Στη συγκεκριμένη δοκιμή, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πλέον όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας που συμβάλλει στην μεγάλη εμπορική επιτυχία της γκάμας των «συμπαγών» Mercedes. Πρόκειται για την CLA Shooting Brake, η οποία είναι –θεωρητικά τουλάχιστον- η στέϊσον έκδοση της σειράς C.

Ένα πραγματικά «χυτό» αεροδυναμικό σχήμα, που κινείται ακόμα και ακίνητο, ενώ ταυτόχρονα δείχνει μεγαλύτερο από την 4θυρη έκδοση, χωρίς όμως να είναι. Οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες, εκτός από το ύψος που είναι αυξημένο κατά 3χλστ και φυσικά δεν διακρίνεται ούτε από τα πλέον έμπειρα μάτια.

mercedecla6

mercedecla3

Η αναγκαιότητα της Shooting Brake, στηρίζεται στην ύπαρξη 5ης πόρτας και στον επιπλέον χώρο αποσκευών (με διπλό πάτο και κιτ επισκευής ελαστικού) κατά 25λτ, χωρίς αυτό να μεταβάλλει το πανέμορφο όχημα σε «εκτελούνται μεταφορές». Εμπόδιο σε αυτόν τον …τίτλο το ψηλό/στενό κατώφλι που περιορίζει την είσοδο μεγάλων αντικειμένων, αν και ο χώρος αποσκευών μπορεί να μεγαλώσει και στα 595λτ αν ρυθμιστεί σε σχεδόν κάθετη θέση η χωριστή πλάτη του πίσω καθίσματος, χωρίς να θιγούν οι θέσεις επιβατών. Πλέον αυτού σε επίπεδο χώρων το ουσιαστικό κέρδος προκύπτει από το επιπλέον κατά 4εκ. ύψος που δίνει ευρυχωρία στα κεφάλια των πίσω επιβατών, στοιχείο που όμως δεν είναι και το δυνατό στη συγκεκριμένη σειρά της Mercedes.

Αρκετά όμως με τα απολύτως χρηστικά, καθώς ένα αυτοκίνητο σαν την CLA της δοκιμής μας δεν την αγοράζεις κυρίως για την χρηστικότητά της, αλλά για την ποιότητα μετακίνησης και το στάτους που δημιουργεί. Πόσο μάλλον την συγκεκριμένη, που είναι –κατά την άποψή μας- και πανέμορφη.

mercedecla4

Εκτός λοιπόν των χώρων, το εσωτερικό διακρίνεται για την φρέσκια/όμορφη σχεδίαση, τα ποιοτικά υλικά και την άριστη συναρμογή. Τα με έντονη πλευρική στήριξη καθίσματα, είναι ενδεδυμένα με ύφασμα αλκαντάρα, που συνδυάζεται με δέρμα, υλικό το οποίο χρησιμοποιείται στην επένδυση των θυρών και στο με παχιά στεφάνη και όχι απόλυτα στρογγυλό τιμόνι.

mercedecla8 mercedecla5

Ψάχνοντας για τον μοχλό ταχυτήτων, ακουμπάς τον πολυδιακόπτη που ελέγχει την μεγάλη οθόνη πληροφόρησης στο κέντρο του ταμπλό, καθώς το 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο παίρνει εντολές από ένα μικρό μοχλό «καρφωμένο» στα δεξιά της κολώνας του τιμονιού, εκεί όπου παραδοσιακά στα περισσότερα αυτοκίνητα, βρίσκεται ο μοχλός για τους καθαριστήρες. Σε αυτό τον μοχλό εντοπίσαμε και ένα από τα ελάχιστα εργονομικά μειονεκτήματα, μαζί με τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και την μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Η θέση οδήγησης είναι υπεράνω κριτικής και ο εξοπλισμός επιεικώς πλούσιος, ενώ τα παντλς (αλλάζουν τις ταχύτητες) «συμφωνούν» με το σπορτίφ σχήμα του αμαξώματος. Οι άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα, η μεγάλη οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό (σε συνδυασμό με την μικρή ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στα όργανα) και η άριστη ποιότητα υλικών/συναρμογής, δικαιολογούν την αλμυρή τιμή κτήσης που ξεκινά από τις 31.000 ευρώ.

mercedecla10 mercedecla15

Στην πράξη οι στατικές εντυπώσεις επιβεβαιώνονται με το παραπάνω, καθώς ο 1600άρης κινητήρας βενζίνης με απόδοση 122 ίππων και ροπή 20,4 χγρμ από τις μόλις 1250σ.α.λ., συμπεριφέρεται σαν πολύ πιο δυνατός, παρά τα 1430 κιλά βάρους του αμαξώματος. Με επιτάχυνση 0-100 σε 9,4’’ και τελική 210χλμ/ώρα, εντυπωσιάζει σε όλη τη μπάντα του στροφομέτρου και επιτρέπει στο 7άρι κιβώτιο (διπλού συμπλέκτη) να αλλάζει αραιά και που λόγω της επαρκούς ροπής.

mercedecla7

Βέβαια ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα κινητήρα (Eco, Sport, Manual) και ανάλογα με τις διαθέσεις του μπορεί να κάνει την CLA από σβέλτη, έως γρήγορη, αλλά και να «ρυθμίσει» την κατανάλωση που στην περίπτωση της δοκιμής μας έδειξε μέση τιμή 8,4λτ/100χλμ. Στην προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου και ρύπων βοηθά το άριστο start/stop του κινητήρα, ενώ αυτό που εντυπωσιάζει είναι η γραμμικότητα απόδοσης του κινητήρα.

mercedecla9 mercedecla11
Στον αντίποδα, η μειωμένη ελκτική πρόσφυση που βάζει συχνά πυκνά στο παιχνίδι το αντισπίν και το πακέτο της σπορ ανάρτησης που δεν ταιριάζει καθόλου στον χαρακτήρα της CLA, είναι τα βασικά μειονεκτήματα που εντοπίσαμε. Ειδικά η «ξερή» ανάρτηση, σε συνδυασμό με τα χαμηλού προφίλ (225/40/18) ελαστικά, εκθέτει την άνεση που θα έπρεπε να έχει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με αντιστάθμισμα βέβαια τον δραστικό περιορισμό της κλίσης του αμαξώματος στις στροφές.

mercedecla13 mercedecla14
Πάντως η ποιότητα κύλισης (όταν το οδόστρωμα είναι φλατ) έχει αναβαθμιστεί, όπως επίσης και η ηχομόνωση που φιλτράρει τους ήχους προς όφελος της άνεσης.

Από την άλλη η άμεση μεταφορά των εντολών του οδηγού οφείλεται τόσο στην ανάρτηση, όσο και στο γρήγορο και με αίσθηση τιμόνι, που παραμένει ιδιαίτερα «κοφτερό» (σήμα κατατεθέν των Mercedes).

mercedecla17Σε κάθε περίπτωση η συμπεριφορά της CLA είναι προβλέψιμη και κατά βάση ουδέτερη, με δυνατότητες να διατηρεί ταχύτητες περί τα 160 χλμ/ώρα εύκολα, χωρίς να κουράζει ή προβληματίζει οδηγό και επιβάτες. Αν σε αυτό προσθέσουμε τα κορυφαία φρένα και τα πολύ δυνατά φώτα, έχουμε την πλήρη εικόνα του πέμπτου μοντέλου της πλατφόρμας CLA, που κατά την άποψή μας είναι και το πληρέστερο.

Όμορφο, εντυπωσιακό, ποιοτικό και οδηγικά ενδιαφέρον, το CLA Shooting Brake είναι μεν ακριβούτσικο, αλλά όσοι μπορούν και αποφασίσουν να φτάσουν σε αυτή την τάξη μεγέθους, θα αποζημιωθούν με το παραπάνω, αρκεί να μην επικεντρώνουν στην άνεση.

mercedecla18 mercedecla19 mercedecla16Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής/συναρμολόγησης
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Θέση οδήγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Πολύ σφιχτή η ανάρτηση AMG
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος: Station wagon, 5θυρο, 5θέσιο

Διαστάσεις: 4.630 Χ 1.777 Χ 1.435 χλστ

Μεταξόνιο: 2.699 χλστ

Χώρος αποσκευών: 495 / 1354 λτ

Βάρος: 1.430 κιλά

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.595 κ.εκ.

Ισχύς:  122 ίπποι/5.000σ.α.λ.

Ροπή:   20,4χγρμ/1.250σ.α.λ.

Μετάδοση: Εμπρός

Κιβώτιο: 7άρι διπλού συμπλέκτη

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Mc Pherson/ Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 225/40/18

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι/Πίσω Δίσκοι

Επιτάχυνση 0-100:  9,4’’

Τελική ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 8,4λτ/100χλμ

Ρεζερβουάρ: 50 λτ

Νίκος Τσάδαρης