθεί στον πίσω άξονα φθάνει το 90%, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν αγγίζει το 85% σε ένα μόνο τροχό.

Το Kodiaq διαθέτει πληθώρα από συστήματα υποβοήθησης όπως τα Front Assist, Pedestrian Monitor, Driver Alert, Collision Brake, ενώ καινοτομία στην κατηγορία αποτελούν τα συστήματα Trailer Assist (με δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους μέχρι 2,5 τόνους), Manoeuvre Assist και Area View.

koda1

Διαθέτει επίσης σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης “Adaptive Dynamic Chassis Control/ DCC με Driving Mode Select’’ δίνοντας την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, Individual και Snow (4Χ4). Χρησιμοποιώντας το DCC, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3 προγραμμάτων: Comfort, Normal & Sport.

Οι εκτός δρόμου δυνατότητες του ενισχύονται με την επιλογή του Off-road Mode (προαιρετικό στις 4κίνητες εκδόσεις σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Mode Select). Με αυτή την επιλογή, το πλαίσιο, το management του κινητήρα, και το σύστημα πέδησης, προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ειδικά για συνθήκες οδήγησης σε ανώμαλο έδαφος.

Το Kodiaq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB (modular transverse matrix) του ομίλουVolkswagen και ζυγίζει 1.502 κιλά, με τον βασικό κινητήρα TSI και κίνηση στους εμπρός τροχούς και 1.610 κιλά με τον κινητήρα 1.4 TSI και σύστημα 4κίνησης.

Στην Ελλάδα θα διατίθεται σε δύο επίπεδα  εξοπλισμού, Ambition και Style με τις τιμές να ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ.

Νίκος Τσάδαρης