Τα πρόσφατα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο Euro NCAP, o ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμών ασφάλειας για τα νέα αυτοκίνητα, επιβεβαίωσαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την κορυφαία θέση που κατέχει η Volvo στην ασφάλεια.

Από το 1997 που ιδρύθηκε ο Euro NCAP και έπειτα από δοκιμές χιλιάδων αυτοκινήτων, τα τρία μοντέλα που σημείωσαν την καλύτερη επίδοση ανήκουν (και τα τρία) στη Volvo.

Το μοναδικό αυτό επίτευγμα έγινε πραγματικότητα έπειτα από την κορυφαία επίδοση που σημείωσαν τα Volvo S90 και V90 στον τελευταίο κύκλο δοκιμών που διεξήγαγε ο οργανισμός. Σε αυτές, τα δύο νέα μοντέλα της σουηδικής εταιρίας επέδειξαν άριστη συμπεριφορά και μάλιστα ήταν τα πρώτα αυτοκίνητα στην ιστορία των δοκιμών που βαθμολογήθηκαν με το μέγιστο των έξι πόντων στην Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς και συνολική επίδοση πέντε αστέρων το καθένα.

Ως αποτέλεσμα, τα S90 και V90, μαζί με το XC90 που είχε δοκιμαστεί από τον οργανισμό παλαιότερα, βρίσκονται στο βάθρο των μοντέλων που έχουν σημειώσει την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην εικοσαετή ιστορία του Euro NCAP.

volvo2

Πιο αναλυτικά, το XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που (το Σεπτέμβριο του 2015) κατέκτησε το μέγιστο της βαθμολογίας στη δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης σε διαδικασία προσέγγισης προπορευόμενου αυτοκινήτου. Ενάμισι χρόνο μετά, τα S90 και V90 πέτυχαν την άριστη επίδοση στη διαδικασία Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς. Και τα τρία μοντέλα σημείωσαν αυτές τις επιδόσεις χάρη σε συστήματα τεχνολογίας τα οποία ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό τους.

Η επιτυχία της Volvo στις δοκιμές αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης οφείλεται στο προηγμένο σύστημα City Safety, το οποίο ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων της. To City Safety ουσιαστικά ανιχνεύει πιθανούς «κινδύνους» στην πορεία του αυτοκινήτου, όπως άλλα οχήματα, σταθερά εμπόδια, πεζούς, δικυκλιστές, ακόμα και ζώα, σε όλες τις συνθήκες, μέρα και νύχτα.

«Όλα τα συστήματα ασφάλειας της Volvo είναι προσανατολισμένα να λειτουργούν άριστα σε πραγματικές συνθήκες, για ένα αύριο χωρίς απώλειες ζωής και σοβαρά τροχαία ατυχήματα, έτσι όπως έχουμε δημόσια δεσμευθεί και μέσα από το Vision 2020 (Όραμα 2020)», δήλωσε η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm), διευθύντρια του Volvo Car Safety Centre.

volvo5

Η δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς του Euro NCAP έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξετάζει τα συστήματα ανίχνευσης πεζών των αυτοκινήτων κάτω από τρία διαφορετικά σενάρια:

  • Ενήλικας εμφανίζεται αιφνιδιαστικά στην πορεία του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού.
  • Ενήλικας διασχίζει κάθετα το δρόμο από την πλευρά του συνοδηγού, με δύο διαφορετικές δοκιμές αυτού του σεναρίου να πραγματοποιούνται.
  • Παιδί διασχίζει το δρόμο αιφνιδιαστικά, προερχόμενο ανάμεσα από δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα από την πλευρά του συνοδηγού.

volvo4

Δοκιμές Euro NCAP

Οι δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP καλύπτουν τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες: προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία παιδιών επιβατών, προστασία πεζών και επικουρικά συστήματα ασφάλειας. Κάθε αυτοκίνητο λαμβάνει μία βαθμολογία σε κάθε κατηγορία, ανάλογα με το πώς συμπεριφέρθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Η βαθμολογία αυτή εκφράζεται είτε ως ποσοστό επί τοις εκατό είτε ως πόντοι, πάντα όμως σε πλήρη αντιστοιχία μεταξύ τους.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια αλγόριθμου που σταθμίζει διαφορετικά την κάθε κατηγορία ανάλογα με τη βαρύτητά της σύμφωνα με τον οργανισμό, υπολογίζεται το τελικό αποτέλεσμα για κάθε αυτοκίνητο. Η συνολική βαθμολογία που έχουν σημειώσει τα XC90, S90 και V90, τα κατατάσσει στις τρεις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στην εικοσάχρονη ιστορία του Euro NCAP. volvo1 Νίκος Τσάδαρης