Το GT86 εκφράζει την πρόθεση της Toyota να προσθέσει πάθος και συγκίνηση στη μάρκα της κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που προσφέρουν γνήσια οδηγική απόλαυση και ικανοποίηση.

Ένα ελαφρύ και ευέλικτο coupe με κινητήρα μπροστά και πίσω κίνηση, εμπνευσμένο από την κληρονομιά της Toyota στα σπορ μοντέλα, κέρδισε εξαιρετικές κριτικές για τις επιδόσεις του σαν ένα γνήσιο αυτοκίνητο για τον οδηγό.

toyota2

Το μοντέλο του 2017 φέρει σημαντικές αλλαγές που αναδεικνύουν και αναβαθμίζουν τα χαρακτηριστικά επιδόσεων του GT86, και ταυτόχρονα βελτιώνουν την αντιληπτή ποιότητα, απήχηση και τον εξοπλισμό σύμφωνα με τις προσδοκίες των πελατών.

toyota3

Αποστολή του αρχιμηχανικού Tetsuya Tada ήταν να ενισχύσει τις αρετές που προσδιορίζουν το  GT86 σαν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για τον οδηγό. Όπως δήλωσε “αναβαθμίσαμε τα πάντα”, ενώ η ομάδα του βασίστηκε στα τεχνικά σχόλια που έλαβε από τις επιδόσεις του GT86 στην πίστα, συμπεριλαμβανομένου του Nürburgring 24 Hours.

toyota4

Στόχος ήταν να επιτευχθεί ακόμα καλύτερη ευστάθεια, απόκριση και οδηγική άνεση μέσω της αυξημένης ακαμψίας του αμαξώματος, των ανανεωμένων εξαρτημάτων της ανάρτησης και της βελτιωμένης αεροδυναμικής. Το πίσω τμήμα του αμαξώματος έγινε πιο άκαμπτο με πρόσθετες ηλεκτροπόντες γύρω από την πίσω κολόνα και αυξημένη διατομή εξαρτημάτων και βάσεων.

Μεγαλύτερη ευστάθεια και οδηγική άνεση επιτυγχάνεται με τα νέα ελατήρια της ανάρτησης και το νέο σετάρισμα των αμορτισέρ  της Showa. Προαιρετικά αμορτισέρ Sachs θα διατίθενται για πελάτες που επιθυμούν μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία.

Ανάμεσα στις λεπτομερείς αεροδυναμικές βελτιώσεις είναι ένα νέο, χαμηλότερο ρύγχος, αναβαθμισμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και η προσθήκη στρατηγικών πτερυγίων στο εμπρός και τα πλαϊνά τμήματα του οχήματος για ομαλότερη ροή αέρα.

Το coupe διατηρεί το μοναδικό συνδυασμό του, ένα συμπαγή, μπροστά τοποθετημένο ατμοσφαιρικό κινητήρα boxer 200 DIN με πίσω κίνηση, με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο ECT.

toyota5

Σχεδίαση

Οι αλλαγές στο εξωτερικό στυλ του GT86 βελτιώνουν τις αεροδυναμικές επιδόσεις και αναδεικνύουν την παρουσία του στο δρόμο, χωρίς να επηρεάζουν τις κλασικές coupe γραμμές του. Αυτοί οι στόχοι πετυχαίνουν την τέλεια αρμονία με μία ανεπαίσθητη αλλά αποτελεσματική αναθεώρηση των εμπρός στοιχείων, και συγκεκριμένα με ένα φαρδύτερο κάτω αεραγωγό και ένα προτεταμένο σπόιλερ στον προφυλακτήρα με ενσωματωμένα πτερύγια. Η ανανεωμένη φυσιογνωμία του αυτοκινήτου δίνει έμφαση στο στιβαρό στήσιμο και την ευελιξία του.

Άλλες αεροδυναμικές λεπτομέρειες είναι ένα λεπτό, νέο πτερύγιο στο ρύγχος και τα νέα πλαίσια προβολέων ομίχλης με σχεδίαση ‘τριών λωρίδων’ που είναι πιο αεροδυναμική και εντυπωσιακή. Οι προβολείς έχουν ανασχεδιαστεί πετυχαίνοντας μία ισχυρότερη, οριζόντια έμφαση, με νέους λαμπτήρες bi-LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα. Τα φλας έχουν τοποθετηθεί σε νέα θέση στις μονάδες των προβολέων, διατεταγμένα σαν μία σειρά ατομικών πορτοκαλί LED κάτω από μία κεκλιμένη σειρά λευκών φώτων ημέρας LED.

toyota6

Στο πλάι, ο διάκοσμος στα εμπρός φτερά φέρει επίσης νέα αεροδυναμικά πτερύγια. Η γκάμα ζαντών που διατίθενται για το μοντέλο του 2017 λανσάρει μία νέα σχεδίαση 17-ιντσών με λεπτές ακτίνες σε γκρι σκούρο φινίρισμα.

Νέα χαρακτηριστικά στο πίσω τμήμα του GT86 ακολουθούν τη σχεδίαση του εμπρός,  δημιουργώντας μία ισχυρότερη εμφάνιση. Κύριο στοιχείο ένα φαρδύτερο και βαθύτερο μαύρο τμήμα προφυλακτήρα  που ενσωματώνει και τον διαχύτη, διαμορφώνοντας ένα εντυπωσιακό τραπεζοειδές σχήμα το οποίο εκτείνεται χαμηλά ώστε να κρύβει το σιλανσιέ. Η πίσω αεροτομή έχει επανασχεδιαστεί για βελτίωση της αεροδυναμικής όπως και τα πίσω φώτα LED ώστε να δημιουργούν μία ισχυρότερη οριζόντια γραμμή. Οι ανακλαστήρες/οδηγοί στα πίσω φώτα προσφέρουν μια χαρακτηριστική νυχτερινή ‘ταυτότητα’ ενώ το παρών δίνουν και νέα φλας LED.

 Εσωτερικό

Νέα στοιχεία και φινιρίσματα στην καμπίνα επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι το GT86 είναι ένα αυτοκίνητο για τον οδηγό, ενώ παράλληλα ανεβάζουν τον πήχη της οπτικής και απτής ποιότητας, μέσα από μία ενισχυμένη αίσθηση γοητείας.

Το νέο τριάκτινο τιμόνι διαμέτρου 362 mm είναι το μικρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο παραγωγής της Toyota. Η διατομή της στεφάνης έχει διαμορφωθεί με ακρίβεια ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή λαβή και αίσθηση. Περιλαμβάνει ένα εντυπωσιακό ασημί λογότυπο 86 στο κέντρο, μεταλλικά ένθετα στις ακτίνες και πρόσθετα χειριστήρια για τη λειτουργία ενός νέου ηχοσυστήματος και μιας οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών 4.2 ιντσών.

Μια οθόνη πολλαπλών πληροφοριών έχει προστεθεί στο ταμπλό τριών οργάνων, με μενού πληροφοριών που περιλαμβάνει κατανάλωση καυσίμου, χιλιομετρητής ταξιδιού και περισσότερα δεδομένα σχετικά με τις επιδόσεις όπως ένας δείκτης φορτίων G, καμπύλες ισχύος και ροπής και χρονόμετρο. Το στροφόμετρο έχει ρυθμιστεί ώστε η ένδειξη των 7.000 rpm (στροφές μέγιστης ισχύος) να βρίσκεται στο πάνω μέρος του οργάνου. Το γεγονός ότι το GT86 είναι ένα αυτοκίνητο για τον οδηγό επιβεβαιώνεται και από την ύπαρξη ενός νέου TRACK mode που του επιτρέπει να επιλέγει τον επιθυμητό βαθμό παρέμβασης ηλεκτρονικής ευστάθειας και ελέγχου πρόσφυσης, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας πλήρους απενεργοποίησης.

toyota7

Ο πίνακας οργάνων έχει νέο ενιαίο μαύρο φινίρισμα που μειώνει την αντανάκλαση ενώ ένα νέο ένθετο που θυμίζει ανθρακονήματα έχει προστεθεί στα πάνελ διακοπτών των θυρών και στο πάνελ ελέγχου εξαερισμού στην κεντρική κονσόλα. Επένδυση από δέρμα ελαφιού διατίθεται για το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, ασορτί με μία νέα έκδοση ταπετσαρίας που συνδυάζει δέρμα με διάτρητο Alcantara στις προσόψεις των καθισμάτων, ολόμαυρη ή μαύρη με κόκκινο δέρμα. Η υφασμάτινη ταπετσαρία του GT86 έχει επίσης αναβαθμιστεί, συγκρατώντας πλέον καλύτερα τους επιβάτες.

Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει νέα οθόνη 6.1 ιντσών για το ηχοσύστημα, τώρα με λήψη DAB. Μία αναβαθμισμένη οθόνη Toyota Touch 2 με σύστημα πλοήγησης Go προσφέρεται με διεπαφή πιο φιλική προς το χρήστη, ενημερώσεις χαρτών για τρία χρόνια και πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες όπως ζωντανά δελτία κυκλοφορίας, Google Search και Twitter.

Νίκος Τσάδαρης