Τα φορτηγά παραμένουν μια από τις βασικές πηγές εκπομπής ρύπων στην ατμόσφαιρα και ο περιορισμός της πετρελαιοκίνησής τους είναι το μεγάλο ζητούμενο αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής στην πόλη. Κι ενώ τα ηλεκτρικά φορτηγά θα είχαν όλα τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η τροφοδοσία τους με μια απλή μπαταρία μόνο εύκολη και πρακτική λύση δεν είναι. Κι έτσι οι μηχανικοί στρέφονται πια σε παλιότερες ιδέες, τουλάχιστον ενός αιώνα, για να κάνουν τα φορτηγά πιο «πράσινα»: να γεμίσουν τους δρόμους με ηλεκτρικά καλώδια! Η Siemens λοιπόν, περισσότερο γνωστή στον κόσμο των μεταφορών για τα τρένα της, σε συνεργασία με τη Scania ανέπτυξαν ένα υβριδικό ηλεκτρικό φορτηγό που παίρνει την ενέργειά του από καλώδια πάνω από τον δρόμο, σαν σωστό τρόλεϊ δηλαδή. eeellevctriissimmernsr000 Ένα κομμάτι σουηδικού αυτοκινητοδρόμου έχει ήδη στρωθεί με καλώδια για τις δοκιμές, την ίδια ώρα που συνεργεία περνούν καλώδια και σε δύο αυτοκινητόδρομους του Λος Άντζελες των ΗΠΑ, για να επεκταθούν κάποια στιγμή τα πειράματα. Παρά το γεγονός ότι η ιδέα μοιάζει παράξενη, έχει μερικά ευδιάκριτα πλεονεκτήματα. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ποσότητα των φορτίων που μεταφέρονται από τον δρόμο θα αυξηθεί κατά 200% μέχρι το 2050, κάτι που θα επιδεινώσει τον αντίκτυπό των φορτηγών στο περιβάλλον και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Η καθαρότερη ηλεκτροκίνηση μπορεί να λύσει κάποια από τα θέματα αυτά: «Αυτά τα φορτηγά είναι πολύ βαριά και χρειάζονται σημαντικές ποσότητες ενέργειας, κάτι που δεν είναι ακόμα διαθέσιμο με την τεχνολογία των μπαταριών», λέει χαρακτηριστικά ο Stefan Goeller, επικεφαλής της σχετικής πρωτοβουλίας της Siemens. eeellevctriissimmernsr00 Οι δύο εταιρίες πιστεύουν πως αυτό το μοτίβο μεταφορών θα αποδειχθεί ιδιαιτέρως χρήσιμο εκεί που λαμβάνουν χώρα συχνότατα δρομολόγια φορτηγών, όπως στα λιμάνια και τα αεροδρόμια, αποφορτίζοντας καθοριστικά τη ρύπανση. Αν θα προκριθεί τελικά ως λύση, αυτό μέλλει να φανεί…