Για το νέο Hyundai Kona, το «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2024 για την Ελλάδα» έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν. Η νέα γενιά του B-SUV της Hyundai αναβαθμίστηκε το 2022 σε μέγεθος, χώρους, εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά, διεκδικώντας μερίδιο της αγοράς και από την παραπάνω κατηγορία, ακόμα και στην έκδοση της δοκιμής που ακολουθεί, αυτή με τον 1000άρη κινητήρα και το ήπια υβριδικό σύστημα.

Μια έκδοση που διαθέτει τόση όση δύναμη, λογική κατανάλωση, χαμηλό τεκμήριο, προσιτή τιμή 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Εν συντομία

Η 2η γενιά Kona έχει μεγαλώσει αισθητά (γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των Bayon και Tucson), χωρίς όμως αυτό να κάνει απαγορευτική την χρήση του στον αστικό ιστό. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο μοντέλο έχει αυξημένες διαστάσεις, καθώς το μήκος του αμαξώματος πλέον φτάνει τα 4.355 χιλιοστά, 175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017, με μεταξόνιο στα 2.660 χλστ., το οποίο είναι αυξημένο κατά 60 χλστ. Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.570 χλστ.. Η σημαντική αύξηση των διαστάσεων έχει σαν αποτέλεσμα αισθητά μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που τώρα φτάνει τα 466 λίτρα, αντί για τα 361 του προηγούμενου μοντέλου.

Στο προσεγμένο εσωτερικό η αναβάθμιση της ποιότητας γίνεται αισθητή παρά τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό, γεγονός που επιβεβαιώνεται στην χρήση, καθώς δεν ακούγονται τριγμοί ή άλλοι θόρυβοι ακόμα και στον πιο κακοτράχαλο δρόμο.

Η σχεδίαση είναι καθαρά οδηγοκεντρική και η εργονομία δεν επιδέχεται κριτικής, εκτός από την θέση του ηλεκτρικού χειρόφρενου που όντας στην αριστερή πλευρά του ταμπλό κρύβεται από το τιμόνι και χρειάζεται εξοικείωση για να το συνηθίσεις. Η πρακτικότητα του εσωτερικού ενισχύεται κι από τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και τις με άριστη ανάλυση, ευανάγνωστες ψηφιακές οθόνες καντράν και πολυμέσων που συνοδεύονται από πολλούς φυσικούς διακόπτες.

Το νέο Kona διαθέτει το επικαιροποιημένο πακέτο υποβοήθησης του οδηγού Smart Sense (ADAS) και τα συστήματα ασφαλείας Smart Sense της μάρκας, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, της υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (FCA), της οθόνης προβολής τυφλού σημείου (BVM), της απομακρυσμένης έξυπνης υποβοήθησης στάθμευσης (RSPA) και της παρακολούθησης κατάστασης οδηγού (DSM). Επιπλέον, ο εξοπλισμός της έκδοσης Distinctive που οδηγήσαμε περιλαμβάνει ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, , σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κ.α.

Όμως, δεν μπορούμε να μην σημειώσουμε την έλλειψη ρεζέρβας, που ειδικά στα SUV/Crossover μπορεί να βάλει σε περιπέτειες τον απρόσεκτο οδηγό.

Κινητήρας – Μετάδοση

Η έκδοση που οδηγήσαμε κινείται από ένα 1000άρη κινητήρα τούρμπο με 120 ίππους, σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V που χρησιμοποιεί μια μίζα/γεννήτρια για την εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση και για τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε φάση επιτάχυνσης. Το έργο του κινητήρα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω εύχρηστου και με μακριές σχέσεις χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Το σύνολο αποδεικνύεται επαρκές, παρά τα 1.400+ κιλά βάρους του αεροδυναμικού αμαξώματος (cd:0,27), καθώς ο εύστροφος κινητήρας κομπιάζει ελάχιστα στις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά από τις 1.800 και πάνω πρέπει να ανοίξεις την άδεια κυκλοφορίας για να πειστείς πως είναι μόνο 998 κ.εκ..
Όσον αφορά τις επιδόσεις τα 11.7΄΄ για τα 0-100 και τα 180 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας δεν είναι αυτό που θα λέγαμε ότι «βάζουν φωτιά στο δρόμο», αλλά στην πράξη σπάνια θα αισθανθείς έλλειψη δύναμης, ειδικά στα προσπεράσματα όπου το turbo και το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα την συγκράτηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα, καθώς στην πολυήμερη δοκιμή μας σε κάθε είδους διαδρομή, η μέση τιμή στάθηκε στα 7,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις χρόνου. Πάντως, για όσους βιάζονται, η επιλογή sport (υπάρχει ακόμα eco & normal) στο προφίλ λειτουργίας του κινητήρα αλλάζει αισθητά τον βαθμό απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού, αλλά φυσικά και την κατανάλωση που φλερτάρει με το αριθμό 9 σαν μέση τιμή.

Η χαμηλή κατανάλωση, έχει σαν συνέπεια την περιορισμένη εκπομπή ρύπων CO2, έτσι ώστε να επιτρέπεται στο μοντέλο η καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο.

Από την θέση του οδηγού

Αν πριν δυο δεκαετίες εκφραζόσουν θετικά για την οδική ευχαρίστηση και την οδική συμπεριφορά που εισέπραττες από όποιο Hyundai, στην καλύτερη θα σε έπαιρναν στο ψιλό, έως και θα σου έριχναν …σύννεφο. Όμως, «καιροί ου μενετοί» και να που οι Κορεάτες πρωταγωνιστούν σε όλα τα επίπεδα της αυτοκίνησης, προσφέροντας προϊόντα πρώτης γραμμής σε τιμή που – ακόμα – δεν είναι απαγορευτική για τον μέσο καταναλωτή.

Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο νέο Kona (η εξωτερική εμφάνιση είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα) είναι η θέση οδήγησης και η εργονομία στο εσωτερικό. Αμέσως μετά οι καλές εντυπώσεις αφορούν την ποιότητα κύλισης, την απουσία τριγμών και την βελτιωμένη ηχομόνωση, που στο σύνολό τους πιστοποιούν την αναβάθμιση του μοντέλου και τις βλέψεις του για να πάρει μερίδιο από την ανώτερη κατηγορία.

Η οδική συμπεριφορά είναι σταθερή και προβλέψιμη, με τις κλίσεις του με πολλά κιλά αμαξώματος μικρότερες από το αναμενόμενο. Το με καλή αίσθηση τιμόνι είναι όσο γρήγορο χρειάζεται ένα όχημα αυτής της κατηγορίας και τα φρένα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης σε σκληρή χρήση, ενώ η αίσθηση τους δεν επηρεάζεται από το υβριδικό σύστημα.

Το αυξημένο ύψος από το έδαφος (17 εκ.) σου δίνει την ευχέρεια να κινηθείς και σε χωμάτινες διαδρομές, αλλά εδώ η έλλειψη ρεζέρβας σε συνδυασμό με τα αμιγώς ασφάλτινα και χαμηλοπρόφιλα (215/55/18) ελαστικά, επιβάλλουν σχολαστική προσοχή αφού αποδεδειγμένα τα κιτ επισκευής ελαστικών (μόδα στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα) δεν επαρκούν για να διορθώσουν σχισίματα στα ευαίσθητα πλαϊνά των ελαστικών.

Τέλος, η σχετικά χαλαρή ρύθμιση της ανάρτησης λειαίνει την συμπεριφορά του ημιάκαμπτου πίσω άξονα στα κακοτράχαλα σημεία των δρόμων, με αποτέλεσμα να μην αλλοιώνεται η τροχιά του οχήματος και να μην επιβαρύνονται οι επιβάτες.

Κλείνοντας, να πούμε ότι ο εξοπλισμός που αντιλαμβάνεται την κόπωση του οδηγού μέσω κάμερας τοποθετημένης στο τιμόνι, μάλλον αντιλαμβάνεται και τις εκφράσεις του προσώπου, καθώς κάθε φορά που οδηγούσαμε με άσχημη διάθεση μετά από λίγα λεπτά μας προέτρεπε για στάση και καφεδάκι…

Δια ταύτα

Το Kona 2ης γενιάς είναι στην ουσία ένα μοντέλο ανώτερης κατηγορίας από τον προκάτοχό του. Πρόκειται για ένα οικογενειακό, ευρύχωρο, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και με αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά όχημα, που μπορεί να είναι το μοναδικό μιας οικογένειας προσφέροντας επαρκείς λύσεις για κάθε είδους μετακίνηση.

Κατά την άποψή μας, ο 3κύλινδρος κινητήρας ενός λίτρου με το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι η καλύτερη οικονομοτεχνικά έκδοση του μοντέλου και αν σε αυτό προσθέσουμε την λογική τιμή κτήσης (από 25.290 €), μαζί με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και 5ετή δωρεάν οδική βοήθεια, δύσκολα θα βρούμε αντίπαλο δέος.

Υπέρ

  • Σύγχρονο & αεροδυναμικό αμάξωμα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ηχομόνωση
  • Χώροι επιβατών – αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων

Κατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Τοποθέτηση χειροφρένου
  • Ευαίσθητο σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, B-SUV
  • Διαστάσεις: 4.350/ 1.825/ 1.570 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.660 χλστ
  • Ύψος από το έδαφος: 170 χλστ
  • Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/διαφυγής (μοίρες): 15/17,7/26,7
  • Χώρος αποσκευών: 466/1.300 λτ
  • Ρεζερβουάρ: 47 λτ
  • Βάρος: 1.395-1.535 κιλά
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 998 κ.εκ., Euro6
  • Ισχύς: 120 ίπποι/ 6.000 σαλ
  • Ροπή: 200 Nm/2.000-3.500 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
  • Τροχοί: 215/55/18
  • Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω απλοί δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, με κύκλο στροφής 10,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 11,7΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (κατασκευαστή): 5,5 – 5,9 λτ/100 χλμ
  • Μεικτή κατανάλωση (δοκιμής): 7,0 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 127 γρ/χλμ
  • Εγγύηση: 5ετής
  • Σέρβις: Ανά έτος ή 15.000 χλμ
  • Τιμή: Από 25.290 € (δοκιμής από 26.990 €)