Η Χ3 της πρώτης γενιάς, αν και πολύ επιτυχημένη εμπορικά (κοντά 615.000 πωλήσεις από το 2004), ως αυτοκίνητο δεν ενθουσίαζε. Υστερούσε σε άνεση ανάρτησης, χώρους στο πίσω κάθισμα καθώς και στην ποιότητα κάποιων υλικών του εσωτερικού. Το νέο μοντέλο έχει στόχο να απαλείψει όλα αυτά τα μειονεκτήματα , θυσιάζοντας ίσως λίγο από τον σπορ χαρακτήρα του ώστε να γίνει ένα πιο ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο αυτοκίνητο.

Με την προσθήκη της Χ1 στην γκάμα της BMW, η νέα Χ3 –που βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα– είχε την ευκαιρία να μεγαλώσει σε διαστάσεις. Όχι πολύ, αλλά αρκετά ώστε να κάνει τη διαφορά σε χώρους. Με μήκος 4.648 και πλάτος 1.881 mm, είναι αντίστοιχα 83 mm μακρύτερη και 28 mm φαρδύτερη από πριν, ενώ το μεταξόνιο των 2.810 mm είναι αυξημένο κατά 15 mm και τα μετατρόχια κατά 92 ολόκληρα mm. Παρ’ όλα αυτά όμως, είναι κατά 25 kg ελαφρύτερη από την παλιά.

Το σχήμα της είναι αναγνωρίσιμο ως Χ3, αλλά τα φαρδύτερα μετατρόχια την κάνουν να δείχνει πιο χαμηλή, να κάθεται καλύτερα στο δρόμο. Οι γραμμές της είναι πιο ομαλές και συνεχείς, με αποτέλεσμα μια πιο αρμονική εμφάνιση από την προκάτοχό της.
Το νέο μοντέλο ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία, όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Dynamic Drive Control τριών θέσεων, το (έξτρα) αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με σύστημα Stop/Start, το (επίσης έξτρα) σύστημα Performance Control (που αυξάνει την ευελιξία στις στροφές, αυξομειώνοντας κατάλληλα τη ροπή και την πέδηση των πίσω τροχών) και μια κάμερα οπισθοπορείας με κάτοψη, α-λα Infiniti.
Αρχικά στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές θα διατεθεί μόνο η δίλιτρη πετρελαιοκίνητη Χ3 xDrive20d, με τις 6κύλινδρες βενζινοκίνητες και ντίζελ να ακολουθούν την άνοιξη. Η παραγωγή δεν θα γίνεται πλέον στην Αυστρία από τη Magna Steyr, αλλά στις ΗΠΑ, στο εργοστάσιο της BMW στο Σπάρτανμπουργκ της Νότιας Καρολίνας, μαζί με τις Χ5 και Χ6.

Στην πράξη, το πρώτο πράγμα που προσέχεις στη νέα Χ3 είναι το μεταμορφωμένο εσωτερικό. Είναι πλέον αυτό που περιμένεις από μια premium μάρκα όπως η BMW, με ποιοτικά υλικά (σαν της Σειράς 3), πλούσιο εξοπλισμό και εργονομική σχεδίαση. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει δώσει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους, ειδικά πίσω όπου μπορούν να καθίσουν πια με άνεση δύο ενήλικες με ανάστημα άνω του 1,85. Επιπλέον η είσοδος-έξοδος είναι πολύ πιο εύκολη από πριν, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πλέον ο μεγαλύτερος της κατηγορίας (550 έως 1.600 λίτρα). Το διαιρούμενο (40/20/40) πίσω κάθισμα μάλιστα διπλώνει έτσι ώστε να δίνει ένα επίπεδο δάπεδο, κάνοντας τη νέα Χ3 πιο πρακτική από την παλιά.

Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος τουρμποντίζελ κινητήρας είναι εξίσου εντυπωσιακός στην πράξη όσο και στις προδιαγραφές του. Εδώ αποδίδει 183 ίππους και 38,7 kgm ροπής – μια αύξηση κατά 4% και 9% αντίστοιχα σε σχέση με πριν. Δεν είναι μόνο δυνατός και πολιτισμένος, αλλά είναι και ο πιο αποδοτικός στην κατηγορία του, με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 5,6 lt/100 km και εκπομπές 149 gr CO2/km στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο – μια βελτίωση κατά 14% και 15% αντίστοιχα. Η έκδοση με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο έχει τις ίδιες επιδόσεις και ακόμα μικρότερες εκπομπές CO2, μόλις 147 gr/km.

H έλευση του συστήματος ελεγχόμενης απόσβεσης Dynamic Drive Control σημαίνει πως οι επιβάτες της Χ3 δεν χρειάζεται πια να υπομένουν μια σκληρή ανάρτηση. Το νέο μοντέλο μπορεί να έχει χάσει λίγο σε ευελιξία σε σχέση με το απερχόμενο, όμως η ανάρτησή του είναι ενδοτική, ακόμα και στη σπορ ρύθμιση, η οποία δίνει σφιχτό έλεγχο του αμαξώματος ώστε η Χ3 να ικανοποιεί τον ενθουσιώδη οδηγό. Όσο για το νέο, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, μπορεί να μην έχει πολλή αίσθηση, είναι όμως ευχάριστα βαρύ.
Τελικά, με όλα τα μειονεκτήματα του παλιού μοντέλου να έχουν διορθωθεί, η νέα Χ3 διεκδικεί πλέον την κορυφή της κατηγορίας, καθώς μπορεί άνετα τα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των Audi Q5 και Land Rover Freelander SD4. Χρειάστηκε να περάσουν επτά χρόνια, αλλά τώρα η Χ3 είναι ένα αυτοκίνητο που μπορούμε να συστήσουμε με όλη μας την καρδιά.

Πηγή: autocar.gr