Από τις 17 Φεβρουαρίου άνοιξε το σύστημα παραγγελιών για τη νέα ναυαρχίδα της Opel. Η νέα γενιά Insignia ξεχωρίζει όχι μόνο για την κομψή, σπορ και αεροδυναμική σιλουέτα της (CD μόλις 0,26 για 5θυρο τύπου coupé), αλλά και για τις πολυάριθμες τεχνολογικές καινοτομίες της.

Το νέο Insignia εντυπωσιάζει με τη βελτιωμένη ευελιξία και ευρυχωρία σε συνδυασμό με τη σχέση αξίας/τιμής (value for money), που το κάνει έντονα ανταγωνιστικό, ακόμα και μεταξύ των premium μοντέλων. Το νέο Insignia, στη βασική του έκδοση, διαθέτει συστήματα υποστήριξης, όπως Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με ανίχνευση πεζού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (automatic emergency braking), Προειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning (LDW), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης και Ένδειξη Απόστασης από το Προπορευόμενο Όχημα (Following Distance Indication). Στην αυξημένη ασφάλεια συντελεί το ενεργό καπό, για βελτιωμένη προστασία των πεζών. Επίσης, ακόμα και η βασική έκδοση διατίθεται με οθόνη αφής.

gfder3

Η δεύτερη γενιά Insignia βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική. Ζυγίζει έως 175 κιλά λιγότερο από το προηγούμενη μοντέλο ως Grand Sport sedan, και μέχρι 200 κιλά λιγότερο σε έκδοση ευρύχωρου Sports Tourer station wagon. Αυτή η σημαντική μείωση βάρους και το νέο, υψηλής ακρίβειας σύστημα διεύθυνσης ευθύνονται για τη βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά. Επιπλέον, το μοντέλο λανσάρει μία ευρεία γκάμα αποδοτικών κινητήρων και κιβωτίων μειωμένων τριβών, σχεδιασμένων για ακόμα καλύτερη απόδοση και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η κατανάλωση των κινητήρων που θα διατίθενται για το Grand Sport (βενζίνης: 1.5 λτ Turbo, diesel: 1.6 CDTI) μειώνεται κατά 3-10% συγκριτικά με τα αντίστοιχα απερχόμενα μοντέλα, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) που προσομοιάζει καλύτερα τις ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης.

gfder4

Η Opel ήδη ανακοίνωσε το Δεκέμβριο του 2015 ότι θα προσφέρει τιμές κατανάλωσης βασισμένες στον κύκλο οδήγησης WLTP για τα μελλοντικά μοντέλα της. Ο κύκλος WLTP θα είναι υποχρεωτικός από την άνοιξη του 2017, και συγκριτικά με τον ισχύοντα κύκλο NEDC προσομοιάζει πολύ καλύτερα τις πραγματικές οδηγικές συνθήκες.

Ξεκινώντας με το νέο Astra, η Opel παρέχει δεδομένα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης που συλλέγει στον κύκλο WLTP μαζί με τα επίσημα στοιχεία NEDC, από τον Ιούνιο του 2016. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες λαμβάνουν έναν πιο ρεαλιστικό υπολογισμό κόστους για την καθημερινή κατανάλωση του οχήματός τους. Δοκιμές που διεξάγονται από διάσημες εκδόσεις όπως το ιταλικό περιοδικό Quattroruote ήδη δείχνουν ότι τα στοιχεία της Opel που βασίζονται στον κύκλο WLTP προσεγγίζουν την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες.

Κινητήρες

gfder5

Η γκάμα κινητήρων του νέου Insignia Grand Sport ξεκινά με μία νέας σχεδίασης, πολύ αποδοτική μονάδα βενζίνης, τον 1.5-λτ turbo που διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Ο βασικός κινητήρας αποδίδει 140 ίππους (κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 7.3 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 4.7 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 5,7 λτ/100 χλμ, 129 γρ/χλμ CO2) και εντυπωσιάζει με την ισχυρή ροπή των 25,5 χγρμ μεταξύ 2.000 και 4.100 σαλ. Η ισχυρότερη έκδοση 165 ίππων (κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 7,0 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 4,9 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 5,7 λτ/100 χλμ,130 γρ/χλμ CO2) έχει όλα τα προσόντα για να γίνει ο πιο δημοφιλής βενζινοκινητήρας της οικογένειας Insignia.

Συγκριτικά με τον αποδοτικό 1,6-λτ Turbo (170 ίπποι) που χρησιμοποιείται στο απερχόμενο μοντέλο, ο νέος κινητήρας μειώνει την κατανάλωση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP κατά μέσο όρο περίπου άλλα 3%. Η αλουμινένια υπερτροφοδοτούμενη μονάδα άμεσου ψεκασμού 1.5-λτ έχει το μεγαλύτερο κυβισμό από όλους τους υπερσύγχρονους 3κύλινδρους και 4κύλινδρους της οικογένειας μικρών βενζινοκινητήρων της Opel. Ο νέος high-tech 4κύλινδρος 1.5-λτ εντυπωσιάζει επίσης με την άμεση απόκριση και την πλούσια ροπή σε όλες τις συνθήκες.

gfder6

Άξιος λόγου είναι και ο κορυφαίος βενζινοκινητήρας της γκάμας του νέου Insignia. Ο 2.0-λτ turbo αποδίδει 260 ίππους και μέγιστη ροπή 40,8 χγρμ μεταξύ 3.000 και 4.000 σαλ (Κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 11,5 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 7,0 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 8,6 λτ/100 χλμ, 197 γρ/χλμ CO2). Ο 2λιτρος 4κύλινδρος συνδυάζεται με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με ομαλή διαδικασία αλλαγών, και ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με τεχνολογία κατανομής ροπής torque vectoring. Σε αυτό το σύστημα τετρακίνησης, δύο πολύδισκοι συμπλέκτες αντικαθιστούν το συμβατικό πίσω διαφορικό παρέχοντας πιο ακριβή μετάδοση ισχύος σε κάθε τροχό ατομικά σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Η γκάμα ολοκληρώνεται από το νέο, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο για τους κινητήρες 1.6-λτ diesel με απόδοση 110 ίππων (κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 4,6 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 3,6 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 4,0 λτ/100 χλμ, 105 γρ/χλμ CO2) και 136 ίππων (κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 5,1 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 3,9 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 4,3 λτ/100 χλμ, 114 γρ/χλμ CO2). Ο νέος συνδυασμός του μηχανικού κιβωτίου και του ανανεωμένου 1.6 CDTI (110 ίπποι) πετυχαίνει μείωση κατανάλωσης στον κύκλο WLTP μέχρι 10% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.

Επιπλέον, η Opel θα προσφέρει τον ανανεωμένο 2λιτρο diesel με 170 ίππους (κατανάλωση NEDC στο Grand Sport: στην πόλη 6,7 λτ/100 χλμ, εκτός πόλης 4,3 λτ/100 χλμ, μικτός κύκλος 5,2 λτ/100 χλμ, 136 γρ/χλμ CO2).

Ο πλήρης τιμοκατάλογος για το Insignia είναι διαθέσιμος από τις 17 Φεβρουαρίου όταν άνοιξε το σύστημα παραγγελιών. Για τη γερμανική αγορά ανακοινώθηκαν οι τιμές εκκίνησης για το Grand Sport sedan από 25.940 ευρώ και Sports Tourer station wagon από 26.940 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

gfder1Νίκος Τσάδαρης