Από τη γευσιγνωσία κρασιού μέχρι το κούρδισμα του πιάνου κάποιες φορές τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις ανθρώπινες αισθήσεις όσον αφορά στους αυστηρούς ελέγχους ποιότητας. Τώρα, μπορείτε να προσθέσετε και την κατασκευή κινητήρων σε αυτή τη λίστα.

Σε ένα κόσμο όπου τα νέα προϊόντα δοκιμάζονται όλο και περισσότερο με τη βοήθεια high-tech συσκευών, η Ford έχει καταλήξει ότι για ορισμένα τεστ, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ανθρώπινο αυτί για τη διασφάλιση των βέλτιστων επιδόσεων του Focus RS.

Άριστα εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι στην παραγωγή διεξάγουν μία ειδική ακουστική δοκιμή που επιβεβαιώνει την τέλεια λειτουργία του κινητήρα 2.3L EcoBoost των 350 ίππων, πριν τοποθετηθεί σε ένα Focus RS.

«Αυτή η ομάδα γνωρίζει πώς ακούγεται ένας κινητήρας που λειτουργεί άψογα αλλά και τους ανεπαίσθητους ήχους που μπορεί να υποδηλώνουν κάποιο πρόβλημα,» δήλωσε ο Gunnar Herrmann, vice president, Quality, της Ford Ευρώπης. «Είναι όπως ένας γιατρός που μπορεί να έχει στη διάθεσή του την πιο προηγμένη διαγνωστική τεχνολογία αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιεί στηθοσκόπιο για να συλλέξει ζωτικές πληροφορίες για την υγεία ενός ασθενούς.»

Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο παραγωγής της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας διδάσκονται πώς να αναγνωρίζουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ειδικά προετοιμασμένους ‘ελαττωματικούς’ κινητήρες που αναδεικνύουν τον ήχο που πρέπει να εντοπίσουν. Μετά από αρκετούς μήνες εκπαίδευσης και εξάσκησης, τα μέλη της ομάδας είναι σε θέση να διεξάγουν τα εντατικά μονόλεπτα τεστ σε έναν από τους 18 ηχομονωμένους θαλάμους στο τέλος της γραμμής παραγωγής.

Εάν οι μηχανικοί ακούσουν τρίξιμο ή σφύριγμα, ήχους που συνοδεύουν συνήθως προβλήματα όπως μία μπλοκαρισμένη δίοδος λιπαντικού ή φθορά σε οδόντωση γραναζιού, ο κινητήρας μεταφέρεται για να γίνουν περαιτέρω έλεγχοι, και το πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Σαν αποτέλεσμα, η ποιότητα της διαδικασίας παραγωγής μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς.

Η έκδοση 350 ίππων του 2.3L EcoBoost που τοποθετείται στο νέο Focus RS έχει εξελιχθεί ώστε να επιταχύνει το καυτό hatchback από 0 στα 100 km/h σε 4,7 δευτ. και μέχρι την τελική ταχύτητα των 266 km/h.

Άλλα μοντέλα στα οποία εφαρμόζονται αυτοί οι σχολαστικοί ακουστικοί έλεγχοι κινητήρα στη Βαλένθια είναι τα Ford Focus ST, S-MAX και Mondeo.

«Η εμπειρία που έχουμε αποκτήσει ακούγοντας χιλιάδες κινητήρες μας επιτρέπει να αντιλαμβανόμαστε αμέσως πότε κάτι δεν λειτουργεί τέλεια,» δήλωσε ο Juan Carlos Rosmari, τεχνικός ελέγχου ποιότητας στο Εργοστάσιο Κινητήρων της Βαλένθια. «Κάθε διαφορετικός τύπος κινητήρα έχει το δικό του μοναδικό ήχο και από τη στιγμή που τους ακούμε μέσα στους θαλάμους δοκιμών, μαθαίνουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τις ενδείξεις που υποδηλώνουν ένα πρόβλημα.»

Η ειδικευμένη ομάδα της Ford δοκιμάζει ‘ακουστικά’ 2.000 κινητήρες την ημέρα στο εργοστάσιο της Βαλένθια. Η προετοιμασία των κινητήρων για δοκιμή προσφέρει ένα φυσικό διάλειμμα μεταξύ των τεστ ακρόασης, ώστε οι εργαζόμενοι να παραμένουν πλήρως συγκεντρωμένοι στις δοκιμές κατά τη διάρκεια του ωραρίου τους.

Η ανθρώπινη συμβολή υπάρχει και σε άλλες διαδικασίας ελέγχου ποιότητας της Ford. Παράδειγμα οι κορυφαίοι ειδικοί ποιότητας ο οποίοι παρατηρούν και την παραμικρή λεπτομέρεια στις επιφάνειες και ραφές των δερμάτινων επενδύσεων που τοποθετούνται σε ένα μοντέλο Ford Vignale ή οι εξειδικευμένοι τεχνίτες που διαμορφώνουν με το χέρι περίπλοκα τρισδιάστατα  μοντέλα από πηλό στα στούντιο μοντελοποίησης της Ford.

«Τα προσόντα των εργαζομένων της Ford με την υποστήριξη της τελευταίας τεχνολογίας μας βοηθούν να δημιουργούμε οχήματα κορυφαίας ποιότητας τα οποία συμπεριφέρονται καλύτερα, είναι πιο ελκυστικά και προσφέρουν εξαιρετική αντοχή σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους» πρόσθεσε ο Herrmann.

Νίκος Τσάδαρης