Πάνω από εκατό χρόνια αφότου τα πρώτα αυτοκίνητα πέρασαν από την πρωτοποριακή γραμμή παραγωγής του Henry Ford, η Ford Motor Company καινοτομεί και πάλι με τη συνεργασία εργαζομένων και ρομπότ στη γραμμή παραγωγής.

Νέα «συνεργατικά ρομπότ» γνωστά και ως «co-bots», χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά για να βοηθούν τους εργαζόμενους στην τοποθέτηση των αμορτισέρ στα Fiesta, μία εργασία που απαιτεί ακρίβεια χιλιοστού, δύναμη και υψηλό επίπεδο επιδεξιότητας. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν πλάι – πλάι με τα ρομπότ ώστε να διασφαλίζεται κάθε φορά η τέλεια εφαρμογή.

Η δοκιμή στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στην Κολωνία (Γερμανία) αποτελεί μέρος της έρευνας της εταιρίας για το Industry 4.0. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για να περιγράψει την 4η Βιομηχανική Επανάσταση που σχετίζεται με την αυτοματοποίηση, την ανταλλαγή δεδομένων και τις τεχνολογίες παραγωγής. Η Ford ρώτησε πάνω από 1000 εργαζόμενους στη γραμμή παραγωγής για να αναγνωρίσει τα καθήκοντα που θα μπορούσαν να επωμισθούν τα νέα ρομπότ.

anmasdagh2

«Με τα ρομπότ, οι εργασίες γίνονται ευκολότερα, ασφαλέστερα και ταχύτερα, καθώς συμπληρώνουν τις ικανότητες των εργαζομένων μας και ανοίγουν νέους ορίζοντες στο χώρο της παραγωγής και της σχεδίασης για τα νέα μοντέλα της Ford,» δήλωσε ο Karl Anton, στέλεχος της εταιρίας.

anmasdagh3

Έχοντας ύψος 1 m, τα νέα ρομπότ εργάζονται πλάι-πλάι με τους εργαζόμενους της γραμμής παραγωγής σε δύο σταθμούς εργασίας. Αντί να χειρίζονται ένα βαρύ αμορτισέρ και ένα εργαλείο εγκατάστασης, οι εργαζόμενοι μπορούν τώρα με τη βοήθεια του ρομπότ για να σηκώνουν και να τοποθετούν αυτόματα το αμορτισέρ στο θόλο του τροχού, και στη συνέχεια να ολοκληρώνουν την εγκατάσταση πιέζοντας ένα κουμπί.

anmasdagh4

«Το να κρατάς ψηλά τα βαριά εργαλεία είναι σκληρή δουλειά που απαιτεί δύναμη, αντοχή και ακρίβεια. Το ρομπότ βοηθά πραγματικά,» δήλωσε ο Ngali Bongongo, εργαζόμενος παραγωγής στο εργοστάσιο της φίρμας στην Κολωνία.

anmasdagh1Εφοδιασμένα με hi-tech αισθητήρες, τα «co-bots» σταματούν άμεσα αν ανιχνεύσουν ένα ανθρώπινο χέρι ή ακόμα και δάχτυλο στη διαδρομή τους, παρέχοντας την απαραίτητη ασφάλεια στους εργαζομένους. Παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιείται στη φαρμακευτική και ηλεκτρονική βιομηχανία. Για το πρόγραμμα των ρομπότ, το οποίο εξελίσσεται πάνω από δύο χρόνια, η Ford συνεργάστηκε με τη Γερμανική κατασκευάστρια ρομπότ, KUKA Roboter GmbH.

 

Επιπλέον, η εταιρία εξετάζει τώρα την περαιτέρω χρήση των ‘συνεργατικών ρομπότ’ που μπορούν να προγραμματίζονται για ποικίλα καθήκοντα, από το να δίνουν το χέρι τους μέχρι και να… φτιάχνουν καφέ.

Νίκος Τσάδαρης

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το