Nτεμπούτο για το νέο 2017 Nissan GT-R Nismo στη διάσημη πίστα του Nürburgring, γνωστή και ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο, όπου έχουν δοκιμαστεί, ρυθμιστεί και αναπτυχθεί οι επιδόσεις του GT-R.

Όπως και το στάνταρ μοντέλο, το νέο  GT-R Nismo διαθέτει ανανεωμένη εμφάνιση που γίνεται αμέσως αντιληπτή από τον νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα. Προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ψύξη του κινητήρα, η σκούρα χρωμιωμένη μάσκα τύπου V, έχει διευρυνθεί για να διευκολύνει την εισαγωγή του αέρα, χωρίς όμως να μειώνει την  αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου. Ακόμη, το νέο ενισχυμένο καπό, προσφέρει την απαραίτητη ακαμψία  στις υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας το αεροδυναμικό του σχήμα. Σε αντίθεση με την στάνταρ έκδοση του GT-R, ο μπροστινός προφυλακτήρας του GT-R Nismo είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα, φτιαγμένος με την παράδοση και την ακρίβεια που χαρακτηρίζει τους Takumi, όπου τα στρώματα φύλλων από ίνες άνθρακα επικαλύπτονται με χειρουργική ακρίβεια, προκειμένου  να επιτευχθεί ο ιδανικός βαθμός ακαμψίας. Οι εισαγωγές του αέρα έχουν σχεδιαστεί με σκοπό αφενός την βέλτιστη ροή του γύρω από το αυτοκίνητο και αφετέρου για την παροχή υψηλού επιπέδου κάθετης δύναμης. Συνολικά, το νέο σχήμα του αυτοκινήτου παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής της Nissan μέχρι σήμερα, κάτι που με την σειρά του προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Εκτός από την εξωτερική εμφάνιση ,το νέο GT-R Nismo  έχει «ευεργετηθεί» και στο εσωτερικό με μια υψηλής αισθητικής καμπίνα. Το επανασχεδιασμένο ταμπλό, το τιμόνι και το κεντρικό υποβραχιόνιο έχουν επένδυση από  υψηλής ποιότητας δέρμα Alcantara®. Το ταμπλό στο κέντρο έχει βελτιωθεί και απλοποιηθεί χάρη στις αναβαθμισμένες λειτουργίες πλοήγησης και ελέγχου  (με μείωση του αριθμού των διακοπτών από 27 στο προηγούμενο μοντέλο, σε μόλις 11 και με μια διευρυμένη οθόνη αφής 8 ιντσών που διαθέτει μεγάλα εικονίδια που απλοποιούν την χρήση της στο έπακρο. Μια νέα εντολή ελέγχου στην οθόνη της κεντρικής ανθροκονημάτινης κονσόλας, επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό, χωρίς καν να χρειάζεται ο οδηγός να αγγίζει την οθόνη. Πρόκειται για ένα μοναδικό  χαρακτηριστικό που έρχεται να «λύσει» τα χέρια σε αυτούς που  ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες. Μοναδικά είναι και  τα δερμάτινα Recaro bucket καθίσματα με ανθρακονήματα, που συμπληρώνονται από τις σχεδιαστικές πινελιές του κόκκινου Alcantara.

sadhsgf2

Η τετρακίνηση έχει επίσης αναβαθμιστεί, εν μέρει χάρη και στο σημαντικά ενισχυμένο σασί του. Η  ενισχυμένη δομή του αμαξώματος επέτρεψε στους μηχανικούς να προχωρήσουν σε περαιτέρω βελτιώσεις και ρυθμίσεις στην ανάρτηση, όπου σε συνδυασμό με την αύξηση της κάθετης δύναμης του αυτοκινήτου, έχει ως αποτέλεσμα τον εξαιρετικά βελτιωμένο χειρισμό του. Απτή απόδειξη των παραπάνω αποτελούν οι βελτιωμένοι χρόνοι σλάλομ του μοντέλου, αλλά και η αυξημένη απόδοσή του στις στροφές (κατά περίπου 2 τοις εκατό, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο). Το ειδικό Bilstein DampTronic ρυθμιζόμενο σύστημα οδήγησης του GT-R, εκμεταλλεύεται πολλαπλές πληροφορίες από τα συστήματα του αυτοκινήτου και παρέχει τις απαραίτητες κάθετες δυνάμεις, αλλά και υψηλό επίπεδο ελέγχου σε μια ποικιλία συνθηκών οδήγησης. Καθοριστικό ρόλο έχουν και τα  ειδικά αμορτισέρ της Nismo που είναι τέλεια ρυθμισμένα για να μεταφέρουν με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη του κινητήρα twin-turbo V6 3.8 λίτρων, η οποία «μεταφράζεται» στο εντυπωσιακό μέγεθος των 441kW (600PS), πάνω στην άσφαλτο!

Ο κινητήρας του GT-R Nismo, γνωστός και ως «VR38DETT», είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που έχει αποκτήσει η Nismo από τη συμμετοχή της σε πολυάριθμες εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε όλο τον κόσμο. Συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και διαθέτει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών υψηλής ροής και μεγάλης διαμέτρου, που συναντώνται και στο GT3. Όπως και στην βασική έκδοση του μοντέλου, κάθε κινητήρας συναρμολογείται στο χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος, σε έναν ειδικό «αποστειρωμένο» χώρο με σχολαστικά εκπαιδευμένους τεχνικούς, ενώ μια πλάκα αλουμινίου προστίθεται στο μπροστινό μέρος του κάθε κινητήρα, που δείχνει το όνομα του τεχνίτη που τον δημιούργησε.

Παρά την πιο «αγωνιστική» φύση του, το νέο GT-R Nismo διαθέτει ως σύνολο καλύτερη ισορροπία από ό, τι πριν, αποτελώντας ένα αυτοκίνητο που προσφέρει οδηγική απόλαυση τόσο σε έναν ορεινό ασφάλτινο δρόμο, όσο και σε μια αγωνιστική πίστα.

sadhsgf3

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: VR38DETT

Κύλινδροι/Διάταξη: V6

Χωρητικότητα (Λίτρα): 3.8

Ιπποδύναμη: 600ίπποι/6,800σαλ

Ροπή  66,5χγρμ/3,600-5,600σαλ

Διαστάσεις: 4690Χ1895Χ1370χλστ

Μεταξόνιο: 2780 χλστ

Νίκος Τσάδαρης