Η Hyundai Motor αποκάλυψε σήμερα το φουτουριστικό πρωτότυπο FE Fuel Cell που κοιτάζει μπροστά στην επόμενη γενιά οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο.

Έχοντας καθιερωθεί ως ένας παγκόσμιος ηγέτης στη μετακίνηση με υδρογόνο, η εταιρεία επιβεβαίωσε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2017 τη δέσμευσή της να εξελίξει την ανάπτυξη οχημάτων κυψελών καυσίμου. Το πρωτότυπο FE Fuel Cell αποτελεί το επόμενο βήμα για τη Hyundai Motor προς την πραγματοποίηση της απόλυτης φιλοδοξίας για τη δημιουργία μίας Κοινωνίας μηδενικών εκπομπών με βάση την ενέργεια από υδρογόνο.

FEFuelCellConcept2

Στις αρχές του 2017 στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, η Hyundai Motor Company προσχώρησε στο Συμβούλιο Υδρογόνου, μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την προώθηση της ανάπτυξης και της εμπορευματοποίησης των αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου ως εναλλακτική λύση των οχημάτων με ορυκτά καύσιμα. Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα δύο δεκαετιών στην πρώτη γραμμή ανάπτυξης οχημάτων υδρογόνου, και πιο πρόσφατα με το ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell σε ορισμένες αγορές), το οποίο το 2013 έγινε το πρώτο υδρογονοκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο, και αυτή τη στιγμή διατίθεται σε 17 χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κ. Woong Chul Yang, Αντιπρόεδρος της Hyundai, δήλωσε: «Η Hyundai έχει μια κληρονομιά στην ανάπτυξη καινοτόμων, αποδοτικών οχημάτων που προωθούν την περιβαλλοντική πρόοδο του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πρωτότυπο FE Fuel Cell της εταιρείας μας είναι μια σημαντική εξέλιξη και μας κινεί πιο κοντά στο όραμά μας για μια «Κοινωνία Υδρογόνου», όπου η μετακίνηση είναι καθαρή, αποτελεσματική και βελτιώνει τη ζωή των πελατών μας».

FEFuelCellConcept3

Το πρωτότυπο FE Fuel Cell συνεχίζει τη δέσμευση της εταιρίας, για ανάπτυξη οχημάτων κυψελών καυσίμου και αποτελεί μέρος του προγράμματος οικολογικών οχημάτων της εταιρείας σύμφωνα με το οποίο 14 ή και περισσότερα νέα μοντέλα θα παραχθούν έως το 2020 με περιβαλλοντικό τεχνολογικό προσανατολισμό.

Με γνώμονα τη συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για οχήματα με καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον, το πρόγραμμα συνεχίζει το παράδειγμα της καινοτομίας που έθεσε το IONIQ, το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο που διατίθεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες σε ένα ενιαίο τύπο σώματος.

Η ρέουσα γραμμή του πρωτότυπου FE Fuel Cell είναι εμπνευσμένη από τη φύση και το νερό. Με την καθαρή και ήρεμη σχεδίαση τονίζονται τα καθαρά στοιχεία της φύσης. Η γραμμή του αυτοκινήτου ακολουθεί τη λειτουργικότητα για να δώσει ένα μινιμαλιστικό στυλ. Αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της προσέγγισης είναι ότι το πρωτότυπο FE διαθέτει μια κομψή πίσω αεροτομή και ολοκληρωμένους αεραγωγούς που παρέχουν αεροδυναμική απόδοση μέσω ευφυούς μηχανικής.

Το όνομα του πρωτοτύπου «FE» σημαίνει Future Eco, αντανακλώντας τις καινοτόμες νέες τεχνολογίες που συμπληρώνουν τη φιλικότητα του αυτοκινήτου προς το περιβάλλον – μια αναγνώριση της μοναδικής του πηγής καυσίμου. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του νέου πρωτοτύπου είναι ο υγραντήρας αέρα στο εσωτερικό του, που ανακυκλώνει το νερό που εκπέμπεται από την καθαρή κυκλοφορία της ενέργειας υδρογόνου του αυτοκινήτου και δημιουργεί ένα πιο άνετο περιβάλλον στην καμπίνα των επιβατών.

Το πρωτότυπο FE αναδεικνύει την 4η γενιά της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου της Hyundai, μια εξέλιξη της έρευνας, της ανάπτυξης και των προγραμμάτων αξιολογήσης σε πραγματικές συνθήκες σε παγκόσμιο επίπεδο. Συγκρινόμενο με το σύστημα της σημερινής γενιάς που χρησιμοποιείται στα Tucson / ix35 Fuel Cell, η νέα τεχνολογία είναι 20% πιο ελαφριά και επιτυγχάνει 10% μεγαλύτερη απόδοση. Επιπλέον, η πυκνότητα ισχύος της συστοιχίας των κυψελών καυσίμου αυξάνεται κατά 30%, ενισχύοντας σημαντικά την αυτονομία του αυτοκινήτου.

FEFuelCellConcept1

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του πρωτοτύπου FE που αποδεικνύει την ενδυνάμωση των οικολογικών διαπιστευτηρίων του αυτοκινήτου και την έμφαση στην εξυπηρέτηση του πελάτη, αποτελεί το φορητό πακέτο μπαταριών – που φορτίζονται από την παραγωγή ενέργειας του αυτοκινήτου – με αποστολή να φορτίζουν τις συσκευές των επιβατών. Εν τω μεταξύ, το αμάξωμα διαθέτει ενσωματωμένο χώρο αποθήκευσης και φόρτισης για ηλεκτρικό σκούτερ, αποδεικνύοντας πώς η Hyundai αναπτύσσει λύσεις φορητότητας για να ταιριάζουν στον μελλοντικό τρόπο ζωής.

Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι κάτι περισσότερο από απλά όμορφο και καινοτόμο, είναι επίσης ιδιαίτερα ικανό. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί για περισσότερο από 800 χιλιόμετρα μεταξύ σημείων ανεφοδιασμού, αναγνωρίζοντας την υπάρχουσα περιορισμένη υποδομή σταθμών υδρογόνου.

Τα στοιχεία του πρωτοτύπου FE Fuel Cell θα επηρεάσουν ένα μοντέλο SUV Fuel Cell που θα παρουσιαστεί το 2018 και θα περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης «Hyundai Smart Sense» για τον οδηγό, σε συνδυασμό με μια ευρεία υδρογονοκίνητη γκάμα.

Νίκος Τσάδαρης