Το 2016 σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Toyota Corolla, καθώς το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο του κόσμου γιορτάζει την 50ή του επέτειο.

Το πρώτο Corolla λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία το 1966, κυκλοφόρησε σε δύο τύπους αμαξώματος (2θυρο & 4θυρο sedan και 2θυρο station wagon), σχεδιάστηκε για να είναι ένα «λαϊκό αυτοκίνητο», όμως η υψηλή ποιότητα κατασκευής και ο πλούσιος εξοπλισμός του ήταν στοιχεία που σπάνια συναντούσες στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ο επιδαπέδιος επιλογέας σχέσεων ήταν εντυπωσιακός την εποχή εκείνη, ενώ καθίσματα τύπου μπάκετ προσέφεραν σταθερή στήριξη στους εμπρός επιβάτες και ο πίσω πάγκος διέθετε την ευρυχωρία και άνεση ενός καναπέ. Επιπλέον, αν και το αυτοκίνητο είχε καταταχθεί ως μικρομεσαίο, η ψηλή οροφή έκανε το εσωτερικό του εξαιρετικά ευρύχωρο.

Το όνομα «Corolla» (λατινικής προέλευσης από τη φράση «crown of flowers»-στέμμα λουλουδιών) επιλέχθηκε με την ελπίδα το όχημα να ανθίσει στην αγορά του αυτοκινήτου. Και ακριβώς αυτό συνέβη: μέσα σε τρία χρόνια, η πρώτη γενιά Corolla έγινε Νο1 σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, και οι πωλήσεις γρήγορα επεκτάθηκαν σε άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η διεξοδική ανάλυση και η ενσωμάτωση των απόψεων των πελατών ήταν αναπόσπαστα στοιχεία στην εξέλιξη κάθε νέας γενιάς Corolla. Έτσι η Toyota βασίστηκε στη φιλοσοφία πάνω στην οποία χτίστηκε το πρώτο Corolla (ένα αυτοκίνητο ανώτερης ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας-QDR), με σκοπό να ξεπεράσει τις προσδοκίες των πελατών σε κάθε τομέα που αναδεικνυόταν μέσω των σχολίων τους.

c1

Με αυτό τον τρόπο δημιουργήθηκε το νέο Corolla 2016, ένα μοντέλο που κληρονομεί τα 50 χρόνια του DNA Corolla, εξελίσσεται συνεχώς και σχεδιάζεται για να ικανοποιήσει τις διαφορετικές ανάγκες της παγκόσμιας βάσης πελατών. Σχεδιαστικά, αποπνέει μία εικόνα κύρους, σε συνδυασμό με έμφαση στην ποιότητα, ένα ευρύχωρο εσωτερικό και υψηλά επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού ασφάλειας.

Κατά βάση, το νέο Corolla βασίζεται στο θρυλικό QDR του μοντέλου με σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα σε κάθε τομέα της σχεδίασης και μηχανολογίας, ενώ εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μία άριστη σχέση αξίας/τιμής (value-for-money) σε κάθε αγορά του πλανήτη.

44 εκατομμυρίων μονάδες σε 16 εργοστάσια ανά τον κόσμο

Το Νοέμβριο του 1966, η Toyota άνοιξε ένα νέο εργοστάσιο στην Takaoka, επαρχία Aichi, αφιερωμένο αποκλειστικά στην παραγωγή Corolla. Δύο χρόνια αργότερα, με σκοπό να προσφέρει οχήματα ειδικά για κάθε περιοχή, ξεκίνησε η παραγωγή σε Αυστραλία και Μαλαισία. Από το 1965 μέχρι το 1968, η ιαπωνική εταιρία υπερδιπλασίασε τη συνολική ετήσια παραγωγή της από 480.000 σε 1,1 εκατομμύρια οχήματα, απόδειξη της σημαντικής συμβολής του Corolla στην ανάπτυξη της εταιρίας.

Στην Ευρώπη, το Corolla λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 1967, αλλά η Ευρωπαϊκή παραγωγή στην Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya, Τουρκία, ξεκίνησε με την 7η γενιά του μοντέλου το 1994, συνεχίστηκε με την 8η και 9η γενιά και μετά επέστρεψε στην TMMT με την 11η γενιά Corolla το 2013.

Οι εξαγωγές του Corolla στη Β. Αμερική ξεκίνησαν το 1968, και η άμεση επιτυχία των πωλήσεων εκεί βοήθησε τις συνολικές αθροιστικές πωλήσεις του αυτοκινήτου να φτάσουν το 1 εκατομμύριο μόλις τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα. Το 1997, το Corolla έγινε παγκόσμιο best-seller, με τις αθροιστικές πωλήσεις ανά τον κόσμο να ξεπερνούν τα 22,65 εκατομμύρια μονάδες. Στη συνέχεια και μέχρι το 2013, το Corolla είχε ήδη πουλήσει 40 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο.

Με παραγωγή σε 16 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα πάνω από 44 εκατομμύρια μονάδες, με αποτέλεσμα το ένα στα πέντε οχήματα που έχει πουλήσει η Toyota στην 79χρονη ιστορία της να είναι ένα Corolla. Σημειώνουμε εδώ ότι, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα πωλούνται κάθε χρόνο από το 2002, ενώ πέρσι, πωλούνταν συνολικά 3.670 Corolla κάθε μέρα, σε περισσότερες από 150 χώρες και περιοχές.

1

2

3

4

5

6

7

8

Νίκος Τσάδαρης